Prima pagină » Local » Mare atenție la documentele necesare pentru programul „Casa Verde 2024”. A fost anunțată data la care încep înscrierile
Mare atenție la documentele necesare pentru programul „Casa Verde 2024”. A fost anunțată data la care încep înscrierile

Mare atenție la documentele necesare pentru programul „Casa Verde 2024”. A fost anunțată data la care încep înscrierile

31 aug. 2024, 02:00,
Gabriela Rusu în Local

Începe o nouă sesiune a programului „Casa Verde 2024”. Autoritățile au făcut anunțul și au transmis care sunt documentele necesare pentru ca ieșenii interesați să se înscrie în cadrul programului. Atenție însă la valabilitatea actelor în momentul în care sunt eliberate de la organele abilitate.

Când începe „Casa Verde 2024” și care sunt documentele necesare

Noua sesiune a programului „Casa Verde 2024” debutează pe 6 septembrie pentru înscrierea instalatorilor, iar pe data de 27 septembrie, începe înscrierea propriu-zisă a persoanelor fizice. Bugetul, de anul acesta, alocat de autorități este de 2.000.000.000 de lei și asta pentru că a crescut și finanțarea pe care persoanele fizice o pot obține. Dacă anul trecut o persoană fizică primea suma de 20.000 de lei, anul acesta, suma a crescut până la 30.000 de lei. Noutatea din această sesiune este că la achiziția panourilor fotovoltaice trebuie să fie acoperite și costurile cu instalarea bateriilor de stocare a energiei, devenite obligatorii prin lege.

Pentru ieșenii care sunt interesați să se înscrie în noua sesiune, sunt câteva lucruri la care trebuie să fie atenți. În primul rând, documentele. Pentru a aplica în cadrul programului, documentele necesare sunt: actul de identitate al solicitantului, extrasul de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data transmiterii listei, certificatul de atestare fiscală, privind obligațiile de plată către bugetul de stat, valabil 30 de zile în momentul transmiterii listei, certificatul de atestare fiscală, privind impozitele și taxele la bugetul local.

Un ieșean a întâmpinat deja probleme din cauza calendarului anunțat, inițial, de autorități. Și asta, pentru că, la începutul lunii august 2024, autoritățile au anunțat faptul că înscrierile pentru persoanele fizice vor începe la sfârșitul lunii august, fapt pentru care bărbatul a ales să meargă la ANAF pentru a elibera certificatul de atestare fiscală, privind obligațiile de plată către bugetul de stat. Însă, după ce a făcut solicitarea, a aflat că înscrierile încep la finalul lunii septembrie. Astfel, bărbatul mai trebuie să facă un drum până la ANAF pentru a elibera documentul care să fie valabil în momentul emiterii listei.

„Eu am citit și am urmărit noutățile. Cu bună bază că înscrierile încep la sfârșitul acestei luni, eu mi-am programat drumul către ANAF, pentru că sunt liber. În timpul programului de muncă nu am cum să merg, așa că m-am dus în timpul liber. Însă, chiar în ziua în care am făcut solicitarea, am văzut seara că s-a anunțat data pentru sfârșitul lui septembrie. Ce trebuie să fac acum? Să mai merg o dată la ANAF pentru a solicita documentul. Trebuie avut grijă pentru că, dacă un document nu se încadrează în valabilitate, nu primești finanțare”, a declarat Valentin R., ieșean.

Înscrierile pentru persoanele fizice încep pe data de 26 septembrie și se încheie pe data de 9 octombrie. Începe o nouă sesiune a programului „Casa Verde 2024”. Autoritățile au făcut anunțul și au transmis care sunt documentele necesare pentru ca ieșenii interesați să se înscrie în cadrul programului. Atenție, însă, la valabilitatea actelor în momentul în care le eliberați de la organele abilitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *