Comisia Europeană a propus o nouă normă de poluare, pe care a numit-o Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante provenite de la vehicule şi îmbunătăţirea calităţii aerului. Totodată, printre noile cerinţe se includ actualizarea şi înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanţi.
Noile norme de emisii Euro 7 ar putea contribui la un control mai bun al emisiilor de poluanţi atmosferici provenite de la toate vehiculele noi şi la asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp.
Normă de poluare propusă de Comisia Europeană
Comisia Europeană a prezentat propunerea de a reduce poluarea atmosferică generată de autovehiculele noi vândute în UE pentru a îndeplini obiectivul Pactului verde european de reducere la zero a poluării.
Conform noilor norme de emisii Euro 7, vehiculele vor polua mai puţin, ceea ce este foarte important pentru oraşe. Noile standarde se referă la emisiile de la ţevile de evacuare, frâne şi pneuri.
La nivel european s-a stabilit ca vânzarea de maşini noi cu motoare pe benzină şi motorină va fi interzisă din 2035. Prin introducerea normelor Euro 7, autorităţile vor să facă în aşa fel încât până atunci maşinile să polueze mai puţin.
Prin propunerea lansată recent de CE se reunesc normele ce se aplică acum vehiculelor, respectiv cele pentru autoturisme și camionete (Euro 6) și cele pentru camioane și autobuze (Euro VI).
“Noile norme sunt neutre din punctul de vedere al combustibililor și al tehnologiei, impunând aceleași limite indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme electrice de transmisie sau combustibili alternativi”, după cum subliniază CE în comunicatul recent.
Amendă de 20 de milioane de euro pentru calitatea rea a aerului
Vă readucem aminte că în octombrie, Franța a primit o amendă de 20 de milioane de euro pentru calitatea rea a aerului. Cea mai înaltă instanţă administrativă din ţară, Consiliul de Stat, a considerat că Franţa nu a acţionat suficient de rapid împotriva poluării aerului. În urma revizuirii calităţii aerului în Franţa, Consiliul de Stat a impus o amendă record pentru calitatea slabă a aerului în oraşele franceze. Între iulie 2021 şi 2022, emisiile de dioxid de azot au trecut peste limitele admisibile în Paris, Lyon şi Marsilia. În special, poluarea este cauzată de traficul auto. Astfel, guvernul francez trebuie să plătească amenda organizaţiilor de mediu. În clasamentul oraşelor europene cu cele mai mari rate de deces din cauza poluării aerului, pentru NO2, Paris ocupă locul 4, după Madrid, Anvers și Torino.
Amenda pe care a primit-o Franta ar trebui să fie un semn de alarmare şi pentru România. Anterior, în București au fost înregistrate proleme legate de calitatea aerului. De mai multe ori, capitala României a fost raportată ca fiind unul dintre cele mai poluate orașe din Europa. În timpul pandemiei, gradul de noxe a depăşit pragul critic de 100%. În februarie 2022, senzorii rețelelor care monitorizează calitatea aerului în București au sesizat depășiri cu 700% a indicelui PM 2,5. Poluarea ar proveni de la arderile ilegale. Ferentari, Pantelimon și Șoseaua Giurgiului au fost cele mai poluate zone.
Cui a prezentat Comisia Europeana propunerea? Populatiei care poate vota daca este de acord sau nu? Daca vine Comisia Europeana si ne impune cu forta Euro 7 este in regula sau este dictatura?
Daca in Rusia, China si Statele Unite nu se respecta asa ceva de ce noi trebuie sa ne supunem abuzurilor Comisiei Europene?