Prima pagină » Titlurile zilei » O antreprenoare din Iași și-a vândut casa și terenul pentru a înființa de la zero o afacere de succes care concurează cu marii producători din țară. A încheiat deja contracte cu 40 de magazine
O antreprenoare din Iași și-a vândut casa și terenul pentru a înființa de la zero o afacere de succes care concurează cu marii producători din țară. A încheiat deja contracte cu 40 de magazine

O antreprenoare din Iași și-a vândut casa și terenul pentru a înființa de la zero o afacere de succes care concurează cu marii producători din țară. A încheiat deja contracte cu 40 de magazine

29 iul. 2020, 02:00,
Raluca Costin în Titlurile zilei

O antreprenoare din Iași a reușit în numai câțiva ani să dezvolte de la zero o afacere de succes cu produse unice. Ieșeanca, de meserie inginer constructor, a înființat afacerea cu produse tradiționale în anul 2014, după ce a vândut casa și terenul pentru a face un laborator unde să producă zacuscă și dulcețuri după rețete tradiționale. Primele sosuri produse numai cu ingrediente naturale au fost scoase pe piață în primăvara anului 2020, iar în prezent antreprenoarea are contracte cu 40 de magazine partenere

O antreprenoare din Iași a reușit în numai câțiva ani să dezvolte de la zero o afacere de succes cu produse unice. Ieșeanca a reușit să scoată pe piață noi produse, în plină pandemie de COVID-19, respectiv sosuri produse numai din ingrediente naturale, fără conservanți. Modul de preparare este unul manual.

„«Sos la flacără» este deja cerut de clienții care vor să mănânce produse sănătoase. Ce au special sosurile? Sunt din legume, iar consistența de sos este naturală. Nu este dată de amidon. Nu pun bulion diluat cu apă și nu conțin conservanți. Doar sare, iar sosurile picante, doar ardei iute. Nu pun piper pentru că unul de calitate costă cel puțin 100 de lei kilogramul. Ideile sunt personale, sosurile au fost create din propriile idei”, susține Gica Neamțu.

Primele produse ale antreprenoarei din Iași, comercializate la un târg al producătorilor locali

Investiția inițială în brandul „Pofta Focului” se ridică la 40.000 de euro. Inginer constructor de meserie, Gica Neamțu a renunțat la job pentru a se dedica pasiunii sale: gătitul. Lucrurile s-au derulat în mare viteză, de la ideea de afacere până la producerea dulcețurilor, și apoi comercializarea lor. Primele produse au ieșit pe piață la un târg de produse locale. În acel moment, antreprenoarea nu reușise să obțină toate avizele de la instituțiile abilitate, dar nu a renunțat la participarea la târg și a reușit chiar să atragă clienții cu produsele care s-au vândut rapid. În scurt timp, pasiunea pentru gătit s-a transformat într-o afacere de succes.

Zacusca de vinete și gogoșari și dulceața de nuci verzi, primele produse atestate tradițional de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale

După experiența de la târgul de produse locale, Gica Neamțu, antreprenoarea din Iași,  a „mirosit” potențialul afacerii și a decis că este momentul să producă zacusca și dulceața după rețeta bunicilor. După o pauză de 2 ani în care ieșeanca a căutat rețete vechi în arhiva bibliotecii din Bârnova, acolo unde a deschis laboratorul, a produs zacuscă și dulceață și a muncit la un brand propriu, care să se diferențieze de restul produselor de pe piață. În scurt timp, ieșeanca a spart gheața producătorilor din Iași atestați tradițional. În anul 2017 Gica Neamțu a obținut atestatul de producător tradițional de la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) pentru zacusca de vinete și gogoșari și dulceață de nuci verzi. Astfel, produsele scoase pe piață aveau și eticheta ce atesta că sunt produse manual.

„Zacusca pătimașă” și „Magiunaș de prune”, printre produsele preferate ale clienților care consumă produse tradiționale

Ieșeanca susține că prețurile mai mari pentru produsele sale sunt în raport cu munca depusă și calitatea. „Când ai învățat să mănânci bine, plătești mai mult pentru un produs de calitate. Clienții noștri plătesc pentru un produs de calitate, un produs de lux. Muncim 12-14 ore pe zi, e multă muncă, pentru că noi facem totul tradițional „, mai spune Gica Neamțu. Antreprenoarea mai spune că efectele pandemiei de COVID-19 vor fi resimțite de toți antreprenorii, dar că autoritățile ar trebui să susțină producătorii locali. „Avem nevoie de o strategie de țară pentru a promova produsele românești, dar și de o aplicare coerentă a strategiilor deja parafate”, susține antreprenoarea Gica Neamțu.

Cifra de afaceri a brandului „Pofta focului” a ajuns la 150.000 de lei în anul 2019, iar în anul 2020 antreprenoarea din Iași se așteaptă la noi creșteri

Cererea pentru produsele Gicăi Neamțu a crescut, mai ales de la începutul pandemiei de COVID-19, astfel că ieșeanca s-a apucat deja de dulcețurile cu fructe aduse numai de la producătorii locali.

„Noi acum suntem în plină campanie de producție a dulcețurilor, pentru că e sezonul fructelor. Luăm legumele de la Târgu-Frumos. Avem nevoie de legume care să nu fie stropite cu mult îngrășământ. Toți producătorii care ne-au devenit în timp furnizori de materie primă au fost testați. Ardeii îi iau de la Probota, prune de la Bârnova, cireșe de la Hilița. «Vraja busuiocului» are doar legume și sunt legume doar de la producătorii locali. Sosul este la flacără, densitatea e dată de sucul de roșii și ardeiul kapia copt. Avem probleme cu forța de muncă pentru că nu găsim persoane care să ne ajute, facem totul mai mult în familie”, susține Gica Neamțu.

Iașul are 13 produse tradiționale cu atestat de la MADR, iar încă două noi produse ar putea fi atestate în cursul anului 2020

Pentru a obține atestatul de producător tradițional, viitorii producători trebuie să îndeplinească mai multe condiții: rețeta trebuie să fie tradițională, din comuna de unde provine beneficiarul, ingredientele folosite la prepararea produselor trebuie să fie din producție locală, specifice zonei, măcar o etapă dn producție să fie executată manual, iar cantitatea de produse să fie una redusă semnificativ față de cele produse industrial. La nivelul județului Iași sunt 13 produse tradiționale, fiind înregistrate produse din carne, pe bază de legume, dar și produse de patiserie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *