Prima pagină » Local » O nouă pistă de 3.000 metri la Aeroportul Iași. Plan pentru următorii 20 de ani pe zona de Est de lângă comuna Holboca – FOTO

O nouă pistă de 3.000 metri la Aeroportul Iași. Plan pentru următorii 20 de ani pe zona de Est de lângă comuna Holboca – FOTO

16 sept. 2020, 02:00,
Vlad Rotaru, în Local

O nouă pistă de 3.000 metri lungime prinde contur la Aeroportul Iași. Conducerea Aeroportului va discuta astăzi la Romatsa despre proiectul dezvoltării aerogării ieșene, acesta cuprinzând masterplanul pentru următorii ani. Pe lângă un terminal nou de pasageri și un nou turn de control, proiectul cuprinde încă o pistă de circa 3 kilometri ridicată în apropiere de actuala cale de rulare, pistă spre comuna Holboca. Varianta cea mai plauzibilă luată în calcul este modernizarea pe partea de Est

Proiect nou la R.A. Aeroportul Iași. O nouă pistă de 3.000 metri lungime va apărea la Aeroportul Iași conform noului masterplan. Conducerea Aeroportului va discuta astăzi, 16 septembrie 2020, la nivel central, despre proiectul dezvoltării aerogării ieșene pentru o perioadă de 20 de ani. Astfel, pe lângă un terminal nou de pasageri și un nou turn de control, proiectul cuprinde încă o pistă de circa 3 kilometri ridicată în apropiere de actuala cale de rulare, pistă care se află în zona dinspre comuna Holboca. De altfel, varianta cea mai plauzibilă luată în calcul este modernizarea pe partea de Est.

Pistă de 3.000 metri la Aeroportul Iași. Masterplan pe două decenii, demarat de conducerea aerogării

Cătălin Bulgariu, director la Aeroportul Iași, a menționat faptul că proiectul prevede o dezvoltare pe 20 de ani, care cuprinde două variante, una pe zona de Vest și una pe zona de Est. Zona de Vest este legată de actualul amplasament al terminalelor și al turnului de control, în vreme ce partea de Est este cea spre Holboca, conform conducerii aerogării.

„Elementul de bază ține de dezvoltarea aerogării pe termen lung, nu doar pe termen scurt, așa cum s-a făcut până acum cu T2 și T3. Sunt experiențe negative, dar care au arătat capacitatea Iașului de a aduce pasageri. Nu s-ar fi făcut T2 și T3 și rămâneam la un nivel de aeroport local. Cum s-au făcut aceste investiții s-a demonstrat că studiile din 2008 sunt reale”, a spus Cătălin Bulgariu, director la Aeroportul Iași.

Terminalele T2 și T3 vor fi demolate. Masterplanul va ajunge în plenul CJ Iași

Masterplanul de la aeroport ar urma să ajungă în plenul Consiliului Județean Iași în ședința ordinară din luna octombrie pentru a fi avizat.

„Singura variantă de dezvoltare acum este cea care ne permite să mergem spre 2030 cu un aeroport modern. Se va ajunge la demolarea T2 și T3 pentru fluxuri unitare de pasageri. Nu avem nevoie de un apedice la aeroport. Pe zona de Est se poate ajunge la o capacitate de dezvoltare extraordinară. Trebuie să gândim evoluția de peste 20 ani, adică noua pistă. Trebuie gândit totul încă de pe acum. Zona de Est prevede și zona cargo, extrem de importantă. În noul masterplan vor apărea trei faze”, a mai spus Cătălin Bulgariu.

Zona de Est spre comuna Holboca, principala variantă de modernizare la Aeroportul Iași

Conducerea aerogării a arătat că cel mai plauzibil proiect de modernizare ar putea fi cel de pe partea de Est, dinspre comuna Holboca.

„Ne dorim un aeroport integrat care să primească măcar 3,5 milioane de pasageri. Ne trebuie un aeroport cu fluxuri gestionate corect, cu spații între oameni. S-a depus autorizație pentru o zonă de preîmbarcare la aeroport, lucrările urmând a începe în perioada următoare. Acest spațiu nu este însă decât o soluție pe termen scurt. Varianta pe Vest are două mari inconveniente. Este nevoie de un PUZ, iar soluțiile de construcție sunt mai grele. Pe partea de Est ar fi mai ușor, pentru că acolo nu sunt restricții, nu sunt avioane. Pe partea de Est este mai scump, dar aduce posibilitatea celei de-a doua piste”, a mai spus Cătălin Bulgariu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *