Prima pagină » Actualitate » Nemulțumirile unui pacient au stârnit un adevărat scandal la UPU Iași! Se aruncă acuze de o parte și de alta: „Durerea îmi tăia corpul, iar picioarele îmi săreau necontrolat din cauza spasmelor” – EXCLUSIV/FOTO

Nemulțumirile unui pacient au stârnit un adevărat scandal la UPU Iași! Se aruncă acuze de o parte și de alta: „Durerea îmi tăia corpul, iar picioarele îmi săreau necontrolat din cauza spasmelor” – EXCLUSIV/FOTO

28 aug. 2024, 02:00, 4 ,
Codruța ȘOROAGĂ în Actualitate

Nemulțumirile unui pacient cu dizabilități din Iași au stârnit un adevărat scandal la Unitatea de Primiri Urgențe de la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași.

Vlad Mardare, un pacient cu dizabilități din Iași, a ajuns în UPU, vineri, 23 august 2024, după ce a așteptat mai multe ore la Unitatea de Primiri Urgențe de la Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Nicolae Oblu” Iași. Pacientul susține că a fost tratat necorespunzător de medici și de personalul auxiliar, motiv pentru care, după mai multe ore de așteptare, deși avea dureri foarte mari la nivelul coloanei, a preferat să plece la domiciliu.

Scandal la UPU Iași după ce un pacient și-a exprimat nemulțumirile fățiș

Prof. dr. Diana Cimpoeșu, coordonator UPU-SMURD Iași, a declarat că Vlad Mardare are o atitudine recalcitrantă de fiecare dată când are nevoie de îngrijiri medicale de urgență și că are nemulțumiri nefondate la adresa personalul medical și auxiliar. De asemenea, prof. dr. Diana Cimpoeșu a precizat că pacientul are multiple prezentări în UPU. În replică, Vlad Mardare i-a demontat toate explicațiile șefei UPU, subliniind faptul că și-a dorit doar să-i fie respectate drepturile: „Da, am fost recalcitrant! Dar în sensul de încăpățânat! M-am încăpățânat în a cere ca drepturile fundamentale să-mi fie respectate. Da, am refuzat să tac atunci când un asistent de la UPU mi-a propus, într-un context similar, să mă ducă la un hotel dacă nu-mi convine targa de acolo. Nu am tăcut nici când un medic rezident a râs la acea remarcă jignitoare, pentru ca mai apoi să noteze în fișa mea că sunt «recalcitrant». Este de menționat că toți ceilalți medici care m-au consultat la acea dată au consemnat că am fost un «pacient cooperant». Da, am refuzat să tac și atunci când un infirmier m-a împins, cu aceeași ocazie, împotriva voinței mele, într-o cameră infectă, încețoșată, de un miros pestilențial, pe care cei de la UPU o numesc Staționar. Singurul pat care mi s-a oferit a fost în acel Staționar, acea cameră infectă, fără aerisire corespunzătoare, cu un miros fetid, în care sunt puși, de obicei, suspecții de TBC, persoane cu cangrene sau oamenii străzii. Când am spus aceste adevăruri în camera unde mi s-a făcut semi-anamneza, doctorii și asistenții au fost înghiţiţi de tăcere! Am fost așezat într-un fotoliu rulant al UPU-ului, de unde am fost ridicat, pus pe scaunul meu și mutat lângă un aparat de aer condiționat, în condițiile în care tocmai îi spusesem medicului că am frisoane! Dorind, totuși, să fac consultul ecografic și cel chirurgical, am cerut, din nou, măcar un fotoliu rulant de același gen. Cererea mea a fost întâmpinată cu tăcere din partea medicilor și cu un răspuns tăios din partea asistentului coordonator. Abia atunci am decis să plec”, a declarat Vlad Mardare

Vlad Mardare a recunoscut că, din cauza timpului mare de așteptare, nu a mai dorit continuarea investigațiilor, semnând în foaie acest lucru. Pacientul a încheiat cu mențiunea; „fără absolut nicio stimă”, deoarece, explică el: „Comportamentul unor medici care nu fac nimic pentru a ameliora suferința pacienților, nu este demn de respect. Nu mi s-au cerut mulțumiri. Cred că am fost greșit înțeles. Am spus sau am încercat să spun că medicul a ținut să sublinieze – în timp ce durerea îmi tăia corpul, iar picioarele îmi săreau necontrolat din cauza spasmelor – că nimeni nu vine să mulțumească după ce este tratat la UPU. Da, am încheiat cu aceste cuvinte. Înainte de a le scrie, m-am întrebat, în sinea mea, dacă comportamentul unor oameni care asistă pasiv la suferința semenilor sau chiar o agravează, poate fi vreodată demn de respect, indiferent de context. Îmi permit să vă reamintesc că am cerut de trei ori să mi se curețe un dispozitiv medical, fără succes! Mă întreb de ce aceia de la UPU nu au luat în considerare faptul că am stat trei ore pe același scaun la UPU Neuro, așteptând o ambulanță? Le-am menționat acest aspect de nenumărate ori! Consider că este un nonsens să facem referire la trimiteri de la medicul de familie, în contextul în care pacientul ajunge la Urgențe. Va fi greu, dar am să-l rog pe medicul de familie să-mi spună exact câte trimiteri mi-a dat în ultima perioadă. Deocamdată, vă trimit atașat doar pe cele pe care le-am luat astăzi, dimineață. Dacă vă hotărâți să le publicați, vă rog să cenzurați informațiile confidențiale”, a explicat Vlad Mardare.

Prof. dr. Diana Cimpoeșu: „A făcut nenumărate reclamații pentru modul în care a fost transportat. Este agresiv verbal cu personalul”

Prof. dr. Diana Cimpoeșu, coordonator UPU-SMURD Iași,  a explicat că Vlad Mardare s-a prezentat la Urgențe și în data în care s-a lovit, după ce a încercat să se transfere din pat, în scaunul rulant, dar a refuzat consultul și investigațiile. În plus, aceasta susține că pacientul are numeroase solicitări la 112 și este veșnic nemulțumit: „Traumatismul pentru care a venit în 23 august se întâmplase în urmă cu șapte zile. A fost și atunci în UPU, pe data de 16.08, în etilism acut și a refuzat consult, investigații, recoltare de analize și a solicitat ambulanța să-l ducă la domiciliu. Pacientul are un diagnostic psihiatric stabilit de medicii specialiști. Pacientul Mardare are multiple solicitări la 112, solicită pompierii pentru a-l coborî și, ulterior, a-l urca la etajul 4, unde locuiește. A făcut nenumărate reclamații pentru modul în care a fost transportat, este agresiv verbal cu personalul. Așteptăm un articol despre cum ar fi normal să se comporte pacienții cu echipele medicale și paramedicii. Într-o perioadă în care medicii sunt, iarăși, denigrați, așteptăm o atitudine corectă și ne bucurăm că 99 % dintre pacienții noștri sunt mulțumiți!”, a transmis prof. dr. Diana Cimpoeșu.

Dezvăluirile lui Vlad Mardare, un pacient cu dizabilități din Iași, au stârnit un adevărat scandal la Unitatea de Primiri Urgențe de la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași.

 

Comentarii
  • Și câta dreptate are
    Sunt satul de Spiridon sau Oblu
    Condiții execrabile
    Cu asigurările plătite la zi

  • Felicitări doamnei doctor! Pe lângă faptul că nu a răspuns la niciuna dintre acuzații, se face vinovată acum și de divulgarea secretului profesional. Vai de noi!

  • 99% mulțumiți?!?! Suntem cei mai buni din lume. Băgați sporurile pe card eroilor

  • 99% din pacienti multumiti? Poate vrei sa spui 1% .
    La urgente e o bataie de joc, stau toti la cafele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *