Prima pagină » Local » Modificări importante la Starea Civilă. Totul ține de înregistrarea documentelor în perioada pandemiei de COVID-19
Modificări importante la Starea Civilă. Totul ține de înregistrarea documentelor în perioada pandemiei de COVID-19

Modificări importante la Starea Civilă. Totul ține de înregistrarea documentelor în perioada pandemiei de COVID-19

25 apr. 2020, 04:00,
Vlad Rotaru, în Local

Autoritățile locale au emis o serie de modificări în privința depunerii documentelor de stare civilă în perioada pandemiei de COVID-19. Măsurile țin în special de înregistrarea documentelor pentru nou-născuți, decese și cele de înregistrare a căsătoriilor

Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (DLEP) Iași a emis o serie de modificări în ceea ce privește emiterea documentelor de stare civilă în perioada stării de urgență provocate de pandemia de COVID-19. Astfel, a fost dată publicității procedura pentru înregistrarea nou-născuților în perioada stării de urgență.

„În cazul nașterilor produse în maternitate pentru care nu au fost înmânate părinților certificatele medicale constatatoare ale născutului viu: transmiterea documentelor necesare pentru înregistrarea nașterii se va face, în termenul legal de 30 de zile pentru copilul născut viu, de către persoana desemnată din cadrul maternității, prin intermediul poștei electronice securizate. În cazul nașterilor produse în maternitate pentru care au fost înmânate părinților certificatele medicale constatatoare ale născutului viu: transmiterea documentelor necesare pentru înregistrarea nașterii se va face, în termenul legal de 30 de zile pentru copilul născut viu, de către părinți, prin intermediul poștei electronice securizate”, au menționat reprezentanții DLEP Iași.

În cazul în care părinții sunt căsătoriți, documentația transmisă va cuprinde fotocopie de pe următoarele înscrisuri: certificatul medical constatator al nașterii, actele de identitate ale părinților, aflate în termen de valabilitate, certificatul de căsătorie. Se mai cere și declarația părintelui care solicită înregistrarea nașterii cu privire la domiciliul copilului, în cazul în care părinții au domicilii diferite.

Decizii noi în privința căsătoriilor

În privința căsătoriilor, în perioada stării de urgență, documentele prevăzute de lege pentru încheierea căsătoriei se vor trimite exclusiv on-line la adresa [email protected]. În baza documentelor primite, ofițerul de stare civilă transmite rezultatul verificărilor și, după caz, avizul pentru depunerea declarației de căsătorie. Data depunerii declarației de căsătorie este data transmiterii on-line a declarației. Căsătoria se încheie după 10 zile calendaristice de la afișarea declarației de căsătorie, termen în care se cuprind atât data afișării, cât și data încheierii căsătoriei. Documentele în original vor fi prezentate cu ocazia oficierii căsătoriei, dată la care se va semna și declarația de căsătorie în fața ofițerului de stare civilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *