Mărturisirile actriței Viorica Vodă făcute la gala premiilor Gopo, referitoare la traumele provocate de hărțuirea sexuală prin care a trecut după interpretarea rolului din filmul “Filantropica” a stârnit un val de reacții din partea oamenilor și din partea colegilor de breaslă.
Pe scena premiilor Gopo, cu ocazia aniversării a 20 de ani de la lansarea filmului „Filantropica”, în regia lui Nae Caranfil, Viorica Vodă a vorbit public despre hărțuirea sexuală din lumea teatrului românesc și din industria filmului, după rolul din film.
„Nu eram pregătită pentru tot ce a însemnat expunere și consecințele expunerii. Am făcut psihoterapie ani de zile pentru hărțuirea sexuală din sistem, nu din afara lui. Sunt foarte mulți directori de teatru, regizori, care se pare că m-au confundat cu personajul, atât de credibilă am fost. Să nu credeți că vreau acum să mă reinventez inițiind campania „#meetoo from Moldova”, pentru că vin din Basarabia. Nu. Nu despre asta e vorba. Spun asta pentru că simt acum, la 45 de ani, fiind mamă a doi copii și mai ales a unei fete care este aici în sală și are exact vârsta acestui film, 20 de ani, la fel de frumoasă, sensibilă, talentată, studentă la Arhitectură, ca pe viitor, când va fi la început și își va construi o carieră, să aibă curaj, să nu-i fie rușine. Atunci când va fi într-o lume a bărbaților sau a femeilor care, din educație sau lipsa de educație, nu îndrăznesc să spună. Noi nu am avut. Toată generația noastră a crescut cu rușine, cu pudoare”, a declarat la momentul respectiv Viorica Vodă.
Mircea Diaconu a făcut recent o serie de afirmații neașteptate cu privire la destăinuirile actriței
În acest sens, actorul Mircea Diaconu, cel care i-a fost coleg Vioricăi, interpretându-l pe Ovidiu Gorea, personajul principal masculin din “Filantropica” a făcut recent o serie de afirmații neașteptate cu privire la destăinuirile actriței.
Actorul este de părere că Viorica Vodă a vorbit despre hărțuirea sexuală pentru că acest subiect a avut un mare succes și un impact uluitor asupra publicului la Hollywood, odată cu apariția fenomenului #Metoo.
„Vorbim de hărţuire din clipa în care la Hollywood a fost un succes mondial. Totul a plecat de acolo. Eu ştiam că asta se numeşte bârfă de culise, amantlâc, inclus fenomenului teatral. S-au scris cărţi despre primadone care făceau carieră în felul acesta. Eu, intrând în profesie acum vreo 50 şi ceva de ani, am perceput acest lucru ca fiind ceva de cabină.(…) La americani, când s-a început cu povestea cu #Metoo ăla, a devenit hărţuire. Altfel este o formă de amantlâc, inclusă profesiei. Acum, nu ştiu foarte exact, pentru că sunt cazuri şi cazuri… În tot ce am văzut de-a lungul a zeci de ani au fost cariere care s-au bazat pe genul ăsta, dar au fost şi de-o parte şi de cealaltă. Ori hărţuirea, aşa cum vine ea ca produs Hollywood, este făcută de regizor, de producători, de directori, cei care contează nu de actori. Actorii nu contează”, a precizat Mircea Diaconu, potrivit Fanatik.