Noua taxă auto care urmează a fi implementată va crește gradual în funcție de normele de poluare și de emisiile de CO2. Acest proiect a fost realizat compania Dacia împreună cu specialiști în taxe și impozite. Potrivit respectivului studiu, unii proprietari ar putea plăti chiar și 1900 de lei anual.
Dacia a realizat un proiect, împreună cu specialiști în taxe și impozite, prin care se propune taxarea și impozitarea automobilelor poluante din România. Prin această măsură se încearcă descurajarea achiziției și deținerii de mașini vechi, prin două componente: la cumpărare și pe parcursul vieții mașinii.
Noua taxă auto va crește în funcție de normele de poluare
Directorul Dacia anunță că a finalizat un studiu în baza căruia sunt propuse noi impozite auto, care să taxeze mașinile poluante. În această situație s-ar afla peste patru milioane de persoane care au mașini mai vechi de 20 de ani.
Potrivit lui Mihai Bordeanu, directorul Dacia, noul impozit nu urmărește interzicerea deținerii autoturismelor vechi. Practic, se încearcă descurajarea păstrării în trafic a mașinilor care poluează excesiv, prin plata unei contribuții de mediu.
Șeful Dacia a prezentat câteva exemple de calcul care lasă de înțeles că impozitul propus poate crește gradual în funcție de normele de poluare și de emisiile de CO2, care sunt două lucruri diferite.
„În prezent, la impozitul local, dacă deții un autoturism, plătești o sumă care depinde de capacitatea cilindrică. Ei bine, noi, în formula asta, vrem să introducem emisiile de noxe, emisiile de CO2. Există un algoritm aici, destul de complicat de explicat. În esență, pentru o mașină Euro 6 de ultimă generație, pentru o cilindree de până la 1.000, azi plătești 35 de lei, mâine vei plăti 37, deci nu e mare diferența.
Dar pentru o mașină Euro 2, acum plătești un impozit de 117 lei și în propunerea noastră vei plăti 1.900 lei. Omul care vrea să polueze va avea acest drept. Numai că, în loc să plătească 100 lei, va plăti aproape 2.000 de lei”, a transmis directorul Dacia.
Avem un parc auto îmbătrânit
Oficialul companiei Dacia a precizat că avem al treilea cel mai bătrân parc din Europa. Astfel, 80% din mașini au peste 10 ani, iar o treime dintre autoturisme sunt mai vechi de 20 de ani. Din spusele acestuia, programul Rabla este ineficient, deoarece sunt casate prea puține mașini față de câte autoturisme vechi sunt înmatriculate.
Potrivit datelor oficiale, 64% dintre autoturismele rulate importate în 2024 sunt mai vechi de 10 ani și sunt echipate cu tehnologii depășite, care contribuie la creșterea emisiilor poluante și la scăderea siguranței în trafic. În trecut, Guvernul a mai introdus o taxă auto, ulterior transformată în timbru de mediu în mandatul Guvernului Tăriceanu. Aceasta a fost însă considerată neconformă de Curtea Europeană de Justiție.
Noua măsură fiscală este parte a reformelor asumate prin PNRR, iar autoritățile trebuie să decidă modul în care va fi implementată pentru a evita problemele juridice din trecut.
Este doar o noua metoda de furat inca odata banii romanilor !, guvernul sociopat cleptoman va inventa apoi alte noi si noi taxe , motive si scuze sa va mai ia un rind de piele si de bani si apoi inca unul cind de la anul veti plati mai mult decit dublu iar in trei ani veti fi faliti ca in 2030 sa nu mai detineti nimic dar veti fi fericiti (ca inca mai traiti )
O idee, cel puțin în principiu cat vine vorba de poluare, buna. Dar avand in vedere veniturile minime și medii pe economie, precum si un pret ridicat al autoturismelor noi, este evident de ce multe persoane aleg sa achizitioneze masini mai vechi. Într-adevăr, oricine si-ar dori o masina noua si fara probleme, dar cum un automobil devine din ce in ce mai mult o necesitate, nu toata lumea isi permite sa achite in integralitate sau in rate suma necesara.
Această taxă să fie în combustibil! Nu consumi nu poluezi! Nu așa la grămadă! Se poate contesta la CCR ca fiind abuziva și neconstituțională! Deci taxa în combustibil ! Cine nu merge cu mașina nu plătește!
DEJA ESTI TAXAT DE TE RUPE
SE NUMESTE ACCIZA BA DESTEPTULE
Aceasta noua taxa reduce poluarea ????
Detinatorii de autoturisme care “polueaza ” pot fi restrictionati cu accesul in anumite zone centrale asa cum se procedeaza in toata Europa. Doar aplicarea unei noi taxe nu face sa scada interesul pentru masini vechi.
Ce treaba are Dacia în povestea asta? E organ de decizie, de conducere?! Nu au vânzări cât preconizează și găsesc acum motive?
Intr-adevar, sunt multe rable pt ca, în primul rand ITP -ul se face cu șpagă. Doi: taxarea trebuie făcută în funcție de cât circuli. Estimezi 10 000 km/ an, plătești atât. La ITP se verifica acest lucru.
Cu alte cuvinte, un producator de autovehicule doreste ca imediat ce-ti termini ratele la masina, sa-ti cumperi alta! Amprenta de CO2 si indicele de poluare a constructiei unei masini noi este mult mai mare decat cea produsa de un autovehicul diesel in 50 ani la o utilizare normala. Autovehiculele electrice merg pe carbune (ponderea productiei de „regenerabila” este infima) si nu fac decat sa mute centrul de poluare din orasele mari catre termocentrale. Dar impactul asupra mediului in extragerea pamanturilor rare necesare, este devastator. Cea mai buna solutie: interzicerea constructie de autovehicule noi, na! Ca sa-i dam peste bot lui Renault
PĂI ACUM ORI CE DIRECTORAȘI PUNE TAXE…
PĂI ACUM ORI CE DIRECTORAȘI PUNE TAXE…
Uzina Dacia trebuie inchisa pentru pouare excesiva .
si pentru protectia cumparatorilor