Prima pagină » Magazin » Marketingul afiliat – una dintre cele mai avantajoase modalități de promovare a afacerilor?
Marketingul afiliat – una dintre cele mai avantajoase modalități de promovare a afacerilor?

Marketingul afiliat – una dintre cele mai avantajoase modalități de promovare a afacerilor?

19 iun. 2024, 14:48,
BZI.ro, în Magazin

Marketingul afiliat este un conceput adus în discuție de William Tobin în 1989, care a început să-și promoveze platforma online, care avea ca obiect de activitate comercializarea de flori și cadouri, prin intermediul unor afiliați. Aceștia aveau ca obiectiv promovarea magazinului online, iar în schimbul publicității, Tobin le achită un comision raportat la vânzările generate din recomandări.

Aceasta este esența tuturor programelor de marketing afiliat care au urmat și care se bazează pe patentul lui Tobin din 1996, pe care a început să-l ofere și altor persoane interesate începând cu anul 2000. Începând cu acel an, piața s-a diversificat, făcându-și apariția noi modalități de marketing afiliat, precum Google AdWords și Amazon Associates. După 2010, atunci când a început perioada de creștere a influenței telefoanelor mobile, marketingul afiliat a beneficiat de o explozie masivă.

Cât de profitabilă este piața de marketing afiliat în 2024?

În 2024, această modalitate de publicitate este folosită în mod frecvent în majoritatea domeniilor de activitate. Dintre acestea se evidențiază segmentul iGaming, unde programele de afiliere precum cel derulat de Vulkan Casino România, se bucură de popularitate maximă în mediul online. Piața de afiliere a atins o valoare de 21.1 miliarde de dolari în acest an, iar perspectivele de viitor indică o creștere de până la 36.9 în următorii șase ani.

Aproximativ 81% dintre branduri se bazează pe astfel de tactici de promovare a afacerilor, iar 20% dintre acestea își obțin clienții folosind această modalitate de publicitate. În general, un afiliat câștigă în medie în jur de 8038 de dolari pe lună, dar sumele cresc atunci când este vorba despre cele mai profitabile segmente din această industrie.

Astfel, cei care activează în zona de afiliere pe educație și eLearning pot ajunge la un venit mediu de 15.551 de dolari, în timp ce afiliații din zona de călătorii și turism beneficiază de un câștig lunar care ajunge la 13.847 de dolari.

Profitabil este și segmentul de frumusețe și îngrijire, acolo unde afiliații primesc până la 124575 de dolari pe lună, conform Authority Hacker. Avantajoasă se dovedește și nișa de finanțe, acolo unde se poate câștiga lună de lună, în medie, 9.296 de dolari. Iar afiliații care sunt interesați de promovarea tehnologiei pot câștigă până la 7.418 USD lunar. De asemenea, printre cele mai bine cotate nișe de marketing afiliat în 2024 se numără și:

  • Marketing-ul digital – câștiguri medii lunare de 7.217 USD
  • Fitness și sănătate – câștig mediu de 7.194 USD pe lună
  • Comerțul electronic – 5,967$ se obțin în medie în fiecare lună
  • Casă și grădină – afiliații din acest domeniu obțin 5.095$ lunar
  • Sport și activități în aer liber – câștigurile medii se ridică la 4.849$
  • Divertisment – 4.416 dolari intră lunar în buzunarele afiliaților din această nișă
  • Alimentație și nutriție – până la 3.015 USD sunt câștigați în medie de afiliații din acest segment.

Segmentul marketingului afiliat din zona jocurilor de noroc se poziționează printre cele mai bine clasate sectoare. Astfel, afiliații aflați la început pot să obține în medie, pe lună, până la $50.000, dar suma depinde foarte mult de abilitățile de a genera trafic către platformele de casino online.

În schimb, afiliații care figurează în categoria celor avansați pot obține până la 1 milion USD în fiecare lună. Cei mai avantajați sunt afiliații profesioniști care încasează sume de peste 1 milion de dolari și până la câteva milioane USD.

Care sunt previziunile legate de evoluția marketingului afiliat în anii următori?

Marketing-ul afiliat se dovedește extrem de util pe viitor, mai ales că lumea digitală se află în plin avânt, cu 7.5 miliarde de utilizatori până în 2030. În plus, ca urmare a pandemiei, 65% dintre companii au început să acorde o atenție deosebită acestei modalități de publicitate. Pentru următorii ani, conținutul video o să reprezinte forma principală de promovare a unui procent de 19.3% dintre cei care activează în marketingul afiliat.

Blogurile vor continua să reprezinte principala cale de a atrage clienți pentru afacerile din diferitele nișe pentru 79.1% dintre agențiile și influencerii din acest domeniu. Însă, trendul din zona de marketing afiliat din viitor este reprezentat de utilizarea conținutului creat cu ajutorul Inteligenței Artificiale, conform unui procent de 79.3% dintre specialiștii în marketing afiliat.

În ciuda numărului mare de companii și indivizi care activează în sectorul de afiliere, 83.1% dintre specialiști sunt optimiști în ceea ce privește viitorul lor în această industrie. Pentru 63% dintre aceștia, cea mai mare problemă este reprezentată de fraudele online. Google va continua să constituie principalul mod de promovare online, dar accentul se va muta pe promovarea prin intermediul platformelor mobile, care, în 2024, reprezintă 50% din traficul generat pentru afiliați.

Alegerea în mod inteligent a nișei , precum și a produselor și serviciilor pe care urmează să le promovezi în mediul digital ajută la consolidarea poziției în această branșă și reprezintă un prim pas către o afacere de succes în sectorul marketingului afiliat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

BZI - Editia Digitală
29 iunie 2024
29 iunie 2024