În ultimii ani, pe străzile din Iași, tot mai mulți adolescenți și-au făcut apariția cu „micro cars”, mașini care se pot conduce cu permisul de categorie B1, din ce în ce mai răspândite printre tineri. Chiar dacă acestea sunt limitate la o viteză de până la 50 km/h, ele reprezintă o opțiune inedită atât pentru părinți, cât și pentru copiii care doresc să devină independenți și să nu mai aștepte până ce împlinesc 18 ani
Tinerii din toată țara sunt văzuți mai des în mașinile cu două locuri. Acest fenomen s-a răspândit și în Iași, unde, în ultimul an, numărul de permise de categorie B1 s-a triplat. Dacă, în trecut, media lunară de adolescenți înscriși la școala de șoferi pentru categoria B1 era în jur de trei cursanți, acum atinge și 15 elevi pe lună.
Tot mai mulți tineri ieșeni își iau permisul la 16 ani
Vârsta la care se începe școala pentru categoria B1 este de 15 ani și 9 luni, la fel ca pentru categoria B, cu 3 luni mai devreme. După obținerea permisului, poți conduce autovehicule cu trei sau patru roți, echipate cu motor cu ardere internă, nu mai mare de 45 cmc, sau cu orice alt tip de motor cu o putere echivalentă sau cu o viteză ce nu depășește 50 de km/h.
„Este ușor de condus și îi pregătește pe tineri pentru viitor. Mașinile sunt limitate la 50 km/h, astfel că riscul de a face accidente este drastic mai mic. Îi învață pe adolescenți să fie foarte prudenți și disciplinați în trafic. Plus că urmează aceeași programă ca și pentru categoria B, avantajul este că sunt mult mai receptivi și atenți decât cei care obțin permisul mai târziu. Ei urmează aceeași programă, nu diferă cu nimic, atât partea teoretică, cât și cea practică. Singura diferență este că au nevoie de un acord avizat de un notar, din partea părinților, prin care aceștia sunt de acord ca minorii să înceapă școala de șoferi”, a declarat Oana Năstase, de la Școala de Șoferi Auto Năstase.
Cât costă să faci școala de șoferi, categoria B1, la 16 ani
Prețurile pentru școala de șoferi pentru categoria B1 nu diferă de cele pentru obținerea permisului de conducere de la vârsta de 18 ani, fluctuând în jurul sumei de 2.600 de lei. De menționat este faptul că, odată obținut permisul la 16 ani, dacă tânărul dorește să aibă categoria B la 18 ani, va trebui să suporte costurile integrale ale școlii în acest sens. Totuși, mulți părinți preferă să-și trimită copiii la școala de șoferi de la o vârstă fragedă, pentru a îi face mai siguri și mai responsabili în trafic.
„Fiul meu era pasionat de mașini încă de mic, de la vârsta de 14 ani m-a tot rugat să-l las să își ia permisul la 16 ani, pentru a putea conduce și el. La început am ezitat mult pentru că îmi era frică, dar a reușit să mă convingă că ar fi benefic pentru el să înceapă mai devreme, mai ales că mașinile sunt limitate în viteză. Prefer să am certitudinea că este conștient de acțiunile sale și să știe să se descurce, decât să risc să facă vreo prostie, conducând pe cont propriu prin vreo parcare”, a declarat Adrian, un părinte care și-a înscris copilul la școala de șoferi.
Carnetul B1, la 16 ani, reprezintă o alternativă inedită pentru tinerii pasionați de automobile, și nu numai.
Astia sunt un dezastru in Iasi. Trebuie percutati la maxim…..alooo, astia cu masini mari ( autobuze, dube, microbuse) de ce nu-i sifonati la bordura?
Eeee, nu bre , eu as propune un act legislativ sa fie lasati sa conduca de cand termina grădinița …ce s-o lungim pana la 16 ani ! Nu i suficient de sufocant traficul , de acum mai apar si copiii de bani gata cu troacele lor pe strada !
Daaaa
Toată Dacia e blocată de mașini de școală.
Te uiți la instructori stau capul numai in telefon
Banul să iasă …..
Mai ies și la 8 – 9 sau la 16- 17
Niste scabe de oameni …..
E de bine , la colcăiala și blocajele din trafic de-astea tot in oraș ar prinde bine încă vreo 10.000 de mașinuțe grămada peste astealalte , parcate aiurea prin toate locusoarele rămase , cu experiența și maturitate in a conduce mașinile spre zero și un sfert dintre tineri din cind in cind Drogați și beți la volanul cotețelor
Tinerii din generația „Z” au mintea prăjită de la fumat pitrinjel stropit cu aditivi.
No, soluție pt ei NU există !
Sunt terminați…ei sunt generația fără nimic palpabil, viața generației Z e doar online…!!!
Foarte mulți tineri din generația Z visează femei ca-n filmele porno( cu astea au crescut) și cum nu găsesc așa ceva, intră pe modul așteptare…efectiv rămân virgini până la 49 ani.
Fără exagerare, dar GENERAȚIA Z e cea mai slabă genareație de la Jurasic ( studii )
Acum câteva săptămâni era o copilă în rond la Auchan, cu mămăliga in geam, care după ce se băga prin stanga și forțează să treacă pe lângă mine, lasă geamul jos în dreptul meu și mă întreabă “cine ți a dat permisul?”…. În condițiile în care am permisul de când ea se juca cu păpușile și învața să facă bastonașe 😂 (nu mai zic de km)… m-am uitat, am râs, și mi am văzut de drum. Dar oricum, ori indienii, ori copii ăștia, tot kamikaze
Problema nu e varsta, ci teribilismul. Sincer nu prea am vazut accidente in care astia de 16-17 ani sa fie implicati, nici nu vreau sa vad. (Doamne fereste!)
Vad multi in schimb cu numere de VS si NT care chiar dau batai de cap in Iasi. Probabil au facut scoala si au dat examen pe un „BAHLUI” acolo la ei.
Uraaaa, vrem încă vreo 20.000 de cărucioare de astea in trafic și parcate aiurea peste tot , sa vedeti distracție atunci cind zeci de puștani de 16, 17 ani vor zburda Drogați ori băuți pe șoselele patriei
Este cam devreme să înceapă la 16 ani. Au mintea necoaptă, dictează mai mult hormonii.
Voi care comentați aiurea și fără rost, ați uitat cum era când erați la școală. Las 16 ani nu are abilitățile precum unul de 18 sau 21 ani ceea ce îi trebuie mai mult timp sa învețe. Unde sa învețe începătorii daca nu au voie pe drumuri publice? Treminati cu prostiile.
Mr driver cred că ești unu din instructori care blochezi traficul …..
A zis bine Mihai
De ce ieșiți ca nesimțiți și blocați traficul dimineața și seara ?
Este lume care pleacă vine de la servici
Voi mai lipsiți ….
Wei Ni’ai, ia un transport alternativ, dacă te sufoca școlile. Poate iei și tu bacul, dacă o să te duci la școală…. Wink.