La sfârșitul acestei luni, începe o nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice. În această perioadă, ieșenii interesați de obținerea finanțării trebuie să-și pună la punct dosarul. Iată care sunt actele necesare pentru a primi banii pentru panouri fotovoltaice.
Actele necesare pentru programul Casa Verde Fotovoltaice
În urmă cu câteva zile, șeful Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Laurențiu Neculaescu, a venit cu lămuriri cu privire la noua sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice care va avea loc la sfârșitul acestei luni sau la începutul lunii septembrie. Acesta a subliniat faptul că bugetul din 2024 va fi mai mare decât cel din 2023, și anume undeva la 2 miliarde de lei alocați doar pentru Casa Verde Fotovoltaice, pentru persoane fizice.
O noutate este și faptul că în ghidul de finanțare este prevăzută și finanțarea acumulatorilor necesari sistemului fotovoltaic pe care fiecare persoană îl instalează. Laurențiu Neculaescu a transmis faptul că cel mai probabil, în decurs de câteva zile, ghidul de finanțare va apărea în transparență publică pentru a fi cunoscut de către toți cetățenii care doresc să participe în cadrul acestui program. Undeva până la sfârșitul lunii august, se va demara acest program și persoanele fizice se vor putea înscrie în aplicația informatică pusă la dispoziție de AFM.
Tot în această nouă sesiune, finanțarea pentru fiecare persoană fizică crește de la 20.000 la 30.000 de lei, sumă la care vor trebui să vină cu o contribuție.
Ieșenii care își doresc să obțină finanțarea anul acesta și nu cunosc pașii trebuie să procedeze astfel.
Cerințele pentru Casa Verde sunt minimale, iar persoanele fizice vor dispune de aceeași platformă electronică, o aplicație dezvoltată de AFM, în care se pot înscrie tot cu un minimum de documente necesare, pentru a fi eligibile: act de identitate valabil la momentul înscrierii în aplicație, certificatele privind achitarea taxelor locale și fiscale (la bugetul local și la bugetul de stat), extras de carte funciară pentru a dovedi proprietatea imobilului unde se instalează sistemul fotovoltaic.
Un aspect important pe care trebuie să îl știe toți cei care aplică în program este că documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație, prin care solicită finanțarea.
După ce persoana fizică a încărcat documentele în aplicație și fondurile vor fi epuizate, AFM va publica lista cu firmele acreditate să monteze panourile, care vor primi, la rândul lor, lista cu persoane care s-au înscris la program.
După finalizarea perioadei de înscriere a persoanelor, care reiese din epuizarea sumelor alocate, acestea au la dispoziție 90 de zile pentru a semna contracte cu firmele de instalare. De această dată, persoanele fizice sunt cele care își aleg firma de instalare, în funcție de condiții și de discuțiile avute cu operatorii economici. Tot în aceste 90 de zile, firma de instalații care va participa la program va face evaluarea îndeplinirii condițiilor de către persoana fizică, respectiv documentele încărcate în aplicație.
La sfârșitul acestei luni, începe o nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice. În această perioadă, ieșenii interesați de obținerea finanțării trebuie să-și pună la punct dosarul și actele necesare.