Prima pagină » Eveniment-Social » Modificarea structurii anului școlar viitor, analizată de profesorii ieșeni: ”Lucrurile acestea vin după o experiență în mai multe țări europene”

Modificarea structurii anului școlar viitor, analizată de profesorii ieșeni: ”Lucrurile acestea vin după o experiență în mai multe țări europene”

01 apr. 2022, 02:00,
Ana Crețu în Eveniment-Social

Ministru Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat într-un briefing de presă cum va arăta calendarul anului școlar viitor. Directorii din unitățile de învățământ ieșene nu au încă o imagine foarte clară în privința modificărilor pentru noul an școlar. Președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași, Laviniu Lacustă, este de părere că orice schimbare în spațiul educațional trebuie justificată

Calendarul anului școlar urmează să fie aprobat prin Ordin de Ministru și abia după publicarea în Monitorul Oficial acesta va intra în vigoare. Părerile directorilor de instituții de învățământ din Iași legate de aceste modificări sunt diverse, deocamdată neexistând un punct de vedere oficial. Sorin Cîmpeanu a menționat că a fost agreată propunerea  ca școala să înceapă pe 5 septembrie, cu un prim modul de învățare, urmând să încheie cu ultimul modul pe 16 iunie.

ministrul educatiei Sorin Cimpeanu

Sorin Cîmpeanu a menționat că a fost agreată propunerea  ca școala să înceapă pe 5 septembrie, cu un prim modul de învățare, urmând să încheie cu ultimul modul pe 16 iunie

Laviniu Lacustă: ”Tezele nu sunt de astăzi, de ieri. Noi avem teze în România de decenii bune”

liceul teoretic Dimitrie Cantemir

Director Prof. Anca Dimitriu de la Liceul Teoretic ”Dimitrie Cantemir” Iași a spus reporterilor de la BZI care este părerea ei cu privire la schimbarea despre care se discută la nivel educațional

Având în vedere că structura anului școlar se dorește a fi modificată pentru anul viitor, există opinii împărțite cu privirea la aceste schimbări.

”Din câte știm, lucrurile nu sunt foarte clare, se pare că vor rămâne semestrele, doar că în cadrul acestor semestre se pune problema de a fi reorganizate acele cinci module. Nu avem încă confirmarea faptului că vor dispărea semestrele, indiferent de schimbarea care se dorește, trebuie justificată și trebuie arătate beneficiile”, a menționat președintele USLIP, Laviniu Lacustă.

Liderul sindical a vorbit pentru reporterii BZI și despre aspecte amintite de Ministrul Educației în noua structură a anului școlar 2022-2023.

”Renunțarea la teze și înlocuirea acestora cu o evaluare periodică este o modificare care trebuie foarte bine argumentată. Există argumente solide în favoarea tezelor. Tezele nu sunt de astăzi, de ieri. Noi avem teze în România de decenii bune. Acestea și-au arătat utilitatea, tezele reprezintă o sinteză a materiei învățate la o anumită disciplină și obișnuiește și pregătește elevul din perspectiva viitoarelor examene. Rămâne să vedem exact cum va arăta forma finală a acestei modificări, deocamdată ne putem da doar cu părerea la un nivel profan”, a precizat Laviniu Lacustă.

presedintele USLIP, Laviniu Lacusta

Președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar Iași, Laviniu Lacustă, este de părere că orice schimbare în spațiul educațional trebuie justificată

Ce spun directorii din Iași despre calendarul anului școlar viitor

doua eleve care rezolva un exercitiu matematic la tabla cu creta

Directorii din unitățile de învățământ ieșene nu au încă o imagine foarte clară în privința modificărilor pentru nou an școlar

Directorul de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, Gabriela Săndulescu, a menționat că schimbarea calendarului școlar pentru anul viitor este o idee ce poate fi luată în calcul.

”Este o idee care poate fi discutată, dar ar trebui de testat mai întâi, înainte de a deveni model obligatoriu. Trebuie de văzut exact ce înseamnă aceste module, cum se fac evaluările, ce presupune activitatea, pe ce programe se lucrează, pentru că sunt niște lucruri care nu s-au conturat foarte bine până la urmă. În această nouă formulă de cinci evaluări, presupune mai multe aspecte care trebuie studiate de către specialiști și de către cadrele didactice, de făcut un model și de verificat”, a declarat Gabriela Săndulescu.

Director prof. Anca Dimitriu, de la Liceul Teoretic ”Dimitrie Cantemir” Iași, a spus reporterilor de la BZI care este părerea ei cu privire la schimbarea despre care se discută la nivel educațional.

”Lucrurile acestea vin după o experiență în mai multe țări europene și despre aceste posibilități de învățare modulară vom vedea în ce măsură ele își găsesc utilitatea în spațiul educațional românesc. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a lansat  aseară în spațiul public noua structură a anului școlar 2022-2023 , vor fi numeroase discuții și numeroase puncte de vedere. Rămâne de văzut în ce măsură pot fi aplicate din noul an școlar. Aștept mai multe detalii și un punct de vedere oficial, la nivel de Inspectorat Școlar, să analizăm aceste aspecte atât intercolegial, cât și instituțional”, a precizat Anca Dimitriu în legătură cu modificările calendarului anului școlar viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
25 decembrie 2024
25 decembrie 2024