O femeie a fost lăsată fără banii din cont în urma unui apel telefonic. Femeia în vârstă de 63 de ani, din Botoșani, a fost păcălită de un fals funcţionar bancar să facă un împrumut. O bună parte din bani au fost, apoi, transferați escrocului.
O femeie a fost lăsată fără banii din cont în urma unui apel telefonic!
O femeie, în vârstă de 63 de ani, din Botoșani, a rămas fără banii strânși în cont pentru zile negre printr-un simplu apel telefonic.
Dându-și seama că este păcălită, femeia a oprit tranzacțiile înainte de a-i trimite escrocului și restul de bani. Imediat, ea a contactat Poliția, reclamând cele întâmplate.
Printr-un simplu apel telefonic, femeia putea ajunge datoare la bancă. Un presupus funcţionar bancar a anunţat-o că i s-a aprobat creditul pe care l-ar fi solicitat.
Chiar dacă nu a recunoscut, susținând că nu a cerut niciun împrumut bancar, bărbatul a insistat și i-a spus că, în acest caz, foarte probabil să fie vorba despre o presupusă fraudă.
Iar pentru a rezolva încurcătura, are nevoie de datele personale şi bancare ale femeii, pentru a putea raporta frauda şi, evident, pentru a recupera sumele pierdute.
Convinsă de cele auzite la telefon, victima a acceptat, apoi, să facă un împrumut real, în valoare de peste 90.000 de lei, iar toată suma a convenit să o trimită în conturile indicate de către bărbatul care o sunase.
Bărbatul care s-a dat drept angajat al băncii a revenit și a doua zi cu un telefon, având rugămintea să-i fie trimis și restul de bani, undeva la 50.000 de lei. Acela a fost momentul în care, observând insistența pretinsului angajat al băncii, victima și-a dat seama că ceva nu este în regulă şi a alertat autoritățile.
Polițiștii au deschis imediat o anchetă şi au întocmit un dosar penal pentru înşelăciune.
Atenție la spoofing
Polițiștii le recomandă românilor să nu dea curs unor astfel de solicitări prin care persoane necunoscute ne cer să divulgăm datele personale şi bancare. Cel mai sigur lucru de făcut este să fie contactată banca pentru verificări suplimentare.
Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de fraudă care are drept ţinte clienţii băncilor. Aceştia pot fi contactaţi prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că sunt de la departamente antifraudă ale băncilor şi care, sub pretextul unei plăţi „suspecte”, cer date de pe card şi codul de securitate. Poliţia precizează că reprezentanţii unităţilor bancare vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS.
Noua metodă de fraudă, denumită „spoofing” implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituţii bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă făcută de persoane care au contur bancare.
„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie. Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”, au transmis reprezentanţii Poliţiei.
Acum, o femeie a fost lăsată fără banii din cont, în urma unui apel telefonic.