Este un caz bizar în Prahova unde o femeie a primit o factură la curent, de la Electrică, de peste 8000 de lei. ANRE, instituție a statului și ANPC i-au dat dreptate dar situația nu a fost rezolvată pentru că femeia trebuie să plătească factura.
Facturile uriașe au fost, din păcate, o componentă comună în iarna precedentă. De exemplu au fost unități școlare care au primit facturi uriașe. Cu toate că statul român compensează facturile, aceasta au continuat să vină la un cost care este aproape imposibil de suportat de către consumatorii casnici. Sunt multe necunoscute în domeniul energiei, multe necunoscute dar și mai multe suspiciuni. Unele voci afirmă faptul că este ireal cum, o țară care produce energie electrică pe plan intern, are facturi mai mari decât în țări care nu au această capacitate.
O femeie a primit o factură de peste 8000 de lei și este obligată să o plătească
Statul român pare că nu găsește nicio soluție pentru a ajuta o femeie care a primit o factură de la Electriva în valoare de 8.300 de lei. Aceasta este obligată să o plătească, în pofida faptului că ANRE și ANPC au soluționat problema în favoarea cetățeanului român. Conform datelor existente, factură a venit ca o regularizare pentru perioada de 2020-2022 şi femeia este nemulţumita pentru că angajaţii companiei puteau să citească contorul, dar nu au făcut-o. Contorul se află în afara proprietății, deci nu exista o îngrădire în acest sens:
” Pe scurt, am avut un contor (îl numim contor nr. 1) care a avut o ultimă citire de regularizare în data de 02.03.2020 cu un consum înregistrat pe aparat de 4478 KW. Din data de 02.03.2020 până în luna decembrie 2021 (1 an şi 10 luni) am primit doar facturi estimative, în loc să primesc conform legii şi facturi de regularizare o dată la 6 luni.
Facturile primite de mine în această perioadă de 1 an şi 10 luni au fost achitate. Precizez că contorul a fost la limita de proprietate (în afara curţii la care locuiesc), deci ei aveau acces mereu să vină să citească contorul.
În 22 decembrie 2021, Electrică a schimbat contorul meu vechi (nr. 1) cu un contor de tip wirelles (îl numim contorul nr. 2) ce poate fi citit de la distanţă. Din 22.12.2021 (la montarea contorului nr. 2) şi până în data de 13.05.2022 când a fost demontat la cererea mea pentru verificare, deoarece am observat un consum foarte mare de aproape 3.000 Kw în doar 5 luni, acest contor nu a fost citit niciodată şi nu s-au emis niciun fel de factură nici măcar estimativă sau de regularizare cum ar fi trebuit conform contractului. explică femeia conform antena3.ro.
Aceasta a mai povestit că în luna mai a anului 2022 a mers personal la sediul companiei care livrează curent electric pentru a reclama consumul care, în opinia acesteia, este prea mare, dar și lipsa facturilor. Angajații Electrica i-au spus că contorul pe care îl instalare în decembrie 2021 nu era introdus în sistem și că tocmai din această cauză nu a primit nicio factură.
După ample ferificări, contorul nr 2 a fost demontat și a fost montat un alt contor. La patru luni după montarea contorului nou, femeia a explicat că nu a primit facturi. Surpriza a fost pe data de 19 septembrie când a primit o factură care însumează cele 5 facturi neprimite și au o valoare totală de 8266,03 lei.
Ce a spus ANRE Cluj și ANPC
Femeia a depus o cerere la ANRE Cluj pentru că nu era mulţumită de facturile primite. Aceasta a fost chemată la sediul instituţiei unde a dialogat cu un angajat al companiei de energie. Concluzia a șocat-o pe femeie pentru că Distribuție Energie Electrică a considerat că este mai ok să fie amendată de ANRE decât să anuleze factura.
„După această şedinţă, am primit oficial o foaie de la Distribuţie Energie Electrică în care este specificat faptul că într-adevăr nu au venit în perioada 02.03.2020 – 22.12.2021 deloc la citirea de regularizare pentru contorul nr. 1, iar în acelaşi tabel au minţit că la contorul nr. 2 montat în 22.12.2021 şi demontat în 13.05.2022 au citit contorul în data de 15.02.2022, 15.03.2022, 15.04.2022 şi în 13.05.2022, fapt ce este total neadevărat, pentru că nu am primit niciun fel de factură în toată perioada existenţei acestui contor şi încă o dovadă că au minţit că au citit în acele luni, este faptul că toate facturile, patru la număr pentru acest contor, au fost emise toate odată în data de 19.07.2022 (după 7 luni ). Cei de la ANRE Cluj mi-au trimis ca răspuns închiderea acestui caz, cum că am agreat o convenţie pentru eşalonarea datoriei restante, ceea ce este fals. ” explică femeia
Femeia este supărată pentru că cei de la ElectricA nu și-au respectat obligațiile contractuale, cele în care sunt obligați să citească contoarele odată la 3 luni. Dacă acest lucru se respectă, atunci facturile femeii nu erau atât de mari. Aceasta a precizat faptul că pe factură apare un consum de 17.000 Kw, ceea ce este real. În prezent aceasta consumă aproximativ 16 KW pe lună, mult sub consumul stabilit de Electrică. Este bine de menționat faptul că, în trecut s-a vorbit despre ”băieții deștepți” din energie, oameni care s-au îmbogățit pe spatele românilor, având o susținere mai mult decât suspectă din partea statului român.