Prima pagină » Business în România » O nouă mașină va fi vândută în România peste doar câteva zile! Chinezii intră pe piața autohtonă

O nouă mașină va fi vândută în România peste doar câteva zile! Chinezii intră pe piața autohtonă

10 sept. 2024, 13:19,
George Cristian în Business în România

În doar câteva zile, în România, va fi vândută o nouă mașină. Este vorba despre marca Geely produsă de chinezii de la Geely Auto. Autoturismele vor putea fi achiziționate începând cu data de 20 septembrie.

Din luna septembrie a acestui an, Grupul Stellantis va vinde vehicule electrice ale partenerului său chinez Leapmotor în nouă ţări europene, inclusiv România, unde va concura Dacia.

O nouă mașină va fi vândută în România peste doar câteva zile

MAXX MOBILITY, companie stabilită la București în vara anului 2022, va deveni importatorul oficial al brandului Geely pe piața din România. Înregistrată la Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor, MAXX MOBILITY se ocupă cu comerțul de autoturisme și vehicule ușoare (cu masa sub 3,5 tone). În perioada 2022-2023, compania a raportat pierderi reduse și este administrată de Domen Habic, rezident în Dubai, Emiratele Arabe Unite.

Pentru distribuția mașinilor Geely în România, rețeaua va cuprinde 12 locații de vânzare și service în orașe precum București, Arad, Brașov, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Slatina și Târgu Mureș.

Lansarea brandului Geely în România va începe cu modelul Coolray, iar ulterior vor fi introduse și alte modele, printre care Starray și E5.

Detalii suplimentare despre oferta și organizarea Geely în România vor fi disponibile după evenimentul oficial programat pentru 20 septembrie 2024.

Grupul Geely Auto, cu sediul în Hangzhou, China, deține mărci renumite precum Volvo, Polestar, Lotus, Geely, Zeekr, LYNK & CO, Geometry, London Electric Vehicle Company (LEVC) și Proton.

În plus, Geely și Renault au încheiat un parteneriat în acest an, care a dus la crearea Horse Powertrain Limited. Această entitate se ocupă cu dezvoltarea și producția de motoare și transmisii, inclusiv sisteme hibride. În România, Horse Powertrain Limited își desfășoară activitatea prin uzina de motoare și cutii de viteze de la Mioveni și centrul de inginerie RTR, angajând aproximativ 2.000 de persoane.

Ce se întâmplă cu industria auto din România

Există temeri în întreaga Europă, inclusiv România, a unei ”invazii” de mașini produse în China. China produce mai ieftin, iar prețurile mai mici decât a multor variante produse în Uniunea Europeană. În acest context în ultima perioadă producătorii au căutat să găsească variante de a reduce din costuri. Din păcate, Dacia a anunțat faptul că a trecut la concedierile voluntare pe măsură ce mută o parte din producție în Maroc.

Decizia Comisiei Europene de a majora taxele vamale pentru vehiculele electrice provenind din China îngreunează activitatea producătorilor chinezi în acest sector.

Scopul acestei măsuri este de a proteja producătorii europeni și asamblatorii care nu se bazează pe resurse umane sau materiale din surse discutabile. UE consideră o creștere a taxei de import de la 10% la 38,1%, ceea ce va afecta semnificativ costul mașinilor electrice chinezești. În prezent, Statele Unite aplică o taxă de import de 100% pentru vehiculele din China.

Dat fiind că mașinile electrice sunt mai costisitoare comparativ cu cele pe motorină sau benzină, producătorii chinezi încearcă să ofere opțiuni mai accesibile pentru piața europeană. Conform Financial Times, în 2023, ponderea vehiculelor electrice chinezești în piața europeană a ajuns la 8%. Totuși, se estimează că până în 2027, vehiculele electrice din China ar putea reprezenta până la 20% din piața totală de EV-uri din Uniunea Europeană. Vom vedea ce impact va avea faptul că o nouă mașină va fi vândută în România de către chinezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *