Prima pagină » Eveniment-Social » Modificări pentru noul an școlar 2020-2021, solicitate de USLIP Iași celor de la Ministerul Educației și Cercetării
Modificări pentru noul an școlar 2020-2021, solicitate de USLIP Iași celor de la Ministerul Educației și Cercetării

Modificări pentru noul an școlar 2020-2021, solicitate de USLIP Iași celor de la Ministerul Educației și Cercetării

16 iun. 2020, 04:00,
Valentin Hutanu în Eveniment-Social

Modificări în noul an școlar 2020-2021 cerute de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași, prin președintele prof. Laviniu Lăcustă! Ministerul Educației și Cercetării a primit oficial documentul legat de aceste schimbări avute în vedere de USLIP Iași. „Organizația noastă a elaborat un set de propuneri pe care le supunem atenției Ministerului Educației și Cercetării, sindicatelor partenere, reprezentanților Consiliilor Locale și Județene, asociațiilor de elevi și părinți”, a precizat prof. Laviniu Lăcustă, președinte USLIP Iași

În noul an școlar 2020-2021, Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași solicită o serie de modificări. Astfel, președintele USLIP Iași, prof. Laviniu Lăcustă, vizează un set de propuneri legate de infrastructura școlară, zona curriculumului școlar, resursa umană și elevii, susținerea învățământului dual de către Statul Român și sprijinirea învățământului preprimar.

Noul an școlar 2020-2021 trebuie modificat total, în viziunea USLIP Iași

Propunerile USLIP Iași către Ministerul Educației și Cercetării, în perspectiva noului an școlar 2021-2021, se axează pe infrastructura școlară, curriculum, dar și resursa umană sau elevii.

„Revitalizarea tuturor spațiilor școlare dezafectate ce pot fi reintroduse în circuitul școlar. Spre exemplu la nivelul Municipiului Iași există câteva corpuri de clădire ale unor foste licee tehnologice. Aceste structuri ar putea fi atașate la colegiile mari, în special cele care au efective de peste 30 de elevi pe clasă. Regândirea tuturor claselor școlare pe subgrupe cu un număr maxim de 15 elevi. Se va putea lucra în schimburi la liceele și colegiile care au atât învățământ gimnazial, cât și liceal. Toate băncile din clase vor trebui dotate cu geamuri din plexiglas, inclusiv catedra, care să asigure protecția epidemiologică a elevilor și profesorilor. Băncile vor fi ocupate doar de un elev”, arată prof. Laviniu Lăcustă, președintele USLIP Iași.

De la Ministerul Educației și Cercetării se cer schimbări în zona curriculumului școlar, resursa umană și a elevilor

Printre solicitările transmise Ministerului Educației și Cercetării se regăsesc și: în lunile iulie și august 2020, vor trebui construite toalete în interiorul unităților școlare și se va face racordarea la sistemele de apă curentă și canalizare în cele aproximativ 2.000 de unități de învățământ din România. Fiecare clasă va trebui dotată cu sisteme audio-video care să permită și elevilor din „tura de acasă” să participe la ore. În situația în care unele unități de învățământ nu vor avea spații școlare pentru a fi asigurate condițiile de protecție epidemiologică, MEC și Consiliile Locale vor trebui sa ia în calcul dotarea cu module externe de tipul spitalelor mobile.

„Vor trebui reevaluate spațiile de la cantinele școlare și din cămine. Acolo unde se va putea, mai ales la colegiile mari, vor trebui gândite alte modalități de servire a mesei. MEC, Consiliile Locale și Consiliile Județene vor trebui să găsească soluții ca toți profesorii și elevii să aibă o tabletă conectată la Internet. Ministerul Educației și Cercetării trebuie să regândească în regim de urgență o descongestionare a programelor școlare de la disciplinele care intră în structura Examenelor Naționale. Este necesară elaborarea cu ajutorul firmelor de IT a unor softuri pentru predarea facilă și atractivă a conținuturilor, în special la disciplinele umaniste. Vor trebui elaborate versiuni digitale ale manualelor la toate disciplinele școlare. Adaptarea curriculumului, cât este posibil, la cerințele instrumentelor on-line”, a mai punctat prof. Laviniu Lăcustă, președintele USLIP Iași.

Prof. Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași, propune ca zona de evaluare să fie reconsiderată

De asemenea, prof. Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași, solicită modificarea zonei de evaluare. Standardizarea evaluării presupune informatizarea completă a tuturor unităților de învățământ din mediul urban și rural. Se vor promova în special testele, tezele, lucrările cu itemi închiși și semideschiși pentru a asigura obiectivitatea și standardizarea evaluării la nivelul întregului sistem preuniversitar.

„Testele vor trebui elaborate și gândite pentru fiecare nivel de către MEC. Elevii vor fi testati ritmic, lunar, la toate disciplinele și toate nivelurile de învățământ. Procesul este unul foarte complex și presupune prezență în toate unitățile din România a profesorilor calificați și a sistemelor IT care să permită realizarea, în bune condiții, a evaluării în sistem unitar. În acest mod am putea regândi examenul de Bacalaureat și Evaluare Națională printr-o medie finală care să combine notele din timpul anilor de studii de la toate disciplinele cu media de la Evaluare Națională sau de la examenul de Bacalaureat. În acest mod efortul făcut de către elevi ar fi dozat pe durata celor patru ani de gimnaziu sau de liceu”, a mai punctat prof. Laviniu Lăcustă, președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar Iași.

Se cere ca toți profesorii să fie formați pentru a putea preda pe platformele online, iar plata cursurilor să fie suportată de Ministerul Educației și Cercetării

Mai departe, USLIP Iași solicită ca toți profesorii să fie formați pentru a putea preda pe platformele online, iar plata cursurilor să fie suportată de către Ministerul Educației și Cercetării. Vor trebui sprijiniți toți elevii și profesorii care se confruntă cu probleme socio-economice, în special în mediul rural.

„Toate unitățile de învățământ vor trebui să aibă o grilă modificată pe zona personalului nedidactic pentru a putea fi asigurată dezinfectarea și igienizarea ritmică și eficientă a unităților școlare. Susținerea învățământului dual de către Statul român: acordarea unei subvenții per elev către operatorii economici care și-au asumat sarcina formării profesionale a unor elevi. E necesar să fie sprijinit învățământul preprimar prin: organizarea unor grupe mici de copii de maximum 10-12 elevi, alternarea unui program de maximum 4 ore.

Sprijinirea de către stat, prin legislație, a părinților care au copii la grădiniță. Aceștia vor beneficia de 4 ore libere, la două zile lucrătoare, în intervalul 8:00-12:00 sau 12:00-16:00, pentru a-și putea lua copilul de la grădiniță sau a sta cu el în jumătatea de zi neacoperită. Se vor regândi spațiile de joacă în interiorul sălilor de clase pentru preșcolari pe principiul distanțării fizice și se vor organiza în sistem modular noi grădinițe sau vor fi construite altele acolo unde situația o impune”, a conchis prof. Laviniu Lăcustă, președinte USLIP Iași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *