Prima pagină » Titlurile zilei » Mii de părinți și elevi din Iași reacționează dur și au nemulțumiri legate de scenariile începerii noului an școlar! Iată scenariile care trezesc revoltă! (EXCLUSIV)
Mii de părinți și elevi din Iași reacționează dur și au nemulțumiri legate de scenariile începerii noului an școlar! Iată scenariile care trezesc revoltă! (EXCLUSIV)

Mii de părinți și elevi din Iași reacționează dur și au nemulțumiri legate de scenariile începerii noului an școlar! Iată scenariile care trezesc revoltă! (EXCLUSIV)

20 aug. 2020, 02:00,
Valentin Hutanu, în Titlurile zilei

Situație tensionată și gravă pentru mii și mii de părinți și elevi din Iași! Nemulțumiri și reacții dure față de modul în care este pregătit și ce scenarii au fost propuse de Ministerul Educației pentru începerea noului an școlar. Atât Federația Națională a Părinților – Învățământ Preuniversitar, filiala Iași, cât și Consiliul Județean al Elevilor Iași acuză autoritățile că nu sunt preocupate și capabile să ia măsuri pentru buna pregătire a acestui moment esențial pentru viitoarea generație

Mii de părinți și elevi din Iași reacționează dur în legătură cu modul în care este pregătită începerea noului an școlar! Nemulțumiri și poziții tranșante atât ale Federației Naționale a Părinților – Învățământ Preuniversitar, filiala Iași, cât a Consiliului Județean al Elevilor Iași.

„Referitor la scenariile de începere a anului școlar 2020-2021, toți am așteptat mai bine de o lună jumătate ghidul sanitar, emis de Ministerul Sănătății. Acest ghid a venit, dar fără mari noutăți. Regulile sanitare descrise în ghid sunt impecabile pe hârtie, dar sunt imposibil de pus în practică. Din punctul nostru de vedere, al Federației Naționale a Părinților – Învățământ Preuniversitar, Ministerul Sănătății s-a spălat pe mâini, mutând întreaga responsabilitate pe școli, elevi și familiile elevilor. Am văzut că este prevăzută și o declarație pe propria răspundere pe care să o dea părintele pentru primirea copilului la școală”, a declarat Costi Neagu, reprezentant al Federației Naționale a Părinților – Învățământ Preuniversitar, filiala Iași.

„De educația copiilor noștri depinde viitorul tuturor!”, a mai punctat Costi Neagu

Mai departe, liderul părinților din Iași arată că nu există responsabilitate a Ministerului Educației atunci când vine vorba de strategia și măsurile ce vizează începerea cursurilor la 14 septembrie 2020. Este evidentă nevoie de o responsabilitate a familiei în ceea ce privește participarea copilului lor la orele de școală; dar la nivelul familiei poate exista un triaj operațional, nu unul epidemiologic. Este nevoie de o suplimentare a cadrelor medicale din sistemul de educație, astfel încât un părinte să nu fie pus în situația nedorită de a-și priva copilul de orele de școală, văzând că acesta este tușește sau îi curge nasul.

Nu toți părinții sunt specialiști în Medicină, să distingă afecțiunile între ele. Noi ne dorim ca elevii, copiii noștri, să meargă la școală începând din 14 septembrie. Dar vrem ca începutul școlii să nu însemne obligații doar pentru elevi, profesori și părinți, ci prioritate zero și pentru toate autoritățile statului, pentru că de educația copiilor noștri depinde viitorul tuturor!”, a mai punctat Costi Neagu, reprezentant al Federației Naționale a Părinților – Învățământ Preuniversitar, filiala Iași.

„Începerea anul școlar 2020-2021 ne-a pus în poziția de a alege răul cel mai mic, un fenomen bine cunoscut în România în ceea ce privește deciziile și politica”, este replica Alinei Elena Sava, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași

De asemenea, Alina Elena Sava, președintele Consiliul Județean al Elevilor Iași, consideră că Ministerul Educației nu a făcut mare lucru în a planifica și pregăti noul an școlar.

„Începerea anului școlar 2020-2021 ne-a pus în poziția de a alege răul cel mai mic, un fenomen bine cunoscut în România în ceea ce privește deciziile și politica. În ciuda multor analize, dezbateri și întrebări fără răspuns, situația a rămas tot în ceață pentru elevi, părinți și profesori. Ceea ce știm clar este că în momentul actual, școala on-line nu poate fi numită școală și există prea multe lipsuri pentru a ne îndrepta măcar spre o formă acceptabilă. Ministerul Educației anunța acum câteva luni că există 250.000 de elevi care nu dispun de dispozitive sau Internet, cifre rezultate din urma unei consultări on-line”, punctează Alina Elena Sava, președinte Consiliul Județean al Elevilor Iași.

Nemulțumiri legate și de faptul că o mare parte dintre elevi și liceeni nu vor avea dispozitive pentru învățământul virtual

Tânăra continuă și scoate în prim-plan faptul că o mare parte dintre elevi și liceeni nu vor avea dispozitive pentru învățământul virtual la începerea cursurilor.

„Pe de altă parte, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie anunță că cifra elevilor defavorizați este de aproape 4 ori mai mare, ajungând la 900.000. Autoritățile Statului nu au problematizat diferența uriașă și nici nu au realizat o strategie pe perioada vacanței. În ciuda promisiunilor Ministerului Educației, tabletele pentru acești copii nu au ajuns la beneficiari, Biblioteca Școlară Virtuală nu a fost lansată, iar profesorii nu au fost formați pentru a putea susține cursuri în mediul on-line. Mai mult decât atât, considerăm că este necesară și formarea elevilor care primesc dispozitive, întrucât experiența lor cu mediul on-line este aproape inexistentă. Responsabilitatea dotării cu dispozitive a fost pasată către societatea civilă și ONG-uri, care în ciuda mobilizării, nu pot acoperi întreaga nevoie”, a evidențiat Alina Elena Sava, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Iași.

„Începerea cursurilor exclusiv fizic pare haotică și lipsită de un plan concret…”, crede Alina Elena Sava

Președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași, Alina Elena Sava, spune lucrurilor pe nume. Practic, începerea cursurilor exclusiv fizic pare haotică și lipsită de un plan concret.

„În paralel, începerea cursurilor exclusiv fizic pare haotică și lipsită de un plan concret. Luarea deciziilor la nivel județean și local este favorabilă desfășurării cursurilor într-un mod sigur. În același timp, asumarea responsabilității nu este salutată de toate instituțiile implicate, Inspectoratul Școlar Județean, de exemplu, preferând să nu se intre pe scenariul verde, din cauza tuturor măsurilor care trebuie luate. În același timp, Ministerul Educației nu a propus un plan și pentru elevii care suferă de diferite boli sau care au rude apropiate cu o vulnerabilitate ridicată în fața COVID-19.

Pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, o zonă deja vulnerabilă din comunitatea școlară, nu s-au pregătit niciun fel de metode de predare și învățare adaptate normelor de protecție. Transportul elevilor până la școală este un alt subiect neabordat, dar de o importanță majoră, în principal pentru copiii care fac naveta și care adeseori circulă cu mijloace de transport în comun aglomerate”, declară Alina Elena Sava.

În concluzie, elevii și liceenii spun că totul este în incertitudine.

„Deși mai este mai puțin de o lună până la începerea cursurilor, elevii, părinții și profesorii sunt înconjurați de o incertitudine datorată managerierii proaste a situației cauzate de pandemie și a lipsei de interes pentru educație. Elevii ieșeni au nevoie de un act educațional de calitate, fie el fizic sau on-line, și de siguranța atât a sănătății, cât și a continuării studiilor”, a conchis președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași.

Care sunt cele 3 scenarii lansate, pentru începerea noului an școlar, de Ministerul Educației

Cele 3 scenarii pentru începerea noului an școlar lansate de Ministerul Educației sunt: Scenariul 1, denumit verde, presupune că este mai puțin de o persoană infectată la mia de locuitori înregistrată în ultimele 2 săptămâni. În acest caz, toți elevii vin la cursuri. Scenariul 2, denumit galben, presupune că există între 1 și 3 persoane infectate la mia de locuitori înregistrate în ultimele două săptămâni. În acest caz, o parte din elevi vin la cursuri, iar alții vor participa la cele on-line. Scenariul 3, denumit roșu, presupune că există mai mult de trei persoane infectate la mia de locuitori raportate în ultimele două săptămâni. În acest caz nu se vine la școală, iar cursurile se desfășoară on-line. Deciziile, legate de aceste reguli pentru începerea noului an școlar vor fi luate la nivel local pentru fiecare școală în parte de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență.

Masca, obligatorie pentru elevi și profesori

Elevii și personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta masca atât în timpul orelor de curs, cât și în timpul recreației, atunci când se află în interiorul unității de învățământ. Potrivit proiectului de Ordin de Ministru, se va asigura decalarea pauzelor încât să fie limitat numărul de persoane prezente în grupurile sanitare și în curtea școlii. Va fi gestionat fluxul de elevi care merg la toaletă. Consumul de produse alimentare se va realiza cu precauție. Se recomandă intrarea eșalonată la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri (etaj, aripă etc). Este recomandată intrarea prin mai multe uși de acces pentru a reduce fluxul de elevi. Elevii vor fi instruiți să nu interacționeze fizic (nu se vor îmbrățișa, nu își vor atinge reciproc mâinile și nu vor sta aproape unul de celălalt). Nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activități care implică schimbul de obiecte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *