Prima pagină » Eveniment-Social » Mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+KA1, „Școala incluzivă – Da, poți și tu! Școala ta, școala mea, școala noastră – YSYMO” la Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu” din Iași
Mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+KA1, „Școala incluzivă - Da, poți și tu! Școala ta, școala mea, școala noastră – YSYMO” la Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu” din Iași

Mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+KA1, „Școala incluzivă – Da, poți și tu! Școala ta, școala mea, școala noastră – YSYMO” la Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu” din Iași

28 iun. 2021, 18:10,
în Eveniment-Social

În perioada 21-27 iunie 2021, patru cadre didactice din Școala Gimnazială „Ionel Teodoreanu” Iași, au participat, alături de cadre didactice din Lituania,  la stagiul de formare „Inclusive Methodologies in the Classroom”,  organizat de asociația ESMOVIA la Valencia, în Spania. Mobilitatea s-a derulat  în cadrul proiectului Erasmus+KA1, „Școala incluzivă – Da, poți și tu! Școala ta, școala mea, școala noastră – YSYMO”, proiect derulat de școală până în martie 2022.

În cadrul stagiului au fost prezentate sistemele educaționale românesc, lituanian și spaniol, tema principală  fiind educația incluzivă versus educația de integrare, incluziunea versus integrarea. Cadrele didactice și-au însușit informații care să îmbunătățească/eficientizeze munca cu elevii  cu cerințe educative speciale, să le sporească abililitățile de lucru prin implicare, independența, relaționare și înclinațiile personale.  Colegii noștrii au învățat despre metodele de abordare a elevilor cu CES: TEACCH, metodă ce se axează pe intervenția personalizată, integrarea, sprijinul și instruirea  abilităților individuale ale elevilor cu CES; metoda Reggio ce propune o abordare diferită a procesului didactic prin implicarea elevilor în proiecte în care aceștia colaborează pe baza intereselor personale; elevii sunt încurajați să învețe prin experimentare, iar profesorul nu mai are rolul central în oferirea de informații; metoda Montessori în care rolul central revine copilului iar profesorul are rolul de ghid în experimentarea și dezvoltarea gîndirii critice la elevi.

Profesorii școlii și-au îmbogățit bagajul lingvistic și informațiile despre civilizația spaniolă prin participarea și la activități culturale: expoziție de rochii specifice sărbătorii orașului Valencia, Las Fallas, gătirea mâncărurilor  tradiționale spaniole,  vizitarea Grădinii Botanice, expoziții de artă spaniolă. Participarea la aceste mobilități, în spatiul european, ne pun în contact direct cu mediul educațional și cultural din țările respective și ne ajută sa ne dezvoltăm dimensiunea europeană a școlii în beneficiul elevilor și comunității.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`