Prima pagină » Local » O companie aeriană, dată în judecată la Iași din cauza întârzierii unui zbor! Blue Air Aviation, obligată să achite daune unei ieșence
O companie aeriană, dată în judecată la Iași din cauza întârzierii unui zbor! Blue Air Aviation, obligată să achite daune unei ieșence

O companie aeriană, dată în judecată la Iași din cauza întârzierii unui zbor! Blue Air Aviation, obligată să achite daune unei ieșence

13 dec. 2021, 02:00,
Ciprian Nedelcu în Local

O femeie din Iași a obținut daune în instanță, după ce a dat în judecată o companie aeriană. Astfel, la finele săptămânii trecute, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis acțiunea formulată de Gabriela Pădurariu și au obligat Blue Air Aviation să îi achite acesteia suma de 250 de euro

O companie aeriană a fost dată în judecată la Iași din pricina întârzierii unui zbor. Astfel, Blue Air Aviation a fost obligată să îi achite daune unei ieșence. Femeia din Iași a obținut daune în instanță, după ce a dat în judecată societatea. La finele săptămânii trecute, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis acțiunea formulată de Gabriela Pădurariu și au obligat Blue Air Aviation să îi achite acesteia suma de 250 de euro, precum și dobânda legală de la data de 20 august 2019 și până la data plății efective.

„De asemenea, instanța obligă pârâta să îi achite reclamantei suma de 1.200 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată”, au mai spus judecătorii ieșeni. De remarcat este faptul că decizia nu e definitivă, aceasta putând fi contestată.

Gabriela Pădurariu a dat în judecată Blue Air Aviation

Procesul dintre Gabriela Pădurariu și SC Blue Air Aviation SA a început pe data de 20 iulie 2021. Prin cererea de chemare în judecată, ieșeanca a cerut ca, prin hotărârea pe care o va pronunța, instanța de judecată să dispună obligarea companiei aeriene la plata unei compensații în valoare de 250 de euro, plus dobânda legală penalizatoare până la data plății efective. Mai mult, ieșeanca a cerut achitarea cheltuielilor de judecată.

„Am achiziționat de la BJR Vacanțe SRL un pachet turistic extern către Heraklion (Grecia), sens în care am plătit și bilete de avion pe ruta Iași – Heraklion (cu plecare pe 13 august 2019), Heraklion – Iași (întoarcere pe data de 20 august 2019). Pe 20 august 2019, la întoarcerea spre Iași, am mers la Aeroportul Heraklion, la ghișeul de check-in, cu toate actele necesare, însă îmbarcarea nu s-a realizat la timp. Astfel, aeronava a decolat cu o întârziere mai mare de 3 ore, pe ruta Heraklion – Iași, respectiv ora plecării a fost 14:00, în loc de 10:20. În toată această perioadă, începând cu ora la care aeronava trebuia să decoleze (10:20) și până la ora 14:00, nu am primit vreo explicație de la compania aeriană cu privire la această întârziere, eu fiind efectiv panicată că voi rămâne în Grecia mai mult decât îmi permitea bugetul alocat pentru acea vacanță”, a precizat ieșeanca în cererea adresată instanței.

În edițiile anterioare, reporterii BZI au prezentat un caz similar.

Ieșeanca a cerut despăgubiri pentru întârzierea avionului

Gabriela Pădurariu a adăugat că, potrivit art. 5, 6 și 7 din Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004, în 2019 și 2020 a formulat și transmis notificări către compania aeriană pentru a încerca soluționarea pe cale amiabilă. „Pe data de 17 ianuarie 2020, am primit din partea companiei un mesaj pe e-mail prin care am fost anunțată că cererea mea, cu privire la plata unei compensații în valoare de 250 de euro, ca urmare a întârzierii cu mai mult de 3 ore a zborului programat pentru data de 20 august 2019, pe ruta Heraklion – Iași, a fost soluționată favorabil, în sensul că voi primi această sumă prin transfer bancar, sens în care am indicat și contul meu bancar. Cu toate acestea, nici până la introducerea acestei acțiuni, compania nu a achitat suma pe care i-a oferit-o prin răspunsul respectiv, a subliniat ieșeanca. La rândul lor, reprezentanții societății comerciale Blue Air Aviation SA nu au formulat vreo întâmpinare.

„Instanța reține că, în cauză, operatorul de transport nu a depus un răspuns față de pretențiile reclamantei și nici nu a transmis nicio dovadă la dosar de natură să infirme situația de fapt rezultând din înscrisuri”, au concluzionat judecătorii ieșeni. În edițiile anterioare, reporterii BZI au prezentat informația potrivit căreia Blue Air a redeschis baza de la Aeroportul Iași .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`