Șoferii de autobuz din Iași sunt exasperați din cauza unei intersecții din zona CUG, din cauza șoferilor care nu respectă regulile rutiere în trafic
Problema este pe șoseaua Nicolina, la intersecția cu strada Miroslava și strada Răzoarelor. Autobuzele care circulă cu direcția spre Tehnopolis sunt puse în dificultate de cei care fac stânga spre strada Răzoarelor. Șoferii se grăbesc, taie calea autobuzelor, iar accidentele sunt evitate la limită, însă nu de fiecare dată. Ieri, 7 aprilie 2025, a fost un accident între un autobuz și o mașină pentru școala de șoferi.
Intersecția din Iași este coșmarul șoferilor de autobuz
Ieri dimineață, un autobuz a fost avariat în partea din spate, după ce o mașină pentru școala de șoferi l-a lovit. Incidentul s-a petrecut în intersecția din CUG, unde, zilnic, sunt situații asemănătoare. În ultimele săptămâni, au fost surprinse momente când alți șoferi virau la stânga, la limită, prin fața autobuzelor. Mai nou, angajații de la CTP au mari probleme și cu călătorii agresivi, care fac scandal în mijloacele de transport. Recent, un șofer de autobuz a fost atacat brutal de un călător recalcitrant.
„Colegii mei care sunt pe traseele respective au probleme, zilnic, în intersecția respectivă din cauza celor care virează pe strada din stânga, nu acordă prioritate și taie calea autobuzului. Tocmai de asta, se observă că șoferii de autobuz circulă cu prudență prin zona respectivă, altfel riști să faci accident, fără să fii vinovat. Nimeni nu își permite asta. Ar fi bine ca polițiștii rutieri să mai fie prin zonă, poate așa vor descuraja șoferii care încalcă legea în acest mod”, povestește un șofer de autobuz de la CTP Iași.
Agresivitate în trafic
O problemă serioasă în traficul din Iași este agresivitatea cu care conduc unii oameni și îi pun în pericol și pe ceilalți participanți la trafic, inclusiv pietonii. Nu este de mirare faptul că, în fiecare zi, sunt accidente raportate pe străzile din oraș. O altă mare problemă o reprezintă faptul că mulți șoferi parchează în stațiile pentru autobuz. Astfel, mijlocul de transport în comun nu mai poate fi traas până la trotuar, iar călătorii trebuie să coboare în mijlocul străzii. Polițiștii locali acționează când sunt solicitați, însă, din păcate, este un fenomen care a scăpat de sub control la Iași.
„Comportamentul agresiv al șoferilor față de noi cei care conducem autobuze a fost mereu o problemă. Ei cred că, dacă au mașini mici, pot să se bage rapid pe lângă noi, să ne taie calea, să facă depășiri, dar nu își dau seama că pot pune oamenii în pericol. De asemenea, și în stații sunt probleme cu mașinile parcate neregulamentar. Apelăm la Poliția Locală, însă vrem ca și ei să vizeze aceste zone și să intervină de câte ori este cazul. Noi avem un orar de respectat, călătorii devin neliniștiți în trafic dacă așteaptă prea mult”, a mai adăugat angajatul de la CTP.
Intersecția din CUG este un adevărat coșmar pentru șoferii de autobuz din Iași. Totuși, situația ar putea fi rezolvată dacă polițiștii ar interveni cu sancțiuni pentru șoferii care încalcă legea în această zonă.
Pai da, cu banda unica de transport pe ax se vor mai intampla accidente…
Hai să fim serioși , coșmarul și abuzul zilnic al șoferilor de autobuz trecuți de o vîrstă sunt nevestele lor
Normal, cu soferi facuti la comanda, cu examen auto luat pe … frumosi, smecherasi care cred ca si-au cumparat strada, unde bunul simt nu se cunoaste nici macar din dex, unii veniti de unde era o sigura ulita, iar tramvaiul era vazut doar in poze.
Banda unica e foarte utila. Folositi transportul public.
Nu va convine, mergeti la locurile de bastina, e mai bine.
Banda unică cea mai bună soluție .Nu s-a inventat la Iași ,există de zeci de ani în occident ,doar pe români “i-a luat pe nepregătite “. În stațiile de autobuz trebuie montate (dacă nu sunt încă) camere și dacă ai oprit/staționat amenda acasă …
Nu are treabă poliția locală …..faceți viața simplă
Numai că banda unică pe axul drumului e invenție pur românească, la fel și accesul sau mai bine spus monopolul taxiurilor pe banda unică, și se pare că și taxiurile virează la stânga, nu mai pui și faptul că trebuie să aștepte mijloacele de transport în comun înainte de stație să treacă taxiurile 😉
Așa este, într-adevăr ,dar chiar și așa diferența este Uriașă față de anii în care se stătea bară la bară pe linia de tramvai iar pe prima banda erau mașini parcate non-stop .
Cea mai mare ,sau una dintre problemele critice în Oraș este Viteza de deplasare, mult prea mare .In acest fel se produc accidente rutiere cat și ambuteiaje deoarece toți ajung repede în intersecții ,nu mai vorbesc de blocarea intersecțiilor și care creează în lanț o situație ridicolă . S-au hașurat intersecțiile dar mă tem ca mulți habar nu au ,desigur ca dacă s-ar da amenzi în momentul când ai staționat pe hașurat sa vezi cum învață toți
În final, fără reguli stricte și costisitoare pentru Proști mă tem ca se tărăgănează situația ,iar cu “va rog frumos “nu funcționează ….pur și simplu
Sunt șofer/pieton în afara dar și în țară și pot spune ca nu există termeni de comparație .Romania are stres la orice nivel ,chiar și când stai pe bancă în parc/trotuar în Ro te poți trezi cu o mașină ca să peste tine vezi cazul Alea Tudor Neculai etc etc
Trebuie făcută centura orașului 360⁰ și nici o mașină fără număr de Iași în oraș. Iar rablele care clar nu valorează 3000 de lei . L-a casat și 1000 €, să facă proprietarul ce vrea cu ei. Iașul nu trebuie să aibă poluare, PM 2.5 peste 10.
Asta cu “doar nr de Iași”mi se pare destul de radicală soluție .Nu așa se face boss take it easy
Se pune taxă pe motor,plătești zilnic dacă intri și/sau te elimini singur …și te vei elimina ca nu îți convine . Soluții sunt N’ dar cei care ar trebui să se ocupe de siguranța rutieră lucrează 8 ore pe zi și ies la pensie devreme .Americanii au trimis Rover pe Marte și la noi încă se spală cu turbo jetul jaloanele pe Șoseaua Nicolina ,Unu spală unu se uită și mașina poliției stă cu motorul pornit mai în spate cu 2 polițiști chipurile pentru siguranța
Ce vorbim