S-au anunțat noi restricții de la Uniunea Europeană! Interdicția de noapte îi vizează pe șoferii cu o vechime mai mică de trei ani în conducere. UE a anunțat că șoferii cu puțină experiență, care circulă noaptea, sunt implicați adesea în accidente rutiere grave. Legea este în curs de dezbatere și vizează introducerea unor norme comune de conducere în toate țările membre UE. Cetățenii care nu au voie să circule pe drumurile publice de la miezul nopții până la 6 dimineața sunt șoferii începători.
Noi restricții de la Uniunea Europeană!
Parlamentul European vrea să impună o nouă lege pentru conducătorii auto. Este vorba despre interzicerea circulației acestora cu mașina pe timp de noapte. Un studiu recent realizat de reprezentanții UE a arătat că șoferii cu mai puțin de 3 ani de experiență la volan sunt implicați adesea în accidente noaptea.
Legea se află deocamdată în dezbatere și se dorește îmbunătățirea siguranței rutiere. Obiectivul ar fi acela de a impune o restricție orară care să-i împiedice pe toți cei care se încadrează în categoria șoferilor noi – adică persoanele care au avut permisul în urmă cu mai puțin de trei ani – să conducă de la miezul nopții până în zori. Rămâne de văzut dacă această categorie de șoferi nu va avea voie să circule pe drumurile publice de la miezul nopții până la 6 dimineața.
Legi europene mai dure pentru toți șoferii
Parlamentul European discută o serie de măsuri mai aspre pentru șoferii care încalcă legea. Dacă permisul este suspendat într-o țară europeană, posesorul nu va mai putea conduce în nicio altă țară UE. Noua legislație ar putea fi adoptată chiar din 2025. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE.
În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european. Rămâne de văzut când va intra în vigoare noua lege UE pentru toți șoferii. O nouă lege din Codul Rutier îi vizează și pe pietoni. Pietonii nervoși care lovesc mașinile atunci când șoferii nu le oferă prioritate pot fi acuzați de distrugere, iar pedepsele nu sunt de neglijat. Tot la distrugere se pot încadra și cei care vandalizează un vehicul parcat neregulamentar.
O altă lege va intra în vigoare tot în luna iulie 2024. Este vorba despre tehnologia de limitare a vitezei, deja instalată în multe modele moderne de vehicule, care va deveni obligatorie pentru toate mașinile noi. Sistemul ISA, cunoscut și sub denumirea de Intelligent Speed Assistance (asistenţă inteligentă a vitezei), emite un semnal care avertizează șoferul atunci când limita de viteză este depășită și, în practică, îl obligă pe șofer să își reducă viteza. Începând din iulie 2024, pentru a preveni accidentele rutiere, UE a decis ca sistemul ISA să fie obligatoriu în toate mașinile noi.
O altă lege europeană îi vizează pe șoferii din România și nu numai. Este vorba despre mașinile pe motorină. Se va interzice comercializarea vehiculelor cu motoare pe benzină sau motorină în toate statele membre începând din 2035. Scopul noilor legi ale Uniunii Europene este să încurajeze adoptarea mașinilor electrice și a vehiculelor care folosesc surse de energie mai puțin poluante.
De acord, introducerea circulației selective par/impar în weekend ar mai reduce poluarea…
Tu si Nea Nicu cu asa idei revolutionare!
Jos cu rablele vechi de peste zece ani
UE, noi am crezut ca inseamna libertate si bunastare
teapa
sarakie si comunism
Legea este în curs de dezbatere – clickbait
Numai gargauni are in cap ursula , mars la deratizare baba