A apărut o nouă înșelătorie printre români! Bursa de Valori Bucureşti avertizează că în prezent are loc o campanie ilegitimă în care persoane necunoscute îşi atribuie în mod mincinos calitatea de angajaţi ai BVB şi ai Depozitarului Central și îi păcălesc pe români. Iată metoda prin care cetățenii rămân fără bani.
O nouă înșelătorie printre români!
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) şi Depozitarul Central (DC) îi avertizează pe români că un grup de persoane, „care nu fac parte sub nicio formă din cadrul BVB şi DC”, contactează telefonic potenţialii investitori și încearcă să îi lase fără bani în conturi.
„Aceste persoane, care nu fac parte sub nicio formă din cadrul BVB şi DC, contactează telefonic investitori, potenţiali investitori sau deţinători de instrumente financiare şi le solicită informaţii personale sau instalarea unor aplicaţii pentru telefoanele mobile prin care să obţină acces la conturile bancare ale acestora.”
Bursa de Valori Bucureşti atrage atenţia cetăţenilor să nu dea curs acestor solicitări primite persoanelor dubioase, deoarece „BVB şi DC nu solicită şi nu vor solicita niciodată date cu caracter personal şi nici instalarea unor aplicaţii pentru telefoanele mobile în scopul obţinerii unor sume de bani sau realizării oricăror tipuri de tranzacţii.”
Bursa de Valori Bucureşti i-a mai avertizat pe români că „nu are dreptul să contacteze nicio persoană pentru a-i propune să investească la bursă, singura modalitate de a investi în companii listate la BVB este deschiderea unui cont de tranzacţionare la unul dintre intermediarii autorizaţi.”
Frauda care îi lasă pe cetățeni fără bani în cont
BRD a lansat recent un avertisment clienților săi, cu privire la o nouă tentativă de fraudă care vizează cardurile și conturile bancare. Banca a constatat o creștere a apelurilor suspecte, prin care infractorii încearcă să obțină informații personale și financiare de la clienți. Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai activi, iar BRD subliniază importanța măsurilor de precauție pe care clienții trebuie să le aibă în vedere.
„BRD le recomandă clienților să nu furnizeze niciodată informații personale sau bancare și să contacteze banca direct printr-un canal oficial pentru a verifica autenticitatea apelurilor.”, subliniază instituția financiară.
- BRD a oferit clienților săi câteva sugestii și metode de securitate pentru a nu fi victime ale infractorilor cibernetici.
- Verificarea apelurilor: În cazul în care primești un apel suspect, verifică autenticitatea acestuia contactând banca printr-un canal de comunicare separat.
- Fii atent la mesajele suspecte: Tratează cu maximă precauție orice SMS sau email neobișnuit. Nu accesa linkuri sau atașamente din surse nesigure.
- Raportează incidentele: Dacă ai devenit deja victimă a escrocilor, este esențial să contactezi imediat banca pentru a bloca accesul la cont și să depui o plângere la Poliție. Acest pas este esențial pentru a avea șanse de recuperare a fondurilor.
Pe lângă băncile comerciale din țară, și Poșta Română a fost ținta unor campanii de înșelăciune, unde clienţii sunt îndemnaţi prin SMS sau prin e-mail să acceseze un link pentru a finaliza o plată şi pentru a li se confirma expedierea unui colet. Infractorii cibernetici trimit un mesaj în care destinatarul este rugat să își „actualizeze adresa.” Nu este altceva decât o nouă escrocherie care îi lasă pe cetățeni fără bani în contul bancar.