Modificarea metodologică adusă de Ministerul Educației face ca Limba modernă să fie eliminată de la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VI-a
Ministerul Educației a decis, printr-o modificare recentă, eliminarea limbii moderne din cadrul testului de Evaluare Națională (EN) de la finalul clasei a VI-a. Această schimbare pune capăt unui sistem de testare transdisciplinară care a fost aplicat timp de 10 ani, din 2014 până în 2024. Conform unui ordin de ministru publicat la începutul anului școlar 2024-2025, prin care s-a aprobat metodologia oficială pentru Evaluarea Națională, doar Limba română va mai face parte din testul de la finalul clasei a VI-a.
Limba modernă a fost eliminată, de Ministerul Educației, de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a
Eliminarea limbii moderne din testul de Evaluare Națională reprezintă o schimbare semnificativă. Până în acest an, testul a fost structurat astfel încât elevii erau evaluați transdisciplinar, având atât evaluări la limba română, cât și la limba engleză sau alte limbi moderne, în funcție de specificul școlii sau al programului educațional. Acest model permitea o abordare integrată a cunoștințelor, oferind elevilor o înțelegere mai amplă a limbajului și comunicării. De asemenea, structura transdisciplinară a fost considerată o metodă de a pregăti elevii pentru o lume tot mai globalizată, în care competențele lingvistice într-o limbă străină sunt esențiale.
Deși proiectul de ordin a fost în dezbatere publică, iar varianta inițială includea limba modernă, modificările din varianta finală au fost realizate fără o comunicare corespunzătoare din partea Ministerului Educației. Astfel, eliminarea limbii moderne nu a fost explicată suficient de detaliat, iar părinții și profesorii nu au primit informații clare cu privire la motivele acestei schimbări. În plus, modificarea vine în contextul unei reforme educaționale ample, care include și o schimbare a modului de evaluare a rezultatelor examenelor, astfel încât notele vor fi folosite, de anul acesta, în locul sistemului de evaluare anterioară, care presupunea exprimarea rezultatelor în termeni de calificative.
Ce urmează pentru elevi și pentru sistemul educațional?
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, introduse pentru prima dată în 2014, au avut scopul de a monitoriza progresul educațional al elevilor și de a contribui la asigurarea unei educații de calitate. În acest context, schimbările la Evaluarea Națională a clasei a VI-a ridică întrebări legate de echilibrul între tradiția educațională și necesitățile actuale ale elevilor.
Cu toate acestea, pentru elevii care vor susține Evaluarea Națională la sfârșitul clasei a VI-a, în 2025, structura testului rămâne clar definită, și anume: pe data de 27 mai – Limbă și comunicare (Limba română); 28 mai – Matematică și Științe ale naturii; 29 mai – Limbă și comunicare (Limba maternă). Deși modificările sunt deja în vigoare, impactul acestora va deveni clar abia după primele rezultate și evaluări ale sistemului educațional din România.
Eliminarea limbii moderne din testarea de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a poate fi văzută ca un pas înapoi în dezvoltarea competențelor lingvistice ale elevilor. Deși Ministerul Educației nu a oferit o explicație detaliată pentru această schimbare, este esențial ca educația românească să rămână adaptabilă și să răspundă în mod eficient provocărilor unui mediu educațional dinamic și globalizat.
Eliminati tot. Ce atata carte. Nu vedeti ce pozitii inalte ocupa cei fara carte care nu se pricep la nimic?
Nu folositi cuvinte (transdisciplinar) pe care nu le intelegeti.