O femeie din Iași a cumpărat un pachet de biscuiți și a avut surpriza neplăcută să găsească bucăți de carton în compoziție. Femeia nu își explică de ce este posibil acest lucru și consideră că este un pericol, mai ales dacă aceste produse ajung în alimentația copiilor
Fiica unei femei din Iași era să primească biscuiți care aveau carton în compoziție. Biscuiții care se recomandă a fi simpli, fără adaosuri și fără ingrediente nesănătoase, s-au dovedit a avea „surprize”. O altă femeie din Iași a găsit bucăți de carton într-o brioșă ambalată. Protecția consumatorului nu poate acționa dacă persoanele care fac sesizările nu au bon fiscal.
Brioșă și biscuiți cu carton în compoziție
Oana Budeanu este femeia din Iași care aproape că i-a dat copilului său biscuiți cu carton în compoziție. Inițial, femeia credea că este mucegai, dar adevăratul ingredient „surpriză” a șocat-o.
„Inițial, am crezut că e mucegai, dar când m-am uitat mai atent și am rupt biscuiții, s-a văzut clar că e carton. Era destul de vizibilă bucata de carton”, declară Oana Budeanu, ieșeanca ce a găsit carton în biscuiți.
Din nefericire, femeia nu știe de unde au fost cumpărați biscuiții, deoarece i-a primit de la tatăl său.
O altă femeie din Iași a semnalat o situație similară cu o brioșă ambalată, cumpărată dintr-un mare lanț de supermarketuri. Femeia s-a adresat personalului magazinului, dar aceștia susțin că nu pot verifica aceste produse, deoarece vin ambalate.
Cum poate fi sesizată protecția consumatorului
Florin Onofrei, directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului Iași, susține că nu a primit plângeri cu privire la aceste situații, dar menționează că este foarte important ca persoanele care întâlnesc produse ce nu corespund descrierii, pot face o sesizare, în urma căreia se vor face verificări la magazinul cu pricina.
„Trebuie neapărat bonul fiscal, să știm sigur de la ce magazin este. Nu putem face verificări fără dovezi. Plângerile se pot face inclusiv on-line.
Vânzătorul este considerat responsabil. În cazuri extreme, mergem până la producător, dar în situația în care un produs este mucegăit, are un corp străin sau lucruri de genul acesta, magazinul răspunde de lucrul acesta. De obicei, clientul primește banii înapoi, iar magazinul primește sancțiuni dacă este cazul, din punct de vedere legal. Am avut diverse reclamații, cum că anumite persoane au găsit corpuri străine în alimente de la restaurante, bucăți de la spălător de vase de exemplu, dar la categoria produselor ambalate am primit plângeri legate de aspect, miros și calitatea produsului”, a declarat directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului Iași, Florin Onofrei.
Reprezentantul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului Iași îndeamnă cetățenii care întâlnesc astfel de nereguli să păstreze bonul fiscal și să facă o sesizare, fie telefonic, on-line sau în scris. Este foarte important ca bonul fiscal să fie păstrat, pentru a constitui o dovadă a achiziției. În cazurile prezentate, ambele femei nu au dovada achiziționării produsului.
În cazul femeii cu biscuiți cu carton în compoziție, măsurile care ar fi putut aplicate ar fi fost verificarea lotului prezent în magazin, iar dacă s-ar fi descoperit mai multe produse neconforme, reprezentanții autorităților s-ar fi îndreptat către distribuitor/producător.
Găsești tot felul de lucruri în mâncare, dar cine să ia măsuri. Ăștia de la Protecția Consumatorului dorm pe ei
Domnule manajer de la fabrica de copii Elena Doamna va rugam frumos in numele la toti colegii de munca sa ne dati tichetele de vacanta sa mergem si noi in concediu ! La toate spitalele
s-au dat tichete ,spit Spiridin ,spit Cfr ,spit d3 copii
Noii stim ca pt Dvs nu sunt asa importante aceste tichete ,ca dvs aveti salar mare de 30.000 lei lunar plus bonus de performanță inca 25% ,plus afacerile cu medicamente ,afaceri cu angajarile ,afaceri cu echipamente medicale . Apropo cand ne reparati si noua toaletele alea ca sunt mizerabile !