Joi, 26 august 2021, Ministerul Educației a comunicat o informare către inspectoratele școlare și directorii unităților de învățământ prin care solicită diriginților și învățătorilor să pretindă pe viitor comunicarea informațiilor cu privire la locul de muncă şi ocupaţia părinților elevilor.
Această solicitare a apărut pe fondul dorinței de respectare a echității și egalității de șanse făcând abstracție de contextul social și de statutul socio-economic al familiei.
„Începând cu anul școlar 2021 – 2020, profesorii diriginți și învățătorii nu vor solicita, colecta și prelucra informații cu privire la locul de muncă, ocupația sau profesia părinților/reprezentanților legali ai elevilor.
Respectând prevederile GDPR și prevederile Legii nr 180 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului UE, în fila corespunzătoare a catalogului școlar, vor rămâne necompletate rubricile dedicate locului de muncă al părinților, dacă aceste rubrici sunt prevăzute”, arată documentul.
Până în prezent, cataloagele școlare conțineau o filă în care profesorii trebuiau să completeze datele de contact ale părinților sau tutorilor, profesia și ocupația acestora.
Sorin Cîmpean a afirmat că profesorii cel mai probabil nu vor fi oblicați să se testeze din proprii bani
Sorin Cîmpean a declarat că este improbabil să existe pe viitor obligativitatea testării din proprii bani a profesorilor sau învățătorilor nevaccinați în condițiile în care testarea ar avea ca scop prezența lor în instituțiile de învățământ. Ministrul Educației a mai adăugat că va verifica dacă există limite legislative în acest sens.
Aceste declarații au fost făcute ca urmare a incertitudinilor apărute cu privire la situația testării profesorilor nevaccinați din localitățile unde incidența va depăși şase cazuri la mia de locuitori.
“Profesorii cred că nu pot fi obligaţi să se testeze din bani proprii atâta vreme cât testarea are ca scop prezenţa lor în şcoală, în interesul elevilor, chiar dacă este mai greu de înţeles în multe cazuri de ce, având la dispoziţie vaccinarea gratuită, e nevoie să discutăm despre plata testării. (…) Vom vedea care sunt limitele legislative. Va fi anunţat acest lucru. Deocamdată, până la şase la mie nu este necesar acest lucru altfel decât în cazurile simptomatice, fie că vorbim de elevi, fie că vorbim de profesori. Altfel, un profesor care afirmă că a avut simptome specifice de orice natură are tot dreptul să fie testat pe cheltuiala DSP, ca orice alt cetăţean al României”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu a menționat care sunt scenariile luate în calcul pentru anul școlar 2021-2022
Ministrul Educației a dezvăluit care sunt cele două scenarii care sunt luate în calcul pentru începerea noului an școlar.
Sorin Cîmpean a declarat că școala va începe în mod normal. Toți elevii vor fi prezenți la cursuri. Situația se va schimba în momentul în care incidența într-o localitate depășește 6 la mia de locuitori.
”Peste 6 la mie, avem două ipoteze: una care nu diferențiază între vaccinați și nevaccinați, merg toți în online. Aș vrea să vă spun că vin dintr-o ședință cu Consiliul Național al Elevilor din România, care au solicitat această măsură, motivând în felul următor: scenariul hibrid este un scenariu care a generat pierderi foarte mari, ori prezența fizică a celor vaccinați, diferit de prezența online a celor nevaccinați, ar conduce la un scenariu hibrid, care ar face dificile recuperările după această perioadă.
(…) Luăm în considerare și această ipoteză, peste 6 la mie și până la instituirea carantinei, să se lucreze în două variante. Prin consultări cu doamna ministru Mihăilă și cu reprezentanții CNSU și INSP vom vedea care este ipoteza pe care o să o propunem prim-ministrului și care să fie anunțată după aprobarea la nivel CNSU, printr-un ordin de ministru, pentru care ne-am asumat public termenul 1-3 septembrie, dar constat că există o nerăbdare.
(…) Am putea merge pe două scenarii: până la 6 la mie, prezență integrală, cu respectarea tuturor regulilor, și peste 6 la mie, online integral”, a declarat Sorin Cîmpeanu.