De curând, s-a lansat manualul „Egalitatea de gen” care este destinate profesorilor, deoarece la acest moment cadrele didactice nu au parte de un sprijin formal și de cele mai multe ori, în situații de acest gen, ei abordează subiectul din propriile intuiții. Manualul Egalis vine în ajutorul profesorilor pentru a avea o explicație cât mai clară și cât mai concisă, astfel încât toți elevii să înțeleagă diferit egalitatea de gen
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) din Iași, Antonina Bliorț, susține că ISJ Iași are în vedere recomandările Agenției Naționale pentru Egalitate de Șanse între femei și bărbați care susține și încurajează predarea la toate nivelurile de învățământ.
„Inspectoratul Școlar Județean Iași are în vedere recomandările Agenției Naționale pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați care susține și încurajează predarea la toate nivelurile de învățământ a noțiunilor de bază referitoare la principiul egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați”, declară pentru reporterii BZI Antonina Bliorț, purtător de cuvânt ISJ Iași.
:format(webp):quality(80)/https://bzi.ro/wp-content/uploads/2022/10/Manual-pentru-profesori-2.jpg)
Andreea Feraru este psiholog și susține că abordările din școală, îi ajută cel mai mult pe elevi, deoarece școala este al doilea mediu semnificativ din viața lor
Antonina Bliorț: „La nivelul fiecărei unități școlare a fost desemnat câte un responsabilul cu atribuții în domeniul egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați”
:format(webp):quality(80)/https://bzi.ro/wp-content/uploads/2022/10/Manual-pentru-profesori-3.jpg)
În mediul școlar vulnerabilitatea psiho-emoțională a elevilor este foarte mare, ceea ce face ca atitudinea profesorilor sa ii influențeze în mod semnificativ
Antonina Bliorț transmite faptul că datele despre existența acestui ghid au fost transmise către conducerile unității de învățământ spre informare, cu posibilitatea consultării și utilizării manualului, dar neavând caracter obligatoriu.
„Datele despre existența acestui ghid au fost transmise către conducerile unităților de învățământ spre informare, cu posibilitatea consultării/ utilizării conținuturilor, neavând caracter obligatoriu”, menționează purtătorul de cuvânt ISJ Iași.
Având în vedere implementarea principiului egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, la nivelul fiecărei școli a fost desemnat un responsabil cu atribuții în domeniul egalității, care are ca responsabilitate organizarea de activități specifice, astfel încât elevii să perceapă informația într-un mod cât mai creativ și natural.
„Având în vedere precizările art. 2 din Legea 202/2002 privind implementarea principiului egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați, la nivelul fiecărei unități școlare a fost desemnat câte un responsabilul cu atribuții în domeniul egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați care are ca responsabilitate organizarea de activități specifice”, adaugă Antonina Bliorț.
Andreea Feraru: „Discriminarea are în mod cert un impact negativ puternic, cu efecte pe termen lung”
:format(webp):quality(80)/https://bzi.ro/wp-content/uploads/2022/10/Manual-pentru-profesori-4.jpg)
Antonina Bliorț declară faptul că acest manual a fost trimis către unitățile școlare, cu privire la abordarea de egalitate de gen, dar nu are caracter obligatoriu
Andreea Feraru este psiholog specializat în consiliere psihologică pentru copil, adult, cuplu și familie, psihoterapie corporală bazată pe mindfulness, terapie de grup, dezvoltare personală, terapie ThetaHealing și Workshops. Aceasta declară reporterilor BZI că școala reprezintă al doilea mediu semnificativ în ceea ce privește interacțiunile sociale și tranzacționările dintre egali, dar și cu figuri de autoritate, iar acest lucru îi ajută pe elevi să perceapă diferit informația.
„O nevoie emoțională fundamentală pe care o are orice individ este aceea de apartenență la grup. Aceasta înglobează nevoia de a fi văzut, acceptat și integrat „așa cum sunt”. După grupul familial, școala reprezintă al doilea mediu semnificativ în ceea ce privește interacțiunile sociale și tranzacționările dintre egali (colegi) dar și cu figuri de autoritate (profesori)”, comunică Andreea Feraru.
Potrivit psihologului ieșean, discriminarea are un impact puternic negativ, cu efecte pe termen lung la elevi, precum stări de anxietate, depresie și scăderea stimei de sine. Iar această abordare diferită îi va ajuta pe elevi să funcționeze diferit, deoarece școala este un mediu în care elevii trebuie să se simtă în siguranță, din orice punct de vedere.
„În mediul școlar vulnerabilitatea psiho-emoțională a elevilor este foarte mare, ceea ce face ca atitudinea profesorilor sa ii influențeze în mod semnificativ. Discriminarea are în mod cert un impact negativ puternic, cu efecte pe termen lung precum: scăderea stimei de sine, stări de anxietate și depresie, scăderea motivației si a performantei. Elevii au nevoie să se simtă în siguranță la școală, iar pentru asta interacțiunile în care sunt angajați trebuie sa se desfășoare sub umbrela respectului, încrederii și susținerii necondiționate din partea profesorilor”, spune Andreea Feraru, cu privire la manualul pentru profesori.
Ma intreb cum ar reactiona distinsele doamne din articol, daca baietelul lor adolescent le-ar spune ca a avut o revelatie si de maine se doreste a fi fata. I-ar exprima doamele „fetitei” cum e cu mestruatia si contraceptia? Ori, pur si simplu i-ar cumpara o jucarie roz din silicon vibratoare si „realistica”?