Noua metodologie de examinare la UMF Iași se vrea a fi un pas important spre evoluția sistemului de învățare, doar că a fost făcut cu stângul. Studenții sunt nemulțumiți de noul sistem care a fost implementat înainte de a fi perfectat. Rectorul UMF Iași susține că lucrurile vor evolua spre bine, mai ales că se urmărește alinierea procesului de studiu și examinare la standardele internaționale
Modul de evaluare a studenților de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Iași s-a schimbat de mai multe ori în ultimii ani. Înainte de pandemie era structurat astfel: nota din timpul anului (10 la sută), calificativul de la examenul practic (40 la sută) și cel de la grilă (50 la sută). Pentru jumătate de an, la începutul pandemiei, examenele s-au dat online, apoi s-a revenit parțial la modalitatea de dinainte de pandemie, cu excepția faptului că nu s-au mai dat examene clasice tip grilă, ci evaluarea pentru ponderea de 50 la sută se făcea prin tratarea, în scris sau oral, a unor subiecte din materia de curs.
Ce cuprinde noua metodologie de examinare la UMF Iași
La ora actuală, nota finală la o materie este compusă din două tipuri de evaluare. Nota după verificarea cunoștințelor din timpul semestrului are ponderea de 20 la sută. Studenții susțin teste pe parcursul semestrului, după care se face o medie. Pentru a putea susține examenul grilă este nevoie ca studenții să susțină un examen practic, care este apreciat sub aspectul admis/respins. Examenul practic se poate susține la patul bolnavului sau poate fi de tip scris.
Examenul grilă are o pondere de 80 la sută și este dat pe o tabletă. Fiecare student are o grilă individualizată, selectată din baza de date de către un program informatic. Întrebările sunt de tip complement simplu și complement multiplu, în proporții egale. Numărul de întrebări pentru grila de la o anumită materie se face în funcție de numărul orelor de curs ale materiei respective. Pentru a putea promova materia respectivă, studenții trebuie să obțină minim nota 5 (fără rotunjire) la fiecare dintre formele de examinare menționate.
„Noua metodă de examinare nu a fost privită cu ochi foarte buni de studenți pentru că totul părea foarte incert. Am primit informații destul de târziu despre cum va fi, cu puțin timp înainte de sesiune, ceea a determinat un sentiment de îngrijorare.
În sine, organizarea a fost bună. Nu au fost probleme extraordinare cu tabletele și au fost locuri suficiente pentru ca fiecare student să-și programeze examenele cum dorește. În ceea ce privește conținutul grilelor, au mai fost probleme, dar asta nu ține de organizare, ci de fiecare catedră în parte”, spune Adriana S, studentă la UMF Iași, în anul VI.
Studenții, exasperați de noua metodologie de examinare la UMF Iași!
Prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul UMF Iași, declară că aceste noi modalități de evaluare sunt destinate să pregătească viitorul personal medical pentru piața globală.
„Se spune în spațiul public că noi implementăm un «sistem revoluționar de evaluare a studenților la medicină și farmacie». De fapt este un pas firesc ce trebuie făcut pentru a ne alinia la standardele europene și internaționale și pentru a ne pregăti studenții pentru o piață a muncii globală, care utilizează deja aceste metode de evaluare”, spune rectorul UMF Iași, Viorel Scripcariu.
Mulți dintre studenții examinați susțin că sistemul a reușit să îi dezamăgească încă o dată.
„Pentru un student care a depus efort constant în timpul semestrului din dorința de a acumula cunoștințe teoretice cu aplicabilitate clinică, pot spune fără nicio reținere că ne putem lipsi de aceste grile.
Normalitatea înseamnă informații neactualizate, cărți învechite, înseamnă lipsă de comunicare între cadrele universitare în ceea ce privește predarea uniformă la cele cinci serii sau, mai bine spus, înseamnă lungi ore de căutări și cercetări pentru rezolvarea unor grile care nu au nicio aplicabilitate clinică, care întrec orice limită de bun simț?”, mărturisește Claudia R., studentă în anul II.
Studenții nu ar trebui să se streseze cu incertitudinea bunei funcționări a platformei și cu un sistem de evaluare care încă are lacune, atâta timp cât se confruntă cu volumul mare de informații de reținut într-un timp scurt și cu standardele înalte la care trebuie să se ridice viitorii rezidenți.
„Ideea platformei e bună, însă partea practică mi-a lăsat un gust amar. Au fost diverse probleme, pornind de la necesitatea folosirii unei rețele securizate UMF pentru accesare și terminând cu întrebarea: «Mai merge platforma?». Studenții trebuiau să se programeze la examene, sistemul a picat și a trebuit să ne înscriem încă o dată, iar situația a generat panică.
Au existat erori chiar și în timpul examenelor, dar și probleme cu bazele de date și simulările. Nu cred că este etic ca studenții să fie nevoiți să treacă prin genul acesta de situație”, mărturisește un student din anul V despre noua metodologie de examinare la UMF Iași.
Degeaba va agitați, rectorul e ținut în brațe de cine trebuie și nu va fi schimbat. Va mai distruge câteva generații de studenți
Varză calita= UMF actual. O harababură ca acum nu a existat de mult în această universitate. Totul este facut in defavoarea studentului care vrea sa învețe. Importante sunt taxele plătite de aceștia si nu procesul educațional. O rusine
Cei de mai sus au dreptate !
Ei nu au decat interesul de a lua bani.
Poti sa fii un antisocial si sa stai doar sa înveți ca la sesiune esti varza.Raspunsurile se contrazic, cărțile subt vechi, depășite, contestație ca nu a mers eva in sistem nu se poate.Efectiv titul tine de NOROC!
Halal înaintare spre mai bine…tipic pentru România! Si se mai intreaba de ce se pleacă….
nu cred ca bugetul da bani pentru piata globala,nu cred ca alinierea la invatamantul din occident ,tot mai slab,ar fi un plus!cred ca cel care asigura bugetul,trebuie sa aibe un cuvant in ce priveste macar, destituirea motvata a rectorului,nu cred ca autonomia trebuie sa fie absoluta,intresul tarii sa fie complet neglijat…,poate celebri nosti parlamentari pot schimba legile in interesul tarii.
Rușine conducerii UMF !!! Toți o apa si-un pământ!!! Grile făcute pe repede înainte, fără a tine cont de aptitudinile si calitatile studentului. Nu mai spun de faptul ca grilele pentru studenții străini sunt la fel ca pt studenții români (strainii invata dupa manuale neactualizate de peste 20 ani) iar subiectele din grile nu se regasesc în manuale. Oricum deja în cercurile de studenți se cunosc răspunsurile la grile (se cunosc de unde provin)…sesiuni peste sesiuni (restante peste restante), banii sa iasă…sa justificam achiziția de tablete …dl. Rector știe… în concluzie UMF fabrica de bani și nu de competenta și calitate în actul educational superior…
UMF-ul de ceva timp ”ejectează” felceri fără număr !!!
RUSINE VIOREL, AI DISTRUS UMF IASI, ITI BATI JOC DE MIILE DE STUDENTI IN MOD CONSTANT !
Grilele sunt gresite in proprotie de 40-50%, sunt facute in bataie de joc la majoritatea materiilor, softul are probleme, se blocheaza, nu inregistreaza raspunsurile corecte. Medicina se face la pacient, nu pe tableta.
Un om a reusit sa distruga prestigiul unei universitati creat in zeci de ani.
O sesiune de cosmar. Softul functioneaza defectuos, grilele sunt gresite. Contestatie nu poti face, mori cu dreptatea in mana. Totul e o improvizatie teribila. Nimeni nu raspunde. Pana la aceasta ora Rectorul trebuia sa iasa cu o declaratie publica si sa-si dea demisia!!! Nu se se impauneze cu un esec istoric. Sa raspunda si cadrele didactice care au facut grilele , sa raspunda si informaticienii.Sa facem sa fie facut, sa scrie presa ce inovatori suntem noi!! Buricul pamantului. Studentii ar trebui sa faca o demonstratie publica , sa fie solidari intre ei , sa nu se teama de represalii.
Daca opinia publica ar vrea sa stie adevarul si nu bazaconiile declarate cu nerusinare de Rector, ar trebui ca jurnalistii sa investigheze povestea asta. Evident si Ministerul Educatiei ( dar si acolo e o adunatura de impostori) . Sistemul functioneaza defectuos, se blocheaza, se anuleaza raspunsurile, raspunsurile corecte nu se puncteaza , grilele par intocmite pe repede-nainte. Totul are caracter de improvizatie si amatorism. Si costa si 800.000 €, dupa cum afirma Rectorul. Pana la ora asta Domnia sa trebuia sa-si dea demisia, sa-si asume acest esc care afecteaza o generatie. Sa raspunda si cadrele didactice care au intocmit gresit grilele( intr-un dezinteres total) si cei din departamentul informatic care opereaza sistemul. Daca opinia publica ae avea informatii corecte , ar realiza in ce hal si-au batut joc de mii de studenti. Eu zic sa investigati, ca multe veti afla…
Ce să le ceri. Au fost parte din cântarea plandemiei sub bagheta maestrului plagiator de canțonete Câmpeanu, iar acum au început să cânte lăutărească digitală, un fel de regii NFT, doar numele fiind schimbate: Salam cu Scripcariu, Tzanca cu Tzciureanu. Sistemul a fost făcut pe genunchi de niște băieți de la info, probabil ceva studenți dornici să își plătească căminul din banii umefistanului, iar profii au dat turbo pe grile dubioase, inutile, care pregătesc studentul pentru eșec sau corupție în stilul doctoriței oncolog de la Sucidava. Și știti ce e mai păcat? Că nu o sa pățească nimic, se știe clar de cine sunt ținuți V.S. și A.C. (două nume cu aceleași inițiale), iar justiția nu le poate face nimic pentru că dragi tovarăși, lupta de clasă nu s-a încheiat în ’89, ci a continuat în format digital 🙂
Se stie ca acolo totul se face pe pliculete si invarteli…Apoi ajunge un amarestean ca mine si imi pune picorul bun in ghips in loc de cel beteag.Mai demult eram gata sa ajung pe masa de operatie in locu altuia ca era potrivire de nume.Norocul meu ca am facut ochi si m-am pus pe scandal…Am primit scuze si niste vorbe cu subinteles sa ma caut la cap.Adica tot eu eram ala nesanatos.Din propria experenta e mai bine sa vezi parerea mai multor doctori.Unul mai poate gresi si te trezesti cu un diagnostic pus gresit de iti canta popa la ureche.
Domnii/ doamnele profesori au intrat in panica si transmit pe grupurile de WhatsApp ale studentilor sa se inceteze cu dezvaluirile . Ca ei , profesorii , sunt nervosi. Si ca studentii sa le trimita grilele grasite ( ca ei nu-s in stare sa le descopere) . Daca presiunile nu inceteaza, vom da numele profesorilor.
O bătaie de joc a muncii noastre pana la urma . Grile greșite , profesori care sunt enervați ca cerem ajutor in soluționarea grilelor greșite , suntem făcuți incapabili si cum ne permitem sa le luam din timpul lor liber ,etc.
Rușine UMF IASI !!!
Demisia repede dl Rector!!! Dar repede, ca se sparge buba si se face mare, mare!!!!
Tipic UMF, niciodată nu s-a făcut nimic pentru educație. Cărțile sunt vechi, iar sub pretextul actualizării bibliografiei au bagat la examenul de licenta niste carti DIN STATELE UNITE și trebuie să tocim niște medicamente și protocoale care în România sau Europa nici nu există. NU AVEM PROFESORI ÎN TARA ASTA CAPABILI SĂ SCRIE NIȘTE MANUALE CA LUMEA pentru personalul din domeniul sănătății care lucrează in ROMANIA??? își bat joc de studenti din anul 1 pana la absolvire si dupa
rectorul – „chirurgul” de excepție care ia spaga pentru operații, NU VA MAI AJUNG BANII
Unde este Ministerul Sanatatii cand mor copii in UPU,? Cine raspunde pentru moartea copilei de 15 ani. Din articol reiese ca, toata pregatirea viitorilor doctori este teoretica fara experienta clinica din acest motiv mor oamenii care ajung la spital. Cine raspunde pentru pregatirea precara a medicilor?
Unde este Ministerul Sanatatii cand mor copii in UPU,? Cine raspunde pentru moartea copilei de 15 ani. Din articol reiese ca, toata pregatirea viitorilor doctori este teoretica fara experienta clinica din acest motiv mor oamenii care ajung la spital. Cine raspunde pentru pregatirea precara a medicilor?
Impostura fudula, criteriile false de selecție, dezechilibrul grav între posibilitățile reale ale bazei de învățămint și numărul de studenți (de dragul banilor și orgoliilor), determina degradarea grava a invatamintului medical și nu numai! Invatamintul medical trebuie axat pe formarea profesionala a studenților, nu pe fumurile de mărire, pseudo cercetători, pseudo academicieni, pseudo intelectuali, din capetele modeste ale cadrelor didactice!
Grilele au fost facute la misto de profesori cu sarmaua in gura de sarbatori, au scris 5 raspunsuri din carte si au schimbat in grilele gresite un singur cuvant, sanchi. (care si ala poate fi interpretabil). Grile facute din 4 5 6 surse? Asa invata studentii in timpul anului pentru o singura materie? S-au tras bani pe dreapta din portofelul studentilor ca sa isi bata joc.
Grilele pentru români au fost traduse si pentru studenții străini, deși cărțile acestora sunt vechi și nu contin raspunsurile la grile. Dar cui ii pasă??? Și cine a făcut traducerile, catedra specializată în limbi străine?? Ei nu…erau ocupați…tot asistenții care le-au tradus la repezeală (doar erau sarbatorile) si la misto…o incredibilă bătaie de joc la adresa studenților dar si cadrelor didactice fără funcție de conducere care au muncit pentru ideea revoluționară a unui manager de 2 lei
Un sistem cretin si inutil, testele din timpul anului au fost sub orice critica, variatii enorme intre serii si chiar intre grupe din cauza strictetii, respectiv lipsei de strictete, unde mai pui ca domnul nostru Rector a insistat ca trebuie sa dam 2 colocvii la fiecare materie, rezultat? Din Saptamana 4 am avut intre 1 si 4 colocvii pe saptamana, cum inveti la toate ? In contextul in care si domnii/doamnele profesor le fac si aberant de grele, barem cunoscut doar de ei (ca doar e normal, trebuie sa inveti materia si dupa trebuie sa si iti imaginezi ce li s-a parut lor important ca sa treci, ca daca nu, chiar daca ai scris ceva corect, tot nu treci), colocviu 2 din toata materia pentru examen, in ziua dupa ce am dat examen la alta materie. Absolut inuman.
Acum examenele practice, majoritatea au fost practice in acelasi fel in care sa te uiti pe youtube la o operatia este practic, adica domnul profesor vine si te intreaba chestii din materie, din cartea lui evident, nu din cartea de rezidentiat, ca mna, origoliul de profesor care are nume pe carte, anamneza la pacient, nu; consult la pacient nu; diagnostic la pacient, nu; analize la pacient nu
Si dupa fabuloasele grile, acum nu stiu cine le-a facut, dar pana acum si-au batut joc complet, enunturi fara sens, raspunsuri din 2, 3, 4 surse sau chiar fara surse ca doar mna, cand esti student trebuie sa stii ce stie si domnul profesor nu ?
Ma rog, o harbabaura totala, complet prost pusa la punct si facuta doar pentru orgoliul domnului rector pt ca nimeni nu a vrut adta, NIMENI, in afara de el.
Iar scuza lor este ca „Voi ati vrut sa ne intoarcem la grile” asta ne-a fost aruncata in fata de fiecare data cand am indraznit sa ne plangem sau sa comentam, si nu, nu am vrut asta, niciun student nu a vrut asta, cand s-a zis ca vrem grile, s-a zis ca vrem sa ne intoarcem la modul de examinare dinainte de pandemie, cum era si normal, s-a terminat pandemia s-a terminat si modul de examinare fata in fata (unde toata lumea stie ca unii treceau pe nemeritat, ca doar de aia a plouat cu 10 in anul 2021-2022)
Nu ascultati nimic din ce spune rectorul, toata chestia asta a fost doar dorinta si orgoliul lui.
Păi da, era mai simplu cu suta de euro în sacoșa cu carnete.
Ar trebui ca cei de la catedră să meargă și ei la asemenea teste grilă. Suntem curioși câți ar avea note de trecere. Personal, cred că e o mare bătaie de joc. Studenții, mai ales cei de la medicina vor avea în fața lor pacienți!! Vor lucra cu oameni! Am înțeles că sunt multe greșeli. De ce profesorii nu au corectat grilele?? Nu mai știu materia pe care o predau???
Au plătit licența pentru program???
Au plătit licența pentru programul folosit???