Prima pagină » Local » O coafeză din Iași a devenit coșmarul patroanei de salon! A târât-o prin instanțe până a clacat! Șefa coaforului trebuie să-i achite daune morale!
O coafeză din Iași a devenit coșmarul patroanei de salon! A târât-o prin instanțe până a clacat! Șefa coaforului trebuie să-i achite daune morale!

O coafeză din Iași a devenit coșmarul patroanei de salon! A târât-o prin instanțe până a clacat! Șefa coaforului trebuie să-i achite daune morale!

09 feb. 2021, 02:00,
Ciprian Nedelcu, în Local

Magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis în parte acțiunea formulată de o coafeză. Judecătorii au obligat-o pe Mihaela Aniculesei, proprietara unui spațiu, să îi achite coafezei Roxana Mihaela Șfichi daune morale în valoare de 5.000 de lei. Întreg scandalul a pornit de la un spațiu de 2 metri pătrați, în care își desfășura activitatea coafeza

Scandal între o coafeză și proprietara unui spațiu din Iași! Judecătorii au admis în parte acțiunea coafezei și au obligat-o pe proprietara spațiului la plata unor daune morale.

„Instanța admite în parte cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta Roxana Mihaela Șfichi în contradictoriu cu pârâta Mihaela Aniculesei. Obligă pârâta la plata către reclamantă a sumei de 5.000 de lei, cu titlu de daune morale. Dispune reintegrarea reclamantei în spațiul ce face obiectul contractului de locațiune înregistrat la D.G.R.F.P. Iași pe 18 iulie 2017, prelungit prin actul adițional de pe 30 octombrie 2018”, au precizat recent magistrații din cadrul Judecătoriei Iași.

De remarcat este faptul că decizia nu e definitivă, aceasta putând fi contestată.

Roxana Mihaela Șfichi a dat-o în judecată pe proprietara spațiului din Iași, Mihaela Aniculesei

Coafeza Roxana Mihaela Șfichi a dat-o în judecată pe Mihaela Aniculesei pe 22 august 2019. Prin cererea înregistrată pe rolul instanței, reclamanta a solicitat obligarea pârâtei la plata sumei de 12.000 de lei, reprezentând media venitului lunar de 1.000 de lei, pe o perioadă de 12 luni, începând cu luna august 2019, a sumei de 2.790 de lei – chirie rezultată din diferența dintre contractul din 2017 și cel din 2019, 500 de lei – reprezentând garanție materială încasată de pârâtă, suma de 5.000 de lei – daune morale, precum și cheltuieli de judecată.

„Prin contractul din 18 iulie 2017, am închiriat de la pârâtă suprafața de 2 mp, respectiv spațiul 1 din spațiul comercial situat în Iași, în vederea desfășurării activității de coafor / frizerie, la un preț de 80 de lei / lună, pe o perioadă de un an. Prin actul adițional de pe 30 octombrie 2018, a fost prelungit contractul pe o perioadă de 10 ani, până pe 31 iulie 2018. Deși mi-am îndeplinit toate obligațiile contractuale, la începutul lunii iulie 2019, pârâta a venit la spațiul închiriat și ne-a pus în vedere ca, până pe 31 iulie 2019, să evacuez spațiul, deoarece a găsit alți chiriași, care îi oferă suma de 1.000 de euro. Ulterior, am găsit anunțul din care rezulta că pârâta închiriază salon de înfrumusețare cu vad excelent format de peste 13 ani, cu prețul de 1.000 de euro”, a menționat Roxana Mihaela Șfichi în fața instanței.

A sunat la Poliție când era evacuată

Roxana Mihaela Șfichi a mai precizat că nu a primit vreo înștiințare privind încetarea raporturilor contractuale, ci doar înștiințări orale cu 10 zile înainte de 31 iulie.

„Având în vedere că, în contract, s-au prevăzut obligațiile ce atrag încetarea documentului, am refuzat să părăsesc spațiul de bunăvoie, astfel încât, pe 31 iulie 2019, pârâta s-a prezentat însoțită de soțul său și a început să îmi strângă lucrurile și să le scoată din imobil, a schimbat yala la ușa de intrare și m-a amenințat, context în care am apelat serviciul 112. Au venit 2 ofițeri, care au analizat situația și mi-au spus că am dreptul de a solicita în instanță despăgubiri”, a subliniat coafeza.

Aceasta a adăugat că, din 1 august 2019, s-a aflat în imposibilitatea de a-și desfășura activitatea și de a-și asigura existența materială, găsindu-și pe 15 august un spațiu pe care l-a închiriat la prețul de 700 de lei / lună, fiind nevoită să înregistreze acest punct de lucru și să actualizeze casa de marcat.

„Hotărârea pârâtei de a denunța unilateral contractul este abuzivă, fiind întrunite condițiile angajării răspunderii contractuale a pârâtei. Fapta ilicită este reprezentantă de hotărârea abuzivă de denunțare unilaterală a contractului de închiriere, punându-mi în pericol existența, fiind singura sursă de venit. Prejudiciul este cert, deoarece, începând cu 15 august 2019, am achitat o chirie lunară de 700 de lei, în loc de 80 de lei, și mi-am pierdut clientela formată în cei 2 ani”, a încheiat coafeza.

Ce a spus proprietara spațiului din Iași

La rândul ei, proprietara spațiului din Iași, Mihaela Aniculesei, a cerut respingerea acțiunii.

„În acel spațiu comercial își desfășurau activitatea alte două persoane, împreună cu reclamanta. În cursul lunii iunie 2019, având în vedere că spațiul comercial a fost deteriorat prin activitatea celor care își desfășurau activitatea în el, inclusiv de către reclamantă, precum și ca urmare a unor neînțelegeri și discuții referitoare la faptul că reclamanta subînchiria partea sa din spațiu, am decis să notific toate persoanele cu care aveam încheiate contracte pentru încetarea acestora, începând cu 1 august 2019. Astfel, pe 1 iulie 2019, deoarece reclamanta nu a dorit să primească notificarea personal, i-am comunicat-o prin poștă. Celelalte persoane au părăsit spațiul în cursul lunii iulie.

Pe 31 iulie 2019, am schimbat butucul de yală, deoarece era într-o stare avansată de degradare, moment la care reclamanta se afla în imobil și refuza categoric plecarea. După ce am schimbat yala, am plecat împreună cu fiul meu de la spațiu, însă a observat girofaruri și Poliție în zona respectivă, motiv pentru care am luat legătura cu fostul soț pentru a mă însoți. În prezența agenților, am rugat-o pe reclamantă să își strângă lucrurile, fapt care s-a și întâmplat. La o zi sau două, fostul soț a fost chemat la Poliție, deoarece reclamanta i-a făcut plângere penală.

Pretențiile reclamantei sunt neîntemeiate, relațiile contractuale încetând din cauza atitudinii reclamantei, a faptului că, deși imobilul a fost renovat în anul 2017, când am cumpărat și mobilier specific, până în iulie 2019, spațiul a fost adus într-o stare avansată de degradare, inclusiv de reclamantă”, a susținut proprietara spațiului, Mihaela Aniculesei, în fața judecătorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *