Prima pagină » National » Marian Godină anunță boicotarea Auchan, după eliminarea casierelor – UPDATE
Marian Godină anunță boicotarea Auchan, după eliminarea casierelor - UPDATE

Marian Godină anunță boicotarea Auchan, după eliminarea casierelor – UPDATE

04 mart. 2023, 22:00, 8 ,
în National

Auchan a decis să își pună la muncă clienții și a desființat casele de marcat. Astfel, clienții trebuie să își scaneze singuri produsele achiziționate, dacă vor să achiziționeze produse de la acest lanț de hipermarketuri.

Mulți dintre clienți sunt nemulțumiți de decizia luată, iar printre ei se remarcă și controversatul polițist Marian Godină. Acesta a anunțat că va boicota magazinele Auchan.

„Auchan nu a fost niciodată unul dintre magazinele mele preferate, întotdeauna l-am perceput rece și neprimitor, dar cu toate astea făceam uneori cumpărături și de acolo.

„Sigur prin metoda asta magazinul face economie”

Ultima dată când am mers, am observat că nu mai există case. Aveam ditamai coșul plin ochi cu tot felul de produse pe care am realizat că va trebui să le scanez. Aveam opțiunea să abandonez coșul așa plin cum era și să îmi văd de treabă, dar nu am făcut-o gândindu-mă că un om va trenui să așeze la loc toate produsele alea adunate de prin tot magazinul.

M-am apucat să le scanez singur, stângaci, pentru că eu nu sunt casier, dar Auchan a ținut să mă transforme în unul. Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie.

Economie care, cel mai probabil, se traduce în profit, cel puțin eu așa o văd.

Adică dăm afară casierii și îi punem pe clienți să fie casieri pentru noi, gratis. Măcar de erau produsele mai ieftine, dar sunt la fel ca înainte.

Așadar, eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine.

„Dar soluția mea e simplă, nu mă mai duc la Auchan”

Aaa, că se întâmpla să intru în ditamai magazinul doar pentru câteva produse, îmi și conveneaau casele alea unde îmi scanam singur o apă și un bax de scutece, dar când aveam un ditamai coșul plin preferam să stau la o casă clasică.

Acum vor spune unii că ăsta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider că nu e așa, ci doar s-a schimbat omul care scanează produsele, adică din casierița care avea un salariu să facă asta, a devenit casier clientul, fără să fie recompensat nici măcar cu o reducere.

Dacă intram în magazin, umpleam coșul, ieșeam liniștit și primeam un mesaj că mi-a fost debitat contul cu contravaloarea produselor din coș, fără să trec pe la vreo casă, aș fi numit asta progres.

Dar soluția mea e simplă, nu mă mai duc la Auchan, la fel cum celor care le place asta pot merge în continuare, că doar e evoluția tehnologiei și „cost saving”.

Aștept acum să apară restaurantele în care mergi în spate să-ți faci o omletă, iar la final te duci cu farfuria să o speli.”, a anunțat Godină.

UPDATE: Reacția Auchan, după ce Marian Godină a făcut declarații

· Datorită noului sistem de case, timpul petrecut la casele de marcat se reduce considerabil
· Meseria de casier evoluează spre cea de consilier pentru clienți

Ca parte a proceselor de modernizare și digitalizare a companiei, Auchan a început remodelarea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți. Datorită noului sistem de case, clienții beneficiază de un timp redus de așteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise. De altfel, toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților.

Noua soluție de case propune o abordare flexibilă, fiind formată din case self service potrivite atât pentru un număr redus de produse, cât și pentru cumpărături mai voluminoase, fiind destinată pentru a evita formarea de cozi și pentru a reduce timpul de aștepare la case. În funcție de dimensiunea magazinului, între 16-50 de case rapide self check-out funcționează permanent în fiecare unitate. Casele rapide self check-out sunt intuitive și ușor de utilizat, iar întregul proces de scanare a cumpărăturilor poate fi realizat în mod individual de către client sau cu ajutorul consilierilor de case, aceștia fiind permanent disponibili pentru a oferi suportul necesar.

După scanarea produselor, clienții pot achita cumpărăturile prin orice modalitate de plată: numerar, card bancar, bonuri de masă digitalizate, etc. De asemenea, noul sistem de case permite scanarea facilă și a cardului de fidelitate MyCLUB Auchan, oferind membrilor numeroase avantaje.

„Proiectul de modernizare a caselor de marcat este natural în contextul social aflat în continuă schimbare și reprezintă răspunsul nostru la nevoile clienților și angajaților, dar și un nou pas în transformarea digitală a companiei noastre. Ascultând nevoile clienților și angajaților, am reușit să implementăm o soluție care asigură modernitate, păstrând parcursul asistat de către colegii noștri, și care contribuie la dezvoltarea profesională a acestora”, a declarat Gabriela Gealapu, Manager Național Case.

În prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate MyAuchan) din București, Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara sunt deja echipate cu noul sistem de case, urmând ca până în 2025 acesta să fie disponibil în toate unitățile rețelei.

„Evoluția numărului de case self check-out este dovada dinamicii pieței și răspunsul nostru la exigențele de azi ale clienților. Astfel, aceștia vor putea beneficia de un parcurs independent în magazin, accesibil, rapid și simplu, de o soluție adaptată nevoilor lor, cu acceptarea tuturor modalităților de plată și colegi care ajută în cazul în care este nevoie de asistență pentru scanarea produselor. De asemenea, cu noile case de marcat clienții vor avea acces cu ușurință și la beneficiile programului de fidelitate MyCLUB Auchan, precum și la informații privind campaniile derulate în magazine”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan Retail România.

Casierii evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier clienți case

Unul dintre cele mai importante aspecte în procesul de schimbare a parcursului de case îl reprezintă transformarea și evoluția meseriei de casier, spre o profesie mult mai atractivă și dinamică. Astfel, compania investește în ample procese de formări pentru personalul din acest departament, în urma cărora aceștia vor dezvolta competențele de comunicare și relaționare necesare pentru a acorda consultanță și suport clienților.

„Pentru colegii casieri, ceea ce se schimbă este modul în care relaționează cu clientul. De la o meserie tehnică, evoluăm către o meserie care se bazează pe comunicare. Practic, trecem de la o abordare tranzacțională la una relațională, pentru că meseria colegilor noștri din zona caselor de marcat devine una de suport, comunicare și acompaniere a clienților”, a declarat Ioana Toșa, Director Regional Nord.

Potrivit companiei, peste 60% din încasările cumpărturilor se realizează la casele rapide self check-out, acest comportament fiind accentuat cu precădere în ultimii doi ani. De asemenea, mai multe magazine din rețea înregistrează deja o utilizare exclusivă doar a caselor în care scanarea și plata produselor se fac în regim self check-out.
De asemenea, în continuarea proceselor de digitalizare, pentru o experiență și mai rapidă, clienții vor putea utiliza și Scan&Go, serviciul de self-scan disponibil prin aplicația Auchan App. Prin Scan&Go, membrii MyCLUB Auchan își vor putea folosi propriile smartphone-uri pentru a-și scana singuri orice produs din magazin pe măsură ce le adaugă în coșul de cumpărături, reducând astfel și mai mult timpul petrecut la casa de marcat.

Comentarii
  • Felicitari , aveti dreptate Domnul Godina ! Foarte precisa analiza facuta….. Cu ochii mintii largi deschisi trebuie sa vedem cele ce se intimpla.

  • Felicitari pentru precizia cu care analizati evenimentele !

  • Este aiurea atitudinea asta! Asa va fi in viitor, noi vom fi din ce in ce mai independenti intre noi , si mai dependenti de softuri, tehnica! Casierii vor face alte munci, se vor schimba multe din cauza tehnologiei. Asta este evolutia. Primul lant este Auchan, dar vor urma toate!

  • Și dacă scanez doar ce vreau eu? Sa zicem o ciocolata în loc de patru? Un ou în loc de 20 sau o sticla de ulei în loc de 5 sticle? Wow, aviz liber la furat bravo auchan . Pt toate supermarketurile din România, ați dublat chiar triplat preturile dar prin plasarea scanării produselor cumpărătorilor ne ați dat mana libera sa reglam hoția voastră. Uraaaa

  • @cristina, daca acuma este dispusa sa faci gratuit munca de casier pentru Auchan, probabil ca ai sa fii dispusa si pentru urmatorul pas : sa iti iei singura produsele din depozit.
    Un magazin mare inseamna cheltuieli cu spatiul, cu incalzirea, cu oamenii care iau produsele din depozit si le aseaza pe raft. Logic, pentru profitul Auchan, aceasta veriga intermediara trebuie eliminata. Clientul sa mearga frumusel in depozit si sa-si ia de acolo produsele pe care vrea sa cumpere. Bineinteles, preturile raman la fel!

  • ESTI O VACA DEBILA MINTALA CRISTINA SCUZA MA DE EXPRESIE, ASTA E SCLAVEALA, ARE DREPTATE GODINA.

  • he, he, he, buna ideea lui nick. scanez si eu acolo din cos. daca-mi scapa ceva, nu-s vinovat. n-am scoala de casieri. pai ce, daca pui la volan unul care n-are scoala de soferi, ai si pretentia sa nu faca accident? buna ideea, buna…

  • Si toti prostii dupa el…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *