Prima pagină » National » Mii de români au depus reclamații la adresa firmelor de asigurări. Care au fost motivele invocate
Mii de români au depus reclamații la adresa firmelor de asigurări. Care au fost motivele invocate

Mii de români au depus reclamații la adresa firmelor de asigurări. Care au fost motivele invocate

23 aug. 2024, 22:20,
în National

Românii au depus, în medie, peste 16 reclamații pe zi în fiecare zi lucrătoare din anul trecut, totalizând 4.200 de plângeri împotriva companiilor de asigurări care vând polițe RCA. Cu toate acestea, doar o treime dintre aceste reclamații au fost soluționate în favoarea consumatorilor de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Patru companii de asigurări – Euroins, Groupama, Allianz-Țiriac Asigurări și Generali – au fost sancționate cu amenzi însumând peste 600.000 de lei pentru întârzieri în plata despăgubirilor RCA, Groupama primind două sancțiuni separate.

Reclamațiile legate de polițele RCA au constituit 80% din totalul plângerilor depuse la ASF anul trecut. Cele mai frecvente probleme semnalate au fost nerespectarea contractelor de către asigurători (45% din plângeri) și neplata despăgubirilor conform prevederilor (37,08% din plângeri).

ASF a decis în favoarea asigurătorilor în 65% dintre cazuri, explicând că multe dintre reclamații erau nejustificate, fie din cauza interpretării greșite a legii de către petenți, fie din cauza solicitărilor de despăgubiri pentru daune neacoperite de contract sau care depășeau valoarea bunurilor avariate.

Peste 5.400 de reclamații la ASF anul trecut

Anul trecut, ASF a amendat patru asigurători pentru întârzieri în soluționarea dosarelor de daună RCA. Cele mai mari amenzi, însumând peste 300.000 de lei, au fost impuse companiei Euroins, căreia i-a fost retrasă autorizația RCA și a intrat în faliment. Groupama, noul lider pe piața RCA după falimentul Euroins, a primit două sancțiuni: una de 74.900 de lei în martie și alta de 100.700 de lei în decembrie.

În afară de Euroins și Groupama, ASF a mai aplicat sancțiuni pentru întârzieri în plata despăgubirilor RCA și companiilor Allianz-Țiriac Asigurări (78.000 de lei) și Generali Asigurări (54.000 de lei).

Pe segmentul CASCO, românii au depus 375 de reclamații, însă doar 27% dintre acestea au fost soluționate în favoarea lor. De asemenea, ASF a analizat 440 de reclamații privind asigurările împotriva incendiilor și alte daune ale bunurilor, dar doar 28% au primit soluții favorabile reclamanților. În cazul asigurărilor de călătorii, din 135 de reclamații, mai puțin de o treime au fost soluționate în favoarea consumatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

BZI - Editia Digitală - pdf
23 august 2024
23 august 2024