Prima pagină » Actualitate » Medicul Alexandru Rafila oferă trei măsuri pentru a evita transformarea școlilor în focare de COVID-19! Iată ce spune reprezentantul României la OMS
Medicul Alexandru Rafila oferă trei măsuri pentru a evita transformarea școlilor în focare de COVID-19! Iată ce spune reprezentantul României la OMS

Medicul Alexandru Rafila oferă trei măsuri pentru a evita transformarea școlilor în focare de COVID-19! Iată ce spune reprezentantul României la OMS

23 sept. 2021, 10:58,
în Actualitate

Reprezentantul României la OMS a vorbit despre școlile din România şi despre numărul de elevi diagnosticaţi cu COVID-19. Medicul Alexandru Rafila oferă trei măsuri pentru a evita transformarea unităţilor de învăţământ în adevărate focare.

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației susţinea că la ora actuală infectările din şcolile din România sunt cauzate de perioada de vacanță.

Alexandru Rafila oferă trei măsuri pentru a evita transformarea şcolilor în focare de COVID-19

Într-o intervenţie, medicul Alexandru Rafila a vorbit despre faptul că autorităţile trebuie să recomande trei măsuri pentru a evita un număr mare de infectări în unităţile de învăţământ şi transformarea şcolilor în focare de COVID-19. De exemplu, rudele care locuiesc cu copiii ar trebui să fie vaccinate iar elevii care au peste 12 ani trebuie să aibă imunitate prin vaccinare:

„În primul rând, părinții sau alte rude apropiate, care locuiesc împreună cu copiii, ar trebui să fie vaccinate. Astfel se previne îmbolnăvirea copiilor. De asemenea, în cazul copiilor cu vârste mai mari de 12 ani este bine să se administreze vaccinul”, a recomandat Alexandru Rafila.

Testarea săptămânala a elevilor din şcolile din România

O altă măsură pe care medicul Alexandru Rafila o propune este testarea în fiecare săptămână a copiilor din unităţile de învăţământ. Totuşi, Sorin Câmpeanu a explicat de ce sunt milioane de teste care zac nefolosite, părinţii nefiind de acord cu această procedură:

„Nu trebuie să ne gândim la lucruri extrem de birocratice, dimpotrivă, trebuie să fie o testare de screening, adică de depistare, care ulterior, dacă de exemplu un test este pozitiv, poate fi confirmată într-un laborator, nu e nici un fel de problemă, dar lucrul ăsta trebuia organizat în timpul verii, acum până îl organizăm, se termină valul pandemic”, a precizat Alexandru Rafila.

Distanţarea în şcoli şi alte măsuri specifice pot da rezultate

Ultima măsură pentru prevenirea transformării şcolilor în focare este cea a păstrării distanțării dar şi respectarea altor măsuri:

„Cel de-al treilea lucru este bineînțeles legat de respectarea măsurilor din școală, de distanțare, în măsura posibilului. Eu nu sunt îngrijorat de exemplu de îmbolnăvirea copiilor de către cadrele didactice, chiar dacă sunt nevaccinate, pentru că acolo există o anumită distanțare, atât cadrele didactice, cât și copiii poartă mască, deci riscurile de îmbolnăvire sunt mai mici.

În plus, un lucru care este esențial și care este recomandat cu tărie și de OMS și de Centrul European de Control al Bolilor este aerisirea foarte bună a claselor în pauze”, a mai spus Rafila.

Pe de altă parte, Sorin Cîmpeanu a precizat de curând faptul că apariția focarelor în școlile din România nu are legătură cu începerea anului școlar ci mai degrabă cu ultima săptămână de vacanță.

În primul rând este rezultatul infectărilor din ultima parte a vacanței de vară, de la evenimentele speciale, din mall-uri, nu au nicio legătură cu școala. Infectările generate de școală vor fi vizibile abia la finalul lunii septembrie. Este vorba de peste o mie de infectări în rândul elevilor și de peste 600 în rândul profesorilor și al personalului auxiliar. Însă ce trebuie să reținem este că peste 93% dintre elevi pot merge la școală cu prezență fizică (…) spunea Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației într-o recentă intervenție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`