Medicul Virgil Musta, de la Spitalul „Victor Babeş” din Timişoara, vorbește despre ce înseamnă începerea școlii în plină pandemie. Virgil Musta spune ce măsuri suplimentare ar trebui să fie luate în cazul în care cursurile se reiau începând cu 14 septembrie.
„Din perspectiva educației, sunt evidente beneficiile prezenței la școală, atât pentru legătura umană și profesională dintre profesori și elevi, pentru socializarea dintre copii, pentru copiii care nu au facilități pentru școala online, pentru părinții care nu au cu cine să-i lase acasă și așa mai departe.
Va trebui să găsim abordarea optimă (perfectă probabil că nu există), prin care să reușim să gestionăm cât mai bine riscurile descrise, să colaborăm cât mai strâns toți cei implicați (oficialități, medici, părinți, profesori, copii) astfel încât să fie tot timpul clar pentru toți acest raport riscuri/beneficii pentru ca asumarea măsurilor decise să fie astfel în cunoștință de cauză
Cuvintele cheie în demersul de a oferi copiilor noștri o educație de calitate în condiții de siguranță sunt responsabilitate și solidaritate!“, spune Virgil Musta.
Medicul Virgil Musta, despre începerea școlii în pandemie de COVID-19
Medicul de la Spitalul „Victor Babeş” propune triajul epidemiologic făcut zilnic de părinți, cursuri online pentru copiii cu alte probleme de sănătate sau doi metri distanță între profesori și copii.
„Părinții trebuie să aibă un rol esențial în triajul epidemiologic zilnic. Ei sunt cei care ar trebui să cunoască eventualele manifestări ale copilului și să decidă netrimiterea acestuia la școală. Bineînțeles că e nevoie de un ghid clar de instrucțiuni transmis tuturor părinților în acest sens.
Este necesară educarea de către părinți și profesori a copiilor, pe limbajul lor, specific fiecărei vârste (la fel, pe baza unui ghid recomandat) pentru a înțelege si accepta singuri măsurile de bază pentru prevenție, dar și pentru eventuala recunoaștere a unor posibile simptome“, menționează medicul.
Virgil Musta crede că este necesară consultarea medicului de familie, pentru că este esențial ca, în primul rând, copiii care au deja simptome posibile de Covid-19 să nu ajungă la școală, cât nici cei despre care părinții știu că au intrat în contact cu persoane dovedite pozitiv Covid-19“, susține Virgil Musta.
Copiii vulnerabili să facă online cursurile
Medicul consideră că în cazul copiilor care sunt mai vulnerabili și mai predispuși la a face eventuale forme grave, adică cei care au deja alte probleme de sănătate precum malformații congenitale, diabet zaharat, obezitate etc ar trebui să facă cursuri online.
Mai mult, aceleași măsuri pentru cursuri online ar trebui luate și în cazul copiilor care au contact direct în familie cu persoane adulte vulnerabile, cărora le-ar putea transmite virusul, iar aceștia ar putea dezvolta forme grave (bătrâni, diabetici, cardiaci etc). Sau dacă îi trimit la școală, să reducă acasă contactul copiilor cu aceste categorii de persoane.
O altă măsură propusă de Virgil Musta este legată de cadrele didactice. Potrivit medicului, aceștia trebuie să cunoască foarte bine posibilele simptome pentru Covid 19 și să nu vină la școală dacă constată astfel de manifestări.
„ Cadrele didactice trebuie să cunoască foarte bine posibilele simptome pentru covid 19 și să nu vină la școală dacă constată astfel de manifestări.
Ideal ar fi ca grupele de copii care sunt la școală să păstreze distanța între ele, chiar dacă vor ieși în curtea școlii sau cel puțin masca să fie obligatorie atunci când se întâlnesc clase diferite de copii. Asta pentru că în interiorul unei grupe de copii prezente la școală este practic imposibil să se păstreze permanent distanța fizică între copii este important ca măcar grupele diferite să nu se apropie“, adaugă Virgil Musta.