Prima pagină » National » Montarea cârligului de remorcare la mașină. Regula pe care puțini șoferi români o respectă 
Montarea cârligului de remorcare la mașină. Regula pe care puțini șoferi români o respectă 

Montarea cârligului de remorcare la mașină. Regula pe care puțini șoferi români o respectă 

21 mart. 2025, 09:20,
Mirela Gabriela Todosi în National

Posesorii auto care nu respectă regulile privind montarea cârligului de remorcare la mașină riscă sancțiuni mai mari din acest an. Codul Rutier din România introduce o serie de reglementări importante referitoare la montarea și utilizarea cârligului de remorcare. Acestea vizează nu doar regulile pentru cei care tractează remorci sau rulote, ci și obligațiile privind montarea acestui echipament pe vehicule. Iată regula pe care puțini șoferi o respectă.

Montarea cârligului de remorcare la mașină

Șoferii trebuie să respecte mai multe reguli atunci când vor să monteze un cârlig de remorcare la mașină.

  • Dispozitivul de cuplare trebuie să fie omologat și compatibil cu vehiculul.
  • Ansamblul vehicul-trăgător trebuie să poată realiza raza minimă de virare.
  • Dimensiunile ansamblului să nu depășească limitele legale.
  • Elementele de cuplare pentru frânare, iluminare și semnalizare luminoasă trebuie să fie compatibile.
  • Vehiculele din ansamblu nu trebuie să se atingă la trecerea peste denivelări sau în viraje.

Conducătorii auto trebuie să știe că nu vor fi sancționați dacă au montat cârligul de remorcare la mașină și nu îl folosesc, dar vor primi amendă dacă nu respectă regulile de montare a cârligului și de tractare a unei remorci.

Reguli stricte pentru tractarea unei remorci

Posesorii unui permis de conducere categoria B, pentru vehicule de până în 3,5 tone, pot tracta o rulotă, dar greutatea acesteia nu trebuie să depășească 750 kg. De asemenea, ansamblul complet nu poate depăși 3.500 kg. Există și posibilitatea de a tracta remorci mai grele, atâta timp cât masa totală a ansamblului rămâne sub 4.250 kg. În această situație, este necesar un curs de pregătire, însă nu este nevoie de un permis special. Pentru ansambluri care depășesc 4.250 kg, șoferul trebuie să dețină permis categoria BE.

O altă lege pentru șoferii români se referă la dotările auto obligatorii și la roata de rezervă. Conform legislației rutiere actuale, roata de rezervă nu mai este obligatorie în 2025, iar șoferii nu pot fi amendați. Codul Rutier precizează obiectele obligatorii pe care un șofer trebuie să le aibă la îndemână atunci când pornește la drum, precum trusa de prim-ajutor, stingătorul de incendiu și triunghiurile reflectorizante. La aceste echipamente se adaugă vesta reflectorizantă și lanțurile antiderapante, dar numai în cazul vehiculelor de peste 3.5 tone.

Din acest an, șoferii nu mai sunt obligați să aibă în mașină roata de rezervă, dar conducătorii auto sunt sfătuiți să aibă roata în mașină pentru a fi pregătiți în cazul în care fac pană. Șoferii trebuie să fie atenți și la data de expirare a echipamentelor. În cazul în care șoferul este oprit de poliție și constată că nu există trusă sanitară, stingător sau 2 triunghiuri reflectorizante, conducătorul auto va primi 4 sau 5 puncte de amendă, ceea ce înseamnă o amendă cuprinsă între 660 de lei și 825 de lei.

Deși nu sunt impuse prin lege, anumite echipamente suplimentare pot fi extrem de utile în cazul unor situații neprevăzute. Șoferii sunt încurajați să le păstreze în autoturism pentru a evita complicațiile în caz de defecțiuni sau alte probleme tehnice. Printre aceste accesorii se numără cablu de tractare, cablu de încărcare a bateriei, bandă adezivă și sfoară, lichide auto esențiale, precum ulei de motor, lichid de frână sau lichid de spălat parbrizul și consumabile de bază, cum ar fi apă, șervețele sau o cârpă uscată.

Se schimbă regulile și în privința montării cârligului de remorcare la mașină. Șoferii nu vor fi amendați dacă au montat cârligul, dar nu îl folosesc, însă trebuie să respecte regulile atunci când tractează o remorcă. În caz contrar, posesorii auto riscă amenzi substanțiale.

Bugetul.ro
Cum arată noul Logan făcut de Dacia, care urmează să spargă toate barierele. Constructorul francez este optimist în legătură cu impactul noii mașini
redactia.ro
Ordinul dat de Putin ucrainenilor din teritoriile ocupate. Decizia dificilă pe care trebuie să o ia oamenii
Bugetul.ro
Adio, ANPC pentru Cristian Popescu Piedone! Curtea de Apel București i-a dat vestea, după ce a fost acuzat de nepotism
a1.ro
Cătălin Botezatu, nevoit să repete analizele din cauza cancerului. Designerul merge în Turcia special pentru asta
Playtech.ro
Bebeluș salvat în ultimul moment, în Iași. Înghețat, micuțul a fost auzit plângând
observatornews.ro
8 zile libere pentru români, în această primăvară. Calendarul minivacanţelor 2025
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Meteorologii, în alertă. Un ciclon va face ravagii în România
SportpeSurse
Dan Șucu și-a făcut bagajele și a plecat de acasă! În cel mai abrupt mod a provocat divorțul de jumătatea vieții
Playtech.ro
Prima apariție a lui Mihai Bendeac la Antena 1, după ce actorul a revenit la trustul Intact. În ce emisiune îl vor putea urmări românii
Dailybusiness.ro
Românii care primesc 1.500 de euro de la stat. Cererea se depune din 30 mai, iar banii vor ajunge direct în cont!
RomaniaTV
Vestea MOMENTULUI! Corina Caciuc și Reghe, în culmea fericirii. Anamaria Prodan va fi furioasă!
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
Este ştirea momentului în ROMÂNIA. Verdictul final, în mai puţin de o oră
redactia.ro
Doliu în medicina românească. A murit unul dintre cei mai importanți medici. A fost un profesionit desăvârșit
ego.ro
Vești proaste pentru Gabriela Cristea! Ce s-a aflat după demisia de la Antena Stars EXCLUSIV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
22 martie 2025
22 martie 2025