Prima pagină » Titlurile zilei » O clientă Orange din Iași a avut parte de surpriza vieții! A primit un mesaj că a achiziționat un telefon, deși nu îl comandase niciodată. „E o scurgere de date”
O clientă Orange din Iași a avut parte de surpriza vieții! A primit un mesaj că a achiziționat un telefon, deși nu îl comandase niciodată.

O clientă Orange din Iași a avut parte de surpriza vieții! A primit un mesaj că a achiziționat un telefon, deși nu îl comandase niciodată. „E o scurgere de date”

23 aug. 2021, 02:00,
Raluca Costin în Titlurile zilei

Iolanda Ștefana Ciolan, o tânără din Iași, susține că i-a fost spart contul online la Orange de mai multe ori. Deși a reclamat frauda, reprezentanții companiei i-au transmis că problema s-a rezolvat, ceea ce nu se întâmplase. Tânăra reclamă faptul că există o scurgere de date care permite fraudarea și nu este normal comportamentul angajaților Orange în astfel de situații

Iolanda Ștefana Ciolan, tânără din Iași cu abonament la Orange de peste 6 ani, povestește că a avut parte de experiența vieții sale. Aceasta s-a trezit că a achiziționat un telefon deși nu făcuse niciodată comandă sau faptul că a fost încărcată o cartelă, cu 20 de euro, de pe numărul său de telefon.

„În urmă cu o lună, cineva mi-a spart contul Orange, online, și a plasat o comandă de pe telefonul meu. Practic, cineva mi-a furat toate datele și a făcut un cont fals cu datele mele pentru a comanda un telefon și pentru a încărca o cartelă cu 20 de euro. Ne-am dat seama de această situație când tatăl meu, a cărui adresă era trecută pe coletul comandat, a primit mesaj pe telefonul său că va ajunge comanda.

Imediat m-a sunat să mă întrebe despre ce este vorba și atunci ne-am dat seama că este o fraudă la mijloc. Am sunat la Orange, mi-au spus că a fost folosit codul de securitate, ceea ce era imposibil, pentru că eu nu îl utilizasem, au investigat situația și au zis că totul este ok, s-a rezolvat. Le-am spus că cel mai bine este să îmi închidă contul online, ceea ce s-a și întâmplat”, povestește Iolanda Ștefana Ciolan.

Reclamantă din Iași: „Își bat joc de clienți și nu este normal cum procedează în astfel de situații”

Tânăra susține că deși a depus reclamație la Orange, i s-a spus că s-au făcut investigații și nu este nicio problemă, contul online a fost fraudat din nou. Ea reclamă faptul că există o scurgere de date care permite fraudarea și nu este normal comportamentul angajaților Orange, în astfel de situații.

„După ce mi-am închis contul online, surpriză! Alte două noi conturi false, cu toate datele mele personale, numele, data nașterii și altele au fost deschise. Cine și-a făcut încărcarea prin contul meu, și-a făcut noi conturi false. Am sunat din nou la Orange să le spun că e o scurgere de date, mi-au spus că vor rezolva situația. Am făcut și reclamație pentru că se fac fraude cu contul meu online, la Orange, dar nu am primit niciun răspuns, deși trebuia să îl primesc pe e-mail.

Cele două conturi false au fost făcute recent, de aceea am rămas șocată când am văzut că e aceeași situație ca în urmă cu o lună. Eu reclam faptul că Orange, companie atât de mare, nu are un sistem bun, de aceea este atât de ușor de fraudat, își bat joc de clienți și nu este normal cum procedează în astfel de situații. Nu își protejează clienții de fraude și nici nu investighează corect aceste situații”, mai spune Iolanda Ștefana Ciolan.

Compania Orange a înregistrat profituri mai mari în anul 2020, comparativ cu 2019

„BZI” a mai prezentat în edițiile anterioare diverse situații cu care s-au confruntat clienții Orange din Iași. Una dintre acestea este chiar despre o rețea specializată în spargerea conturilor de la Orange și furtul banilor de pe cartele sau din abonamente, descoperită de judecătorii de la Tribunalul Iași. Magistrații au decis condamnarea membrilor unei rețele de crimă organizată specializată în înșelăciuni comise în special împotriva clienților Orange. Conform ultimelor date financiare înregistrate de Orange România SA, în 2020 a declarat o cifră de afaceri de 5,86 miliarde lei. Profitul a atins nivelul de 461 de milioane de lei, mai mare față de 2019, în timp ce datoriile au fost de la 3,2 milioane de lei. Compania are 2.454 de angajați. Reprezentanții Orange nu au putut fi contactați pentru a oferi un punct de vedere în legătură cu reclamația ieșencei Iolanda Ștefana Ciolan.

ANCOM a amendat firmele din Iași cu sancțiuni în valoare de 106.000 lei

Ieșenii depun anual, la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor, sute de reclamații împotriva companiei Orange. O altă instituție unde pot fi depuse reclamații este Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Telecomunicații (ANCOM). Instituția a efectuat 93 de controale la furnizorii care au sediul social sau puncte de lucru în județul Iași, în urma cărora au fost aplicate 29 de avertismente și 27 de amenzi în valoare totală de 106.000 lei.

Peste jumătate din amenzile date furnizorilor au fost pentru încălcarea prevederilor referitoare la compatibilitatea electromagnetică, mai precis lipsa marcajului CE de pe echipamentele radio sau a documentelor prevăzute de lege. Cele mai multe nereguli au fost descoperite la echipamentele neconforme, serviciul de telefonie mobilă și contractele încheiate de clienți. ANCOM a primit în anul 2021 un număr de 1.786 de petiții, peste 100 dintre acestea fiind din Iași. Cele mai multe dintre reclamații vizează serviciul de telefonie mobilă, precum facturarea serviciilor sau aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii și serviciile poștale (de exemplu, deteriorarea trimiterilor poștale sau termenul de livrare).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *