Gicu Roșca a riscat cu investiția a 15.000 de euro, banii de la nuntă, într-o afacere cu salate marinate, în urmă cu 5 ani. Succesul a venit imediat, iar cererea pentru produsele făcute după rețetele bunicii a crescut în ultimii 2 ani. Produsele sale sunt vândute mai ales în băcănii. Tânărul antreprenor a investit într-un nou brand pentru a fi cât mai vizibil pe piața produselor naturale
Ieșeanul Gicu Roșca, un tânăr antreprenor în vârstă de 31 de ani, a investit în afacerea cu salate marinate după ce a decis împreună cu soția să investească banii de la nuntă într-o afacere de familie. Produsele au fost rapid apreciate de clienți, astfel că afacerea s-a dezvoltat constant, iar antreprenorul a decis că e nevoie și de o schimbare a ambalajelor produselor și a brandului pentru a fi prezenți în cât mai multe băcănii.
„Știm cu toții, din cauza pandemiei, anul 2020 a fost un an dificil, în care am încercat să ne descurcăm cu economiile făcute în 2019, când am avut un an foarte bun. Însă, pentru noi, anul trecut a fost și un an al schimbărilor bune. Ne-am extins capacitatea de producție, ne-am dat seama că trebuie să facem și altceva în privința pieței de desfacere și am început colaborarea cu câteva băcănii și restaurante. Fiind restaurantele închise, am văzut că nu avem alternative și trebuie să ne schimbăm opțiunile.
Nu am vrut să pătrundem în supermarketuri, ci să fim asociați cu magazine care vând produse artizanale curate, pentru asta suntem și asta vrem să facem în continuare. Am început să apelăm la diferite băcănii din țară, ne-au acceptat colaborarea, au fost încântați să aibă produsele noastre în băcănii, însă ne-au zis că acceptă produsele noastre pentru că sunt gustoase, unice în România, dar nu avantajează cu nimic ambalajul. De aici a început totul”, povestește Gicu Roșca.
Gicu Roșca: „Am schimbat tot, inclusiv ambalajul, numele, mesajul pe care am vrut să-l transmitem”
Investiția în afacerea care a început în urmă cu 5 ani se ridică la câteva zeci de mii de euro, iar o parte din sumă a fost cheltuită și pentru ca produsele să fie cât mai atractive și pentru copii. Salatele se vând cu 8 lei bucata.
„Am schimbat tot, inclusiv ambalajul, numele, mesajul pe care am vrut să-l transmitem. Chiar și denumirea produselor e făcută în așa fel încât să atragă și copiii. Am adăugat și două noi sortimente de salate, care vor fi scoase pe piață peste două săptămâni. De exemplu, la salata de morcovi am schimbat denumirea în «Isprava lui Morcoveață în marinadă dulcișoară». Noi am format acest business cu banii de la nuntă.
Tot timpul spunem asta tinerilor, persoanelor care ne întreabă. Este un business de familie, unde la început a fost foarte greu. Tot ce am câștigat am reinvestit, deci nu am avut nevoie de bani din altă parte să susținem afacerea. Anul trecut am depus proiect pentru Măsura 2 și așteptăm 10.000 de euro. O să vedem dacă îi primim. Noi însă, ca și afacere locală, ne-am dezvoltat treptat în toți acești 5 ani”, mai spune Gicu Roșca, unul dintre beneficiarii Măsurii 2, pentru antreprenorii afectați de pandemie, ieșenii încasând zeci de milioane de euro de la Agenția pentru IMM-uri.
Salatele marinate ale antreprenorului din Iași sunt comercializate în 40 de băcănii
Antreprenorul spune că plănuiește să ajungă la 5 angajați în acest an, iar în prezent, produsele „Tăt’ normal” ajung în 40 de băcănii.
„Acum am mărit capacitatea de producție, vindem în jur de 4 – 5.000 de caserole pe lună și suntem prezenți în 40 de băcănii. Pe lângă acestea mai vindem și în HoReCa de puțin timp, pentru că și acest domeniu a început să își revină. Tot ce producem ne menține pe piață. Planul este ca tot ce câștigăm în 2021 să reinvestim. Salata de dovlecei și cea de morcovi sunt cele mai solicitate. Salata de morcovi conține chili, de asta este puțin picantă, și usturoi. Dar mai conține și diferite condimente uzuale: sare, oțet, puțin zahăr, coriandru. Unele persoane au asociat salatele noastre cu murăturile, dar nu au nicio legătură cu ele.
Da, pot fi folosite și în loc de murături. Noi facem salatele din legume proaspete și le punem în marinadă. Marinada pe care o folosim conține condimente, oțet, sare, curcuma, pe care o lăsăm 24 de ore, apoi o punem în legumele proaspete. Termenul de valabilitate este de 14 zile, salata poate fi păstrată la frigider. Bunica mea are 94 de ani și toate rețetele de salate sunt ale ei, transmise de mai multe generații și cred că acesta este secretul unui business de familie. Nu vrem să obținem momentan atestatul de producător tradițional”, mai spune Gicu Roșca, care spune că în anul 2019 a avut vânzări de 50.000 de euro.
Ieșenii care vor să primească atestatele de producători tradiționali pot depune cererile la Direcția Agricolă Iași.