În aceste momente, Marcel Boloș se află în vizită la Spitalul Parhon din Iași. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene are o intâlnire cu managerul unitatii medicale și președintele CJ Iași, Costel Alexe. Vor exista discuții despre implementarea proiectului Institutului Regional de Medicină Cardiovasculară Iaşi și Centrul de Terapie cu Protoni.
Prof. dr. Grigore Tinică, managerul Institutului de Boli Cardiocasculare prof. dr. George I.M. Georgescu Iaşi, i-a transmis ministrului Marcel Boloș că este absolut necesar un asemenea institutul regional în Moldova.
„Noi suntem ca număr de paturi cei mai mici din România, dar ca număr de pacienţi suntem după Bucureşti, în jur de 32.000 pacienţi anual. Există alte fonduri de la Ministerul Telecomunicaţiilor pentru a face tot ce ţine de partea de informatică, mai există Ministerul Sănătăţii. 40 la sută trebuie găsite din alte fonduri. Problema trebuie rezolvată de la nivel naţional, nu de la local. Avem nevoie de RMC că de inimă. O întreagă regiune a Moldovei are nevoie şi merită să aibă un astfel de institut”, a declarat prof. dr. Grigore Tinică, managerul Institutului de Boli Cardiocasculare prof. dr. George I.M. Georgescu Iaşi.
Marcel Boloș, vizită la Institutul de Boli Cardiovasculare
De asemenea, Marcel Boloș a ținut să amintescă de investițiile din domeniul medical în județul Iași.
„Aveți investiții foarte importantate pe domeniul medical, cum este și SRU, reușiți să atrageți o serie de investiții, care sunt strategice pentru serviciile medicale și la nivelul întregii țări”, a transmis ministrul Marcel Boloș.
Cele mai importante declarații făcute de ministrul Marcel Boloș:
În condiţiile în care se fac eforturi pentru a se desfăşura activitatea, cât mă oriveste pe mine ca membru al Guvernului aveţi toată susţinerea mea că insitutul să fie pus că proiect în zona finanţărilor europene. Este o nevoie, institutul deserveşte 5 milioane de locuitori. Am văzut harta distribuţiei centrelor de chirurgie cardiovasculară, iar din păcate în Moldova este un centru cu doar 2 etaje. În celelalte zone din ţară sunt mai multe posibilităţi. După cum ştiţi, în PNRR dar şi la nivel naţional pe zona aceasta a afecţiunilor, Guvernul României a acordat o atenţie deosebită acestor tipuri de investiţii şi mai mult am avut întâlnire cu reprezentanţii BEI şi ce nu se poate finanţa, se apelaza la un mix de surse de finanţare. E nevoie de acest institut. L-am văzut la faţa locului şi sunt ferm în susţinere.
Mâine am întâlnire cu colegii din minister pe această temă a gândirii mecanismului pe politica de coeziune în cadrul căreia intra în discuţii şi insitutul dvs. din Iaşi. Vom lua o decizie finală, cred eu una care să rezolve proiectele de investiţii în infrastructura de sănătate a României. Dacă SRU, care este peste 500 milioane euro, şi institutul de boli cardiovasculare de 300 milioane de euro, şi mai este o supriza, ciclotronul – protono terapia. Dacă acest acest lucru îl reuşiţi, să ştiţi că aţi schimbat cu adevărat strategia de dezvoltare. Este singurul din ţară care-l avem în programul de sănătate.
Ministrul Investițiilor, vizită la Primăria Iași
Ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a venit și la Primăria Municipiului Iași, unde discută despre cel mai fierbinte subiect al momentului, și anume autostrăzile.
„Sunt proiecte importante pentru dezvoltarea regională. Eu cred că România a trecut prin 2 perioade importante de dezvoltarea a infrastructurii. În 2016 printr-un proiect de dezvoltare a transportului când miniștrii puneau pe hârtie tot felul de proiecte, în funcție de scopul urmărit. Începând din 2016, România a întrat într-o perioadă de dezvoltare și de atunci că ce scrie în masterplanul de tranposrt se îndeplinește.
Nu trebuie să mai avem frica aceasta de impredictibiltate. Autostrăzile A7 și A8 vor fi făcute dintr-un motiv foarte simplu. Finanțarea vine din bani europeni. Avem aceste alocări care ne dau siguranța implementării proiectelor și nu ar trebui să vă fie frică. Spuneaţi de studiile de fezabilitate. În spatele unui studiu de fezabilitate stau lucrările de forare. Ori forarea, dacă vorbim de A8, ce dificil a fost în zona munților. Habitatele și documentația de mediu aferentă acestei porțiuni complicate din A8 au dus la întârzieri. Pe partea implementării proiectelor nu se pune problema realizării autostrăzilor indiferent de cine vine la putere”, a transmis Marcel Boloș.
„Întârzierea de o jumătate de oră este un semn nu tocmai plăcut pentru noi, ci un simbol al întârzierii care vine dinspre centru pentru Moldova. De 14 ani vorbim despre această autostradă. Am făcut aceasta precizare legată de întârziere pentru că avem o neîncredere legată de fapte. De 14 ani s-au făcut studii de fezabilitate și nimic nu s-a făcut concret. Nu vrem doar discuții ci și lucruri concrete”, a adăugat un reprezentant al unei asociații pentru autostrăzi.
Tabla de alexe ce cauta langa ministru?