O femeie din Iași a vrut să vândă o tablă școlară pe platforma OLX. A fost păcălită să ofere datele de pe cardul ING. A realizat că i-au dispărut din cont aproximativ 900 de lei. A reclamat situația la bancă, dar tranzacția nu a fost anulată. Acum, vrea să acționeze banca în instanță
Un nou caz de înșelăciune la Iași, în care este implicată ING Bank. Recent, Anda S., în vârstă de 40 de ani, mamă a doi copii, a vrut să tranzacționeze pentru prima dată mai multe produse, prin intermediul platformei OLX. Lucrurile s-au precipitat în momentul în care a fost contactată pe WhatsApp de un client. Femeia și-a dat seama prea târziu că, de fapt, a fost înșelată.
„Am vrut să mai scap de lucrurile din apartament, mai voluminoase. Aveam o tablă școlară care ocupa destul de mult spațiu în apartament. Am zis să o vând pe OLX. Este prima oară când am făcut asta. Am pus anunțul și am primit tot felul de mesaje. Un cumpărător mi-a dat pe WhatsApp din platforma OLX un link și un mesaj foarte bine făcut, prin care clientul făcea plata. Eu am completat cu numerele de pe card, ca să primesc banii. Am fost abordată de pe numărul 0769.412.973, care este activ și acum. Observ imediat că banii mei au început să dispară din cont. Este vorba despre aproape 900 de lei. Eu nu am aprobat nicio tranzacție.
Am sunat la ING, dar au spus că nu au ce face. Am sunat să stopeze transferul. Ei au așteptat să-mi ia banii. Eu le arăt unde este hoțul, dar ei nu au făcut nimic. Cei de la ING au spus că îmi vor trimite un răspuns în termen de 30 – 90 de zile. Am înregistrat o plângere și la Poliția Română. La BRD, tranzacția poate fi anulată imediat, la cerere. Tranzacția a stat 2 zile în așteptare și nu a făcut nimeni nimic”, a precizat Anda S. Reporterii „BZI” au sunat la numărul menționat, dar are apelurile blocate.
Clienta vrea să fie despăgubită de ING Bank
Anda S. a precizat că vrea să recupereze banii pierduți chiar de la banca unde a deschis contul.
„Eu voi merge până la capăt. Voi da în judecată banca. Nu poți să nu faci nimic când cineva îți indică și unde este frauda. Platforma a fost atât de prost securizată, încât nici măcar nu s-au văzut numele comerciantului și nici suma. Dintr-o dată nu mai aveam niciun ban, iar apoi am primit un mesaj albastru specific ING, după tranzacționare, care mă anunța că banii vor fi transferați în alt cont. Iau în calcul și o plângere împotriva OLX”, a mai spus reclamanta.
Nu este prima oară când ING este implicată în scandaluri cu persoane care s-au trezit cu conturile fraudate.
Reprezentanții ING atrag atenția în privința atacurilor cibernetice
Reprezentanții ING au precizat că nu este prima dată când clienții băncii au fost înșelați în momentul în care au utilizat platforma OLX. Astfel, au fost transmise mai multe recomandări prin care poate fi evitată fraudarea conturilor.
„Analizează cu atenție orice link primit prin rețelele de socializare (WhatsApp, Facebook) și nu îți introduce datele cardului pe astfel de site-uri. Există riscul ca acestea să fie clone false care extrag datele cardului. Ai grijă ca adresa website-ului în bara de navigare sa înceapă cu «https» (și nu «http»), ceea ce înseamnă că este securizată (ex.: https://www.olx.ro/ și https://ing.ro/) și că URL-ul este cel corect. Ține minte întotdeauna cardul bancar este un instrument de plată, nu de încasare, adică este folosit ca să faci plăți și nu ca să încasezi banii pe card. Așa că nu oferi datele (număr, data de expirare și CVV2) altor persoane care susțin că îți vor trimite bani. Un mesaj cu cod de autorizare nu va veni niciodată când trebuie să primești bani, iar dacă trimiți codul, înseamnă că autorizezi, de fapt, o plată”, transmit reprezentanții ING.
Totodată, clienții trebuie să fie atenți la mesajele frauduloase, ce de multe ori conțin greșeli sau exprimări incorecte. În urmă cu mai mulți ani, o angajată de la BCR a dezvăluit abuzurile din instituție.
O clientă ING a pierdut 30.000 lei când a realizat un transfer
Situație incredibilă pentru o femeie din Iași care a apelat la serviciile on-line de transfer a sumelor puse la dispoziție de ING Bank. Recent, Maria Airinei, în vârstă de 39 de ani, a avut neplăcuta surpriză să observe că o sumă importantă a fost transferată sub propriile priviri, fără să aibă posibilitatea de a interveni. A cerut lămuriri de la reprezentanții ING, dar clienta nu a fost mulțumită de explicațiile acestora. A pierdut nu mai puțin de 30.000 de lei. Prin aplicația ING Home Bank a vrut să transfere bani din contul de economii pe card, cu ajutorul căruia urma să facă o plată. Inexplicabil, banii au ajuns la doi destinatari: CRO și CEX.IO. În final, a fost depusă o reclamație la secția 2 Poliție.