Mulți dintre pacienții internați, în anul 2023, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași nu sunt mulțumiți de condiții de cazare, lucru de așteptat, deoarece unitatea medicală se află într-o avansată stare de degradare, investițiile fiind reduse, deoarece se dorește ca toate secțiile clinice să fie mutate în cadrul Spitalului Regional de Urgență, odată ce acesta va fi construit. Pacienții sunt, în schimb, mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile medicale.
În anul 2023, din totalul de 24.673 de pacienți care au beneficiat de spitalizare de zi și continuă la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, 24.430 au primit chestionare de satisfacție prin SMS, dar doar 3.443 dintre aceștia au dorit să ofere un feedback legat de serviciile medicale, reprezentând un procent de 14,10 la sută.
Peste 90 la sută dintre pacienți au apreciat calitatea bună și foarte bună a serviciilor oferite de medicii și asistenții de la Spitalul „Sf. Spiridon” Iași
Conform chestionarelor de satisfacție, 94,66 dintre pacienți s-au arătat foarte mulțumiți și mulțumiți de serviciile oferite de medici, în timp ce 92,19 dintre respondenți au fost mulțumiți și foarte mulțumiți de asistenții medicali, procentul în cazul infirmierilor fiind mai mic, de doar 73,58 la sută.
„La itemul referitor la prima impresie formată la intrarea în unitatea sanitară cele mai ridicate procente au fost pentru curățenie – respective 62,26 la sută, disciplină 49, 26 la sută, urmat de procentul pentru liniște respectiv 38,40 la sută. Procentul de 92,42 la sută a reprezentat ponderea pacienților externați din unitatea sanitară și care au apreciat primirea cu amabilitate de către întreg personalul angajat al spitalului. Pe parcursul internării, pacientul a apreciat calitatea bună și foarte bună a serviciilor medicale oferite de către: medici în proporție de 94,66 la sută; asistenți medicali în proporție de 92,19 la sută; infirmiere/ îngrijitoare în proporție de 73,58 la sută”, se arată în analiza efectuată de Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași.
Mai puțin de jumătate dintre pacienții care au completat chestionarele de satisfacție au fost foarte mulțumiți și mulțumiți de calitatea îngrijirilor post-operatorii A.T.I.
„Calitatea bună și foarte bună a îngrijirilor post-operatorii A.T.I. de care au beneficiat pacienții externați în decursul anului 2023, au fost în procent de 43,37%, în procent de 55,12% nu au observat sau nu au beneficiat de îngrijirile sus menționate iar 1,51% respondenți nu au fost mulțumiți. Pentru 95,88 la sută din pacienții externați nu au fost necesare îngrijirile post operatorii sau nu și-au exprimat opinia”, se arată în analiza chestionarelor de satisfacție pentru anul 2023.
Pacienții nu sunt foarte mulțumiți de condițiile de cazare și de mâncarea de la Spitalul „Sf. Spiridon” Iași
Conform chestionarelor de satisfacție a pacienților, 90 la sută dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de comunicarea cu personalul medical, dar și de modul în care li s-au transmis diagnosticul și tratamentul.
„La itemul privind modul de comunicare cu personalul medical, evaluarea buna și foarte bună a calității comunicării cu pacientul pe întreaga perioadă de spitalizare a reprezentat un procent de 92,56 la sută. Respondenții care au fost informați pe înțelesul lor despre boală, tratament, risc operator, prognostic de personalul medical pe perioada internării reprezintă un procent de 90,04 la sută”, se arată în analiza chestionarelor de satisfacție pentru anul 2023.
Mulți dintre pacienții ajunși, în 2023, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași nu sunt mulțumiți de condițiile de cazare și de meniul oferit pe parcursul internării.
„La aprecierea respondenților a condițiilor hoteliere constatate în unitatea sanitară pe perioada internării în procent de 14,46 la sută- impresiile foarte bune, 25,92 la sută – impresii bune, 50,18 la sută au preferat să nu răspund (sau nu au observat) și 9,44 la sută au însumat respondenții cu impresii mai puțin plăcute. Din totalul celor 3.443 răspunsuri primite în decursul anului – 2023 de la pacienții externați, calitatea bună și foarte bună a grupurilor sanitare (toalete-WC-uri-cabine duș) au reprezentat- procent de 53,79 la sută.
De aspectul lenjeriei și curățenia în general au fost foarte mulțumiți și mulțumiți pacienții care au însumat un procent de 52,80 la sută. La itemul privind aprecierea calității meselor servite și a modului de distribuire a acestora pacienților internați, cu părere foarte bună și bună au fost pacienții însumând un procent de 39,75 la sută”, se arată în analiza efectuată de Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, pe baza chestionarelor de satisfacție completate de pacienți.
Din cei 3.443 de pacienți care au completat, în anul 2023, chestionarele de satisfacție, 81,45 au precizat că ar reveni la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, pentru a beneficia de servicii medicale, iar 80,67 au precizat că ar recomanda unitatea medicală unor rude, prieteni sau apropiați.
mumu lui timofte si pleosnitelor umfiste care l sustin
Madam Chiriac, știi ceva de acest articolaș??? Ai mirosit ca e vacant postul de la managementul calității și deja vorbim așa academic, de itemi și alte chestionare???
Nu sunt mulțumit că dr. Ovidiu Mitu a rămas să presteze activitate în Spital deși a fost anchetat pentru luare de mită (în formă continuată, 10 cazuri !) în loc să fie condamnat și eliminat din laboratorul de Cardiologie interventionala și din UMF.
Dacă nu le place cazarea, să ia un sejur la Unirea de 4*
Din mancarea oferita bolnavilor ( pana ajunge in salon) se mai hranesc si altii…mai mananca si burta lor ceva 😋
Important e ca nu se mai dă mită la medici, asistente, infirmieri ! Toti, dar absolut toți refuză când văd că bagi mana in buzunar să le dai ceva ! Au un bun simt cum nici in Spania nu am văzut !🥰😍🤩
De ce mancarea nu este asigurata de firme de catering? In caserole si cu tacamuri de unica folosinta, asa cum se procedeaza la alte spitale din Iasi? In ceea ce priveste personalul medical ( infirmiere , asistente, brancardieri), eheee, mai avem multi ani inainte, pentru ai educa/invata/scolariza…Din punct de vedere profesional, sentimental, empatic, emotional, altruistic…. Dar de faptul ca, fiind internat pe o perioada mai lunga, nu ai unde sa faci un dus? Trebuie sa te speli, cum poti , pe bucati, la chiuveta?????
Mâncarea făcută la Spirdon e mai buna decât cea de la firmele de catering, îți spun din proprie experienta
Anonim
aprilie 11, 2024 la 12:09 pm
Mâncarea făcută la Spirdon e mai bună …doar dacă ești medic sau asistent ! Ei au vase diferite unde li se gătește ce e mai bun!
În timp ce bolnavilor li se dă un cartofi cu o bucată de salam/parizer + muștar, personalul medical + tesa au parte de meniu „a la cartè” : friptură, cotlete,murături,prăjituri la desert.
La final pe hartie apare că toți ( inclusiv pacientii) au mancat ca la restaurant:friptură, cotlete,murături,prăjituri la desert. 🙃
Sunt curios cum au apreciat calitatea serviciilor medicale pacientii internati post-operator la ATI, mai ales cei intubati si sedati. Un pacient nu are cum sa se pronunte asupra calitatii serviciilor medicale, din start, el nefiind de specialitate. Poate cel mult sa se pronunte asupra calitatii relatiilor inter-umane pacient-cadru medical. La ce salarii au cei din sanatate acum, ar fi si culmea sa mai accepte „atentii”.
Totalul e greșit rău de tot!!! Nr. internărilor de zi și generale a depășit 100.000 Nu v-ați informat până la capăt