Prima pagină » Titlurile zilei » Modificare majoră în traficul din Iași! Intersecția din Podu Roș poate fi transformată total! Planul va fi inspirat după o zonă faimoasă din Europa
Modificare majoră în traficul din Iași! Intersecția din Podu Roș poate fi transformată total! Planul va fi inspirat după o zonă faimoasă din Europa

Modificare majoră în traficul din Iași! Intersecția din Podu Roș poate fi transformată total! Planul va fi inspirat după o zonă faimoasă din Europa

12 apr. 2021, 02:00,
Vlad Rotaru în Titlurile zilei

O nouă propunere pentru traficul din Iași a fost luată în calcul de autoritatea locală. Intersecția din Podu Roș ar urma să fie modificată din temelii, proiectul vizând fluidizarea circulației auto. Odată cu pasarelele pietonale peste râul Bahlui din zonă, intersecția ar urma să sufere și alte modificări

Semafoare în locul rondului din intersecția din Podu Roș. Municipalitatea a luat în calcul un astfel de proiect odată cu implementarea celui legat de pasarelele auto peste râul Bahlui din aceeași zonă. Intersecția din Podu Roș ar putea fi semaforizată complet, autoritatea locală urmând a renunța la rondul din zonă. Pentru intersecția din Podu Roș s-a luat ca exemplu cea din capitala Germaniei, Berlin. Intersecția semaforizată de la Potsdamer Platz este una dintre cele mai mari din Europa, în zonă fiind și sediile unor importante companii. Totuși, intersecția respectivă este extrem de bine pusă la punct, ceea ce o transformă într-un model și pentru municipalitatea ieșeană. Un alt model este și cel din Piața Victoriei-București, intersecția din zona Guvernului României. Aceasta este și cea mai mare din țară, implementarea sistemului având loc în urmă cu mai mulți ani pentru fluidizarea circulației dinspre mai multe artere adiacente.

Schimbări mari în intersecția din Podu Roș în ultimul an

Pentru a fluidiza traficul din Iași, a fost luată în calcul și o astfel de variantă de modificare a intersecției Podu Roș. În urmă cu circa un an au fost montate o serie de semafoare în zona intersecției Podu Roș, atât pentru șoferii care vin dinspre pasarela Nicolina, cât și pentru cei care vin dinspre bulevardul Socola. Primăria vrea să renunțe la rondul din zonă, tocmai pentru ca traficul rutier să se poată desfășura în condiții mult mai bune. Proiectul din Podu Roș va veni la pachet cu cele două pasaje supraterane, obiectiv propus spre finanțare în noul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR). De altfel, zona respectivă a fost deja transformată și prin instituirea unor sensuri unice pe străzile adiacente, proiect care a fost luat în calcul de Comisia de Circulație din cadrul Primăriei Iași.

Surpriză pentru șoferi. Se extinde zona pietonală din centrul orașului

Un prim proiect legat de traficul din Iași vizează extinderea arealului pietonal din zona centrală. Recent, primarul Mihai Chirica a menționat că printr-un plan de mobilitate urbană se urmărește extinderea zonei pietonale cuprinsă între străzile din jurul Catedralei Mitropolitane – Palatul Culturii – bulevardul Independenței și Piața Unirii. Proiectul include și modernizarea esplanadei de la Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași, proiect cu o valoare de peste 17 milioane de lei și care va fi implementat pentru următoarele 18 luni.

Două pasaje subterane apar în municipiul Iași

Un alt proiect legat de traficul din Iași are în vedere două pasaje subterane în unele zone aglomerate din oraș. Municipalitatea a propus realizarea a două studii de fezabilitate, unul fiind legat de înființarea unui pasaj subteran care să lege strada A. Panu cu strada Palat. În acest caz, linia de tramvai ar urma să fie desființată în dreptul Casei Dosoftei, iar pietonalul de pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt va fi extins până pe esplanada de la Palatul Culturii. Al doilea proiect face referire la construirea unui pasaj de aproximativ 300 de metri pe tronsonul rond Agronomie – Aleea Sadoveanu. Acesta va lega bd. Carol I cu zonele rezidențiale de locuințe colective.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
28 decembrie 2024
28 decembrie 2024