Tech Confort SRL și Enviro Construct SRL au depus ofertele financiare și vor să construiască peste 8 kilometri de piste pentru biciclete în comuna Miroslava. Licitația a fost lansată de primărie la finalul anului 2024
Administrația publică locală investește peste 3,4 milioane de euro pentru construirea pistelor pentru biciclete din Miroslava. Licitația a fost lansată în luna decembrie 2024, iar firmele interesate au putut depune ofertele financiare până la data de 20 ianuarie 2025.
Două firme din Iași vor să construiască peste 8 kilometri de piste pentru biciclete în comuna Miroslava
Potrivit informațiilor publicate pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), contractul are ca obiectiv „Construire piste de biciclete 8,4 kilometri în comuna Miroslava, județul Iași – proiectare și execuție”. Proiectul are o prevedere bugetară de 14,396 milioane de lei, fără TVA, adică 17.131.240 de lei, cu TVA inclus, aproximativ 3.443.534 de euro. Procedura de licitație este una simplificată. Iar în cadrul procedurii s-au depus două oferte financiare. Este vorba de cea a asocierii Tech Confort SRL, administrată de Gavriil Miron – lider de asociere –, alături de Stereo – Plan SRL, administrată de Adrian Marian Croitoriu și Enviro Construct SRL – lider de asociere alături de C-on Trust Engineering SRL, Riva Sistems SRL.
„Proiectul «Realizare de piste pentru bicicliști în comuna Miroslava, județul Iași» are ca obiectiv construirea de piste de biciclete de-a lungul a trei tronsoane de drum intens circulate pietonal, cu o lungime totală de 8,4 kilometri, respectiv: tronsonul 1 – strada Stadionului, km 0 + 00 – km 1 + 575; tronsonul 2 – Drum Comunal DC28 – km 0+000 – km 2 + 575; tronsonul 3, Drum Județean DJ 248A – km 4 + 690 – km 8 + 940. Lungimea totală a pistei de biciclete – 8,4 kilometri. Lățimea pistei de biciclete este de 3,00 metri și 1,50 metri. Amplasamentul pistei: pistă amenajată pe amplasament nou, în afara trotuarelor și separat de partea carosabilă sau acostament. Pista de biciclete asigură iluminatul nocturn de la iluminatul public, nu are întreruperi între punctul de plecare și destinație și nu prezintă obstacole pe calea de rulare. Pista de biciclete este delimitată cu marcaj și bordură, și indicatoare rutiere. Pista de biciclete este prevăzută cu spații de depozitare pentru biciclete. Se va amenaja pe partea stângă a Drumului Județean DJ 248A, de la kilometrul 6 + 705,00 până la kilometrul 6 + 864,60, un pasaj superior peste VO DN 28. Pe zona unde va fi amplasat pasajul superior pentru traversarea VO DN28D”, se arată în caietul de sarcini ale procedurii de licitație.
Proiectul are în vedere și amenajarea unor parcări pentru biciclete
În cadrul proiectului este prevăzută și amenajarea unor parcări pentru biciclete cu rastele, dar și elemente pentru colectarea și evacuarea corespunzătoare a apei.
„Se vor amenaja parcări pentru biciclete cu rastele, în funcție de spațiul disponibil, și cu aceeași structură cu cea a pistei proiectate. În funcție de condițiile existente din teren, la faza de Proiect Tehnic de execuție se vor amplasa parcările pentru biciclete, pe planurile de situație, de comun acord cu beneficiarul. Sunt prevăzute elemente pentru colectarea și evacuarea corespunzătoare a apei pluviale – rigolă de acostament în lungime de 2.510 metri pe Drumul Județean DJ 248A, amplasată conform profilelor transversal tip și a planului de situație. La podețele existente sunt prevăzute lucrări de extindere, astfel încât să asigure tranzitarea pistei în condiții de siguranță și confort”, se mai arată în documentele publicate pe SEAP.
Două firme din Iași vor să construiască peste 8 kilometri de piste pentru biciclete în comuna Miroslava. Licitația a fost lansată de primărie la finalul anului 2024.
Daca se fac piste de bicicleta la tara, ar trebui sa se faca si niste ulite la Iasi. Ca noroi avem deja, slava domnului. In felul asta, orasenii taranizati si taranii orasenizati vor fi cu totii multumiti.
Iar suji mielu’ pe net noaptea!
Las sa faca…. macar face ceva, nu ca la Ciurea / Lunca Cetatuii. Acolo toate strazile zici ca-s piste de bicicleta ca au dat autorizatii pe banda rulanta ca sa se construiasca pana in mijlocul strazii daca se putea… iar unde era strada in acte au facut parc ca sa nu deranjeze dezvoltatorii