Prima pagină » Local » Măști de protecție, blocate în vamă. Zeci de ieșeni lăsați de izbeliște de o mare firmă de curierat
Măști de protecție, blocate în vamă. Zeci de ieșeni lăsați de izbeliște de o mare firmă de curierat

Măști de protecție, blocate în vamă. Zeci de ieșeni lăsați de izbeliște de o mare firmă de curierat

15 apr. 2020, 04:00,
Vlad Rotaru în Local

Caz unic în municipiul Iași. O firmă din oraș cu zeci de angajați nu se poate folosi de materialele de protecție împotriva pandemiei de COVID-19 comandate tocmai din China. Coletele au fost blocate în vamă de către firma de curierat. „Mă tot întreabă dacă am de gând să le vând și îmi cer de mai bine de două săptămâni tot felul de documente justificative”, susține administratorul firmei ieșene

Pandemia de COVID-19 și decretarea stării de urgență a făcut ca administratorii mai multor societăți ieșene să caute materiale de protecție pentru proprii angajați. Pentru că pe piața internă astfel de materiale au fost greu de găsit, unii au cerut ajutorul partenerilor externi. Așa s-a întâmplat și cu o societate din Iași, unde lucrează câteva zeci de persoane. Firma cu profil industrial a cerut sprijin de la un partener din China pentru livrarea unui lot de măști de protecție pentru o lună, măști necesare angajaților societății.

Partenerul din China a livrat către firma din Iași măștile solicitate, însă de mai bine de două săptămâni coletul a rămas blocat în Vama Otopeni. Administratorul firmei ieșene a arătat că de vină pentru această situație este firma de livrări DHL Express, care a cerut foarte multe documente justificative și care a refuzat să livreze marfa.

„De la finalul lunii martie stă coletul în vamă. Mi-au cerut tot felul de documente justificative pentru măștile respective. Le-am explicat situația, am spus că nu intenționez să le comercializez, că sunt de la partenerul chinez pentru angajații noștri. După câteva zile mi-au cerut documente cu privire la certificatul de conformitate de la producător conform directivei europene. A trebuit să iau legătura cu partenerul din străinătate, să-i explic situația și tot degeaba”, a menționat reprezentantul firmei ieșene.

Marfa a rămas în vamă

Administratorul firmei în cauză a arătat că de câteva zile nu a mai luat legătura cu cei de la DHL și că și-a luat gândul de la materialele respective.

„Ultima discuție am avut-o în data de 7 aprilie. Aceste produse le primesc contra-cost de la un vechi colaborator extern, care a înțeles că nu pot găsi pe piața internă și s-a oferit să mă ajute la un preț modic. Eu am menționat clar că sunt doar pentru angajații firmei și fiind de unică folosință, am cumpărat necesarul pentru o lună întreagă. În acest caz, o să fim nevoiți să ne descurcăm. Este absurd să ții blocat atât timp marfa în vamă și să ceri documente pe care nici nu le ai și nici nu ai nevoie de ele. Ce o să facă apoi cu marfa respectivă? O să o returneze? O să o facă pierdută și dată la alții? Eu nu mai vreau să lucrez cu ei”, a mai spus ieșeanul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`