Cadrele didactice care nu au în vedere să se vaccineze împotriva noului coronavirus ar putea fi testați în mod regulat, înainte de a intra în unitatea de învăţământ, a declarat duminică seara, 25 iulie 2021, la Digi24, ministrul Educației şi Cercetării, Sorin Mihai Cîmpeanu.
În momentul de faţă este încă analizată de către Ministerele Sănătății și Educației ideea ca profesorii nevaccinați anti-Covid-19 să fie testați. Sorin Cîmpeanu vrea reluarea cursurilor cu toți elevii în clase din data de 13 septembrie 2021.
60% din personalul din învăţământ este imunizat anti-Covid-19
Nu mai puţin de 60 la sută din personalul din învățământ este deja imunizat împotriva noului coronavirus, a transmis Sorin Cîmpeanu.
„Acest proces trebuie să continue, pentru a putea garanta siguranța din perspectivă sanitară în școli. Facem cu toții tot ce putem mai bine și ce stă în dreptul nostru pentru a promova necesitatea vaccinării, pentru a putea avea garanția derulării școlii cu prezență fizică, pentru a nu mai înregistra alte pierderi decât cele pe care școala le-a suferit deja”, a spus ministrul Educației.
Ce spune ministrul Educaţiei despre profesorii nevaccinaţi
ÎInterpelat dacă ministrul Educaţiei şi Cercetării ia în calcul varianta ca profesorii nevaccinați să nu intre la ore, oficialul a menţionat că nu este adeptul obligativităţii.
„Întotdeauna pledez pentru prezentarea de argumente, cu multă perseverență și cu competență asigurată de personalul medical, pentru ca și aceia dintre colegii noștri care nu au înțeles încă importanța vaccinării pentru ei înșiși și pentru întreg sistemul de educație să poată înțelege acest lucru. Nu sunt un adept al obligativității, dar avem aceste discuții cu Ministerul Sănătății. Vom vedea care sunt măsurile care se impun de comun acord între Ministerul Educației și Ministerul Sănătății”, a menționat ministrul Cîmpeanu.
Mai mult decât atât, ministrul a menţionat faptul că profesorii care nu sunt vaccinați ar putea fi testați înainte de a intra la ore.
„Dacă cei care au competență în domeniul sanitar vor prezenta avantaje nete, este posibil să se introducă și măsuri care privesc testarea personalului din școli”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Frecvenţa testării anti-Covid-19 a profesorilor înainte să intre la ore
Oficialul a mai precizat faptul că rămâne de văzut cu ce frecvență se va face această testare a cadrelor didactice.
„Vom vedea. Nu am nici eu, nici Ministerul Educației competențe medicale. V-am spus, aceste discuții se poartă împreună cu Ministerul Sănătății, care este îndreptățit să propună astfel de măsuri. Am inițiat aceste discuții împreună cu Ministerul Sănătății, nu există încă o decizie”, a precizat ministrul Sorin Cîmpeanu.
O serie de reguli sanitare, între care purtarea măștii, distanțarea fizică, aerisirea încăperilor, vor rămâne obligatorii în interiorul școlilor. Nu și despărțitoarele de plexiglas, care și-au dovedit inutilitatea, a menționat Sorin Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu, despre valul 4 al pandemiei
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației și Cercetării a făcut declarații despre valul patru al pandemiei de coronavirus. Ministrul Educaţiei a precizat faptul că este convins că un eventual val patru nu va fi atât de agresiv încât să împiedice derularea normală a procesului de învăţământ.
El a ținut să sublinieze, într-o conferinţă de presă, că prezenţa fizică la cursuri este necesară pentru a stopa pierderile înregistrate nu numai în plan educaţional, ci şi în plan social, comportamental pentru elevi, studenţi şi cadre didactice.
„Pierderile au fost mari şi foarte mari. După cum cred că vă amintiţi, din prima zi a mandatului meu de ministru, am declarat ca obiectiv întoarcerea la şcoală cu prezenţă fizică. Am făcut pas cu pas tot ce s-a putut face în raport cu evoluţia epidemiologică. Deci, în mod evident, sunt susţinătorul prezenţei fizice în şcoli, fără să neg avantajele pe care această perioadă le-a avut din perspectiva îmbunătăţirii abilităţilor digitale ale profesorilor, elevilor, studenţilor, dar prezenţa fizică este necesară pentru a stopa acele pierderi nu numai în plan educaţional, ci şi în plan social, comportamental pentru elevi, studenţi şi cadre didactice”, a explicat Cîmpeanu.