Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS, a transmis că mai multe rețele de telefonie mobilă au întâmpinat probleme însă serviciul de urgență 112 a funcționat mereu.
„Pentru corecta informare a opiniei publice, Biroul de presă al STS informează că Serviciul de urgență 112 funcționează fără probleme și cetățenii pot anunța urgențele din orice rețea de telefonie mobilă.
De asemenea, precizăm că a fost semnalată o defecțiune la un echipament ce deservește o rețea internă de telefonie interurbană utilizată pentru cooperare între instituțiile publice din București, fiind remediată rapid de către echipa tehnică de intervenție.
În prezent a fost restabilită disponibilitatea rețelei interne de telefonie interurbană de la nivelul municipiului București, iar toate serviciile de comunicații funcționează la parametri normali. De asemenea, transmiterea mesajelor de avertizare a populației prin sistemul RO-ALERT se realizează în condiții normale.
Menționăm că pe durata defecțiunii au fost active soluții de comunicații de back-up prin rețele redundante, care pot asigura comunicații securizate pentru beneficiarii afectați. Astfel, au fost disponibile atât rețeaua telefonică IP a 112, cât și prin rețeaua de radiocomunicații TETRA”, a transmis Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS.