Prima pagină » Titlurile zilei » O infirmieră de la Institutul Regional de Oncologie Iași, înjosită în magazinul Altex! A cumpărat un aragaz Electrolux, numai bun de aruncat pe fereastră. Elena Crețu: „Mi-au băgat pe dracu’ în casă!” Directorul: „Nu am chef să o visez pe doamna” – FOTO

O infirmieră de la Institutul Regional de Oncologie Iași, înjosită în magazinul Altex! A cumpărat un aragaz Electrolux, numai bun de aruncat pe fereastră. Elena Crețu: „Mi-au băgat pe dracu’ în casă!” Directorul: „Nu am chef să o visez pe doamna” – FOTO

23 dec. 2021, 02:00,
Ciprian Boaru, în Titlurile zilei

Elena Crețu, infirmieră la Institutul Regional de Oncologie Iași, a cumpărat de la magazinul Altex un aragaz Electrolux. Femeia acuză că produsele sunt arse de cuptor și nu poate fi utilizat. Reprezentanții firmei, în replică, spun că nu au fost respectate instrucțiunile de folosire. Specialiștii arată că în cazul cuptoarelor pe gaz nu pot fi emise pretenții prea mari

Sărbători distruse pentru Elena Crețu, infirmieră la Institutul Regional de Oncologie (IRO) Iași. Pe data de 19.10.2021, femeia s-a gândit să cumpere un aragaz nou, după ce l-a folosit pe cel vechi timp de mai mulți ani. S-a îndreptat spre un magazin Altex din Iași și a comandat un aragaz de ultimă oră, marca Electrolux. L-a primit acasă, l-a montat, dar aragazul nu funcționa conform așteptărilor. Elena Crețu povestește că a cheltuit 1.549 de lei pe aragaz, mânată și de renumele firmei Electrolux. În realitate, cuptorul aragazului nu poate fi folosit.

„Eu am zis că o să iau un aragaz de calitate. Cu livrarea nu a fost nicio problemă, cei de la Altex au venit repede. Soțul meu a montat aragazul. Până pe data de 8 noiembrie nu am apucat să folosesc cuptorul, am făcut multe ture de noapte. După ce am copt, mi-am dat seama că arde tot. Eu am respectat indicațiile din cartea tehnică, durată, temperatură, exact cum scrie. Dar, arde”, a povestit Elena Crețu, în vârstă de 52 de ani.

Cozonaci și plăcinte arse în cuptorul aragazului Electrolux

Disperată, Elena Crețu a sunat la Altex, la Electrolux, dar nu a găsit înțelegere. La un moment dat, au fost trimise mai multe firme agreate de Electrolux, care se ocupă de reparațiile produselor.

„Au venit două firme la mine pe data de 11 noiembrie și 3 decembrie. Au verificat temperatura în cuptor, gazul și cam atât. Nu a stat nimeni să vadă cum coace cuptorul. A doua oară, angajatul respectiv a spus că este posibil ca problema să fie de la căptușeala aragazului sau de la termostat, dar fără să facă ceva în acest sens. Mi-au băgat pe dracu’ în casă. Mi-au spus că nu știu să folosesc cuptorul. De 36 de ani folosesc cuptorul, pentru că îmi place. Nu am pățit în viața mea țigăneala asta. Mi-au spus la un moment dat de ce nu am cumpărat aragaz electric, ci pe gaz. Am spus că sunt dispusă să plătesc diferența. Nu au vrut. Nu cumpăr un aragaz doar ca să fac friptură și să mă joc la el. Așa mi-au spus, că mă joc cu aragazul”, arată reclamanta.

Elena Crețu: „Parcă am dat lucrare cu aragazul”

Reclamanta susține că va face toate demersurile pentru remedierea deficiențelor.

„Am vorbit și la Altex, am trimis mesaje și la Electrolux, nu s-a făcut nimic. Am învățat cartea aia tehnică parcă am dat lucrare de aragaz. Nu vreau să mă las pentru că așa fac românii. Nu pot să rămân indiferentă când am plătit 1.500 de lei. E prima oară când fac o reclamație. Nu se poate să aduci toate rebuturile și să le vinzi clienților. Am ajuns să-mi fie rău la serviciu din cauza asta. Nu este normal”, a precizat Elena Crețu. Reprezentanții Altex au anunțat că nu pot schimba produsul fără acceptul Electrolux. „Au fost verificări, nu prezintă defecțiuni. Astăzi sau mâine va fi făcută altă verificare. În funcție de decizia service-ului se va lua o hotărâre. Vom trimite din nou”, a declarat Florin Pușcașu, managerul magazinului Altex din Iași.

În trecut, magazinul Altex a fost reclamat și de alți ieșeni.

Reprezentanții service-ului spun că nu pot fi emise pretenții în cazul cuptoarelor Electrolux pe gaz

P&D Polidom Producție SRL este una dintre societățile trimise să rezolve problema Elenei Crețu. Reprezentanții firmei au arătat că, în cazul cuptoarelor pe gaz, nu poate fi obținută o uniformitate în timpul coacerii.

„Au o fișă tehnică, care trebuie respectată. La cuptoarele cu gaz nu există o uniformitate. Funcționează mai puțin fidel. Constatarea a fost aceeași. Sunt tehnicieni care fac de ani de zile. Un tehnician are de făcut 7-8 intervenții pe zi. Nu poate să stea o oră, încât să ajungă la o concluzie. Oamenii sunt subiectivi, au preconcepții despre cum funcționează produsul respectiv. Pentru Electrolux există un algoritm pentru acest gen de reparație. Nu există pe piață un cuptor pe gaz atât de performant”, a menționat Călin Gagea, reprezentantul service-ului autorizat.

Conform ultimelor date financiare, în 2020, Electrolux România SA a înregistrat o cifră de afaceri de 834.373.751 lei, adică 167 de milioane de euro, profit de 19,9 milioane de lei, datorii de 288,1 milioane de lei, cu un număr de 922 de angajați. Principalul acționar este compania suedeză AB Electrolux.

Directorul Electrolux: „De ce să mă cert în preajma Crăciunului?”

Contactat telefonic, Victor Albei, unul dintre directorii companiei Electrolux, a precizat că produsul nu este defect și că, cel mai probabil, Elena Crețu nu s-a obișnuit cu noul aragaz.

„În opinia mea, am avut cazuri în care clienții nu s-au adaptat. Fiecare client trebuie să se adapteze la aragaz. Aparatul ăsta nu are probleme, își menține căldura. Că arde prăjitura este problema strict de rețetă, calitatea ingredientelor, temperatura setată. Sunt multe aspecte de care trebuie să ținem cont. Cuptorul face temperatura și o menține. I-am recomandat să scurteze timpul de preparare. E un cuptor termostat, deștept. Poate i se pare că flacăra era prea mică și a dat mai tare. Nu am chef să o visez pe doamna Crețu. De ce să mă cert în preajma Crăciunului? Am avut situații la cele fără termostat, unde creștea temperatura, dar defecțiunea din fabrică a fost remediată. Mâine (astăzi- n.r.) se va face încă o verificare”, a declarat Victor Albei, Aftersales Area Manager – Electrolux.

În edițiile trecute ale BZI a fost prezentat cazul unui client nemulțumit de achiziția unei mașini de spălat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *