Prima pagină » National » Ministerul Finanțelor oferă un ajutor de stat de 644,55 milioane de lei pentru companiile Grupului Renault

Ministerul Finanțelor oferă un ajutor de stat de 644,55 milioane de lei pentru companiile Grupului Renault

11 sept. 2024, 11:34,
în National

Ministerul Finanțelor a finanțat șapte proiecte de investiții pentru cele trei societăți ale Grupului Renault, acest ajutor de stat având o valoare totală de peste 2,242 miliarde de lei.

Conform unei informări din partea Ministerului Finanțelor, acest ajutor de stat către Grupul Renault este mai degrabă o investiție. Aceasta ar putea genera contribuții directe la dezvoltarea din regiune, atât prin plata de taxe și impozite, care au un cumul de peste 1,247 miliarde de lei, cât și prin crearea a mii de locuri de muncă.

Ajutor de stat pentru Grupul Renault de maximum 644,55 milioane de lei

Conform unei informări a Ministerului Finanțelor, proiectele de investiții contribuie semnificativ la dezvoltarea regională, generând taxe și impozite în valoare de peste 1,247 miliarde de lei. În prezent, au fost finalizate cinci proiecte de investiții cu o valoare totală de 1,438 miliarde de lei, care au creat 1.178 de locuri de muncă, în timp ce ajutorul de stat acordat pentru aceste proiecte se ridică la 436 milioane de lei.

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a efectuat marți o vizită la Centrul Tehnic Titu al Grupului Renault, una dintre principalele platforme de cercetare și dezvoltare ale companiei în Europa. În cadrul vizitei, ministrul a subliniat importanța unui dialog constant cu mediul de afaceri și a evidențiat măsurile concrete care pot genera progres economic. El a anunțat o veste importantă pentru sectorul de cercetare-dezvoltare: în urma discuțiilor cu organizații precum ACAROM, CONCORDIA, AHK și CCIFER, s-a elaborat un act normativ care propune introducerea unei deduceri fiscale pentru cheltuielile legate de cercetare-dezvoltare. Această măsură ar urma să fie aplicată începând cu anul 2024 și va include și companiile care plătesc impozitul minim pe cifra de afaceri. Boloș și-a exprimat speranța că acest proiect va fi aprobat rapid la nivelul coaliției de guvernare și că va fi adoptat de Guvern cât mai curând posibil.

În cadrul discuțiilor purtate cu echipa de management a Grupului Renault, s-a abordat situația actuală a industriei auto, precum și viitoarele proiecte de investiții ale companiei în România. Ministrul a evidențiat nevoia de a stimula suplimentar sectorul de cercetare-dezvoltare, în special pentru industriile care dezvoltă tehnologii noi și contribuie la creșterea competitivității țării. El a apreciat Grupul Dacia-Renault ca un exemplu de bune practici și un investitor major în economia românească, subliniind că investițiile de amploare nu doar că generează locuri de muncă, dar au și un efect multiplicator asupra dezvoltării regionale.

Dacia Spring electric ar putea să dispară

În ceea ce privește planurile Renault pentru viitor, există semnale că producătorul francez intenționează să renunțe la singurul model electric al Dacia, Dacia Spring. Deși acest model a fost extrem de popular, decizia ar putea fi influențată de scăderea vânzărilor de vehicule electrice. Printre motivele posibile se numără deteriorarea rapidă a bateriilor și dificultățile întâmpinate de șoferi în utilizarea stațiilor publice de încărcare, care, în multe cazuri, sunt greu accesibile sau chiar inutilizabile.

Renault ia în considerare producerea modelului electric Twingo, care ar putea înlocui Dacia Spring pe piață. Totodată, se preconizează că, pentru ca modelul Spring să continue să fie fabricat, acesta ar trebui să fie mai ieftin cu aproximativ 5.000 de euro, ceea ce ar pune presiune asupra costurilor de producție. Una dintre opțiunile analizate ar fi relocarea producției în țări cu forță de muncă mai ieftină, precum India sau Maroc, pentru a reduce costurile și a face modelul mai competitiv.

Cu toate acestea, Renault are planuri de a continua producția altor modele Dacia. De exemplu, Dacia Sandero ar urma să intre într-o nouă generație, care ar putea fi lansată în 2027 sau 2028, iar noile versiuni ar putea include și modele cu propulsie exclusiv electrică.

Ministerul Finanțelor a deja finanțat șapte proiecte de investiții pentru cele trei societăți ale Grupului Renault, acest ajutor de stat având o valoare totală de peste 2,242 miliarde de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`