Prima pagină » Actualitate » MApN condamnă factorul uman și cel de mediu pentru tragedia aviatică de la Constanța
MApN condamnă factorul uman și cel de mediu pentru tragedia aviatică de la Constanța

MApN condamnă factorul uman și cel de mediu pentru tragedia aviatică de la Constanța

23 mart. 2022, 22:15,
în Actualitate

MAPN susține într-un comunicat că factorul uman și cel de mediu sunt de vină pentru producerea accidentului aviatic. La data de 2 martie, în județul Constanța, opt militari au decedat, în urma unui accident aviatic. Un avion MiG 21 Lancer s-a prăbușit la pământ, iar elicopterul plin cu salvatori trimis să-l caute a fost doborât și el, la 7 kilometri distanţă.

„Comisiile de investigare tehnică au formulat concluziile preliminare cu privire la cauzele probabile care au dus la prăbuşirea unui avion MiG-21 LanceR şi a unui elicopter IAR-330, la data de 2 martie, în judeţul Constanţa, evenimente care au cauzat decesul a opt militari”, informează MApN.

De vină ar fi factorul uman și cel de mediu

MApN a transmis, în cadrul aceluiași comunicat faptul că, în urma analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare, s-a concluzionat că ambele evenimente s-au produs pe fondul factorilor umani și de mediu.

„Din informaţiile obţinute în urma măsurătorilor şi a evaluărilor efectuate, analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare a parametrilor de zbor şi de funcţionare de la bordul aeronavelor, audierii convorbirilor radio, examinării stării epavelor aeronavelor, studierii hărţilor sinoptice şi a condiţiilor meteorologice existente în zonele de impact la momentele producerii celor două catastrofe aeriene, comisiile au concluzionat că ambele evenimente s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită la finalizarea procedurilor de investigare”, se arată în comunicat.

Cercetările continuă la Parchetul Militar București

Cercetările pentru stabilirea cauzelor şi concluziilor finale continuă, sub coordonarea Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti. De asemenea, zborurile cu aeronavele de tip MiG-21 LanceR şi IAR-330 vor fi reluate.

„Conform procedurilor referitoare la exploatarea aeronavelor militare, pe baza concluziilor preliminare, Statul Major al Forţelor Aeriene a luat măsurile necesare în vederea reluării misiunilor de zbor cu aceste aeronave: au fost revăzute şi actualizate procedurile de operare, au fost parcurse module de pregătire teoretică şi practică cu toate categoriile de personal aeronautic care operează aceste aeronave şi s-au executat verificări tehnice la toate aeronavele de tip MiG-21 LanceR şi IAR-330, toate variantele. În urma aplicării acestor măsuri, a fost autorizată reluarea misiunilor de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR şi IAR-330, toate variantele”, a mai precizat sursa citată.

Vasile Dîncu, despre starea deplorabilă a aviației

Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, a declarat miercuri, pentru Antena 3, în contextul accidentului aviatic din Constanța, că avioanele de vânătoare MiG-21 LanceR din dotarea armatei române au 40 de ani vechime și „nu mai corespund”.

„Trebuie să schimbăm Mig-urile, au 40 de ani, totuși nu corespund chiar dacă au fost modificate. Mig-21 a fost modernizat cu aparatură, tot ce înseamnă avion de vânătoare modern, dar totuși e prea mult timp”, a afirmat ministrul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`