Grădină spectaculoasă pentru copii, un nou proiect de investiție al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași! Aceasta este una senzorială, este intitulată „Magic” și va fi deschisă astăzi, 28 iulie, ora 12:00, în Parcul Turnului de Apă al UAIC (lângă Cantina „Titu Maiorescu”, în spatele Corpului A). Amenajarea Grădinii Senzoriale „Magic” a costat 25.146 lei
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași inaugurează o spectaculoasă grădină pentru copii
Aceasta va fi deschisă astăzi, 28 iulie, ora 12:00, în Parcul Turnului de Apă al UAIC (lângă Cantina „Titu Maiorescu”, în spatele Corpului A). Amenajarea Grădinii Senzoriale „Magic” a costat 25.146 lei. Spațiul este dedicat copiilor cu vârste cuprinse între 0 și 11 ani și conține materiale educaționale de exterior destinate procesului de învățare, structurate pe domenii de dezvoltare specifice vârstelor mici prin integrarea tuturor simțurilor. Astfel, copiii își pot exersa simțul tactil pe spirale senzoriale de diferite texturi, un glob pământesc gigant, panouri tip stație meteo sau pot juca diferite jocuri educative.
Accesul în Grădina Senzorială „Magic” este gratuit pentru copiii angajaților și studenților UAIC și copiilor de la Grădinița și Școala „Junior”
Accesul în Grădina Senzorială „Magic” este gratuit pentru copiii angajaților și studenților UAIC și copiilor de la Grădinița și Școala „Junior”. Aici, și simțul auditiv poate fi stimulat prin stația muzicală dotată cu tobe Bongo sau cu xilofonul gigant. Simțul vizual va fi pus la încercare în tunelul culorilor, la băncuța curcubeu sau la panourile cu iluzii optice. Jardinierele cu flori sau panourile cu plante aromatice vor solicita din plin simțul oflactiv, iar mini-bar-ul pentru veverițe sau căsuța pentru păsări vor provoca simțul gustativ.
De asemenea, grădina „Magic” mai conține echipamente care stimulează termocepția (termometre, stropitori, măsuța pentru nisip și apă), cronocepția (ceas solar, clepsidre), echilibriocepția (tobogane, fotolii suspendate, balansoare) sau sensibilitatea proprioceptivă (oglinzi deformatoare, oglinzi convexe).
Proiectul TELESPA, în valoare de 246.189 euro, este implementat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și are ca scop creșterea calității și relevanței pregătirii profesorilor pentru educația timpurie și școala primară
Proiectul TELESPA, în valoare de 246.189 euro, este implementat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și are ca scop creșterea calității și relevanței pregătirii profesorilor pentru educația timpurie și școala primară prin dezvoltarea, testarea și implementarea de abordări pedagogice. Este vorba și de practici educaționale inovatoare privind spațiile de învățare pentru copiii cu vârste între 0-10/11 ani. Spațiile de învățare, concentrate pe dezvoltarea simțurilor senzoriale, reprezintă o modalitate de a învăța prin a face, proces în care copiii și elevii obțin cunoștințe și abilități prin experiența personală, cum ar fi dezvoltarea creativității, flexibilității, capacității de analiză etc.
Proiectul de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași are în vedere și realizarea unui studiu de cercetare
Proiectul de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași are prevăzut și realizarea unui studiu de cercetare asupra abordărilor și practicilor educaționale privind spațiile de învățare și competențele profesorilor. Va fi elaborat și un ghid pedagogic internațional pentru educatorii și profesorii pentru educație timpurie și școlile primare privind învățarea experiențială și didactici aplicate pe spațiile de învățare.
Se are în vedere și derularea unui curs de instruire pentru educatorii și profesorii pentru educație timpurie și școlile primare cu o tematică focalizată pe învățarea experiențială și didactici aplicate pe spațiile de învățare. De asemenea, vor fi amenajate 5 laboratoare aplicate pe spațiile de învățare, 6 grădini senzoriale și va fi creată o rețea de mentorat între universități, școli, grădinițe, creșe și alte organizații educaționale pentru a reduce dificultățile cu care se confruntă profesorii în practica educațională și în primii ani de carieră profesională.