Prima pagină » Actualitate » Mai rău ca în filmele cu proști! CFR cumpără locomotive cu 9 milioane de euro bucata, din Franța, iar Suedia ia de la Craiova cu 3 milioane de euro!

Mai rău ca în filmele cu proști! CFR cumpără locomotive cu 9 milioane de euro bucata, din Franța, iar Suedia ia de la Craiova cu 3 milioane de euro!

30 ian. 2024, 10:55, 3 ,
în Actualitate

Situația financiară a CFR este departe de a fi una roză, dar explicațiile sunt cât se poate de simple. Dacă ar exista un management coerent și nu s-ar mai fura prin tot felul de contracte încheiate în defavoarea companiei, poate lucrurile ar sta altfel. Ultimul exemplu despre organizarea proastă a companiei de căi ferate din România este cel legat de faptul că CFR cumpără locomotive cu 9 milioane de euro bucata. În schimb, Suedia ia de la o firmă din Craiova aproape același tip de locomotive, doar că la un preț de cu 3 milioane de euro!

CFR cumpără locomotive cu 9 milioane de euro bucata

CFR a achiziționat 16 locomotive franțuzești la prețul de 9 millioane de euro bucata. În schimb, suedezii sunt mai pragmatici și apelează la o firmă românească pentru a achiziționa aproape același tip de locomotive la un preț de 3 ori mai mic.

Firma românească ce produce locomotivele căutate și de străini este Softronic Craiova. De la firma craioveană, flota Deutsche Bahn Cargo, adică CFR Marfă din Germania, a achiziționat până acum 27 de locomotive făcute de Softronic Craiova. Cel mai recent contarct făcut de compania germană cu Softronic este luna decembrie a anului tercut, când au semnat pentru două locomotive TransMontana. Să mai precizăm că operatorul suedez Green Cargo a încheiat un contract pentru achiziția a 100 de locomotive TransMontana, de la Softronic până în 2030.

Dacă germanii și suedezii cumpără din România și au încredere în firma de la Craiova, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără locomotive franțuzești mult mai scumpe – Alstom Traxx MS3, la un preț de 3 ori mai mare decât cel plătit pentru locomotivele de la Craiova.

Luni, 29 uanaurie 2024, reprezentanţii ARF au semnat cu asocierea Alstom din Franța un contract de achiziţie a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h – 200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pentru o perioadă de 20 de ani, necesare funcţionării în condiţii optime de siguranţă şi confort a respectivelor locomotive.

Românii iau locomotive Alstom la prețul de 9,59 milioane de euro bucata

ARF a anunţat la data 16 ianuarie 2024 că a desemnat Asocierea Alstom (Alstom Transport SA – lider, Alstom Transportation Germany GmbH – asociat) drept câştigătoare a licitaţiei pentru achiziţia a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS.

La finalizarea propunerilor tehnice şi financiare, al unicului producător de material rulant care a depus documentaţia de licitaţie, primirea avizelor conform necondiţionate de la Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) şi încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câştigarea licitaţiei, prin desemnarea producătorului de material rulant francez Alstom Transport SA.

Valoarea totală a contractului se ridică la 767,51 milioane de lei fără TVA, suma fiind plătită pentru achiziționarea a 16 locomotive electrice şi asigurarea mentenanţei pentru o perioadă de 20 de ani. Rezultă că statul român va plăti un preț de 9,59 milioane de euro pentru o locomotivă Alstom.

Banii pentru acest contract vin din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Locomotivele vor putea să circule cu o viteză maximă de 160 – 200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători. Introducerea locomotivelor electrice vizează creşterea eficienţei serviciilor de transport feroviar, reducerea poluării şi creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor pe rutele: Dej – Braşov – Bucureşti – Constanţa; Timişoara – Arad – Braşov – Bucureşti – Constanţa; Timişoara – Cluj – Iaşi; Iaşi / Suceava – Bucureşti – Constanţa.

Așadar, CFR cumpără locomotive cu 9 milioane de euro bucata, din Franța, iar Suedia ia de la Craiova cu 3 milioane de euro. Tot de la firma craioveană iau locomotive și corespondenții CFR Marfă din Germania.

Comentarii
  • Pai asa s-a facut mereu , s-a luat mai “scump”🤣

  • Ține se tine de șpăguțeeee, țiiiineeee.

  • Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat recent Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), drept câștigătoare a licitației pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații, pe o perioadă de 20 ani, plus construcția de noi depouri ,dotate la standarde europene, necesare funcționării în condiții optime de siguranță .

    ARF a cumpărat de la Alstom pentru că:

    1. ALSTOM este singurul producător de material rulant care a depus documentația pentru licitație. Cine a oprit Softronic să participe la licitație??
    2. Pentru remorcarea trenurilor de călători nu este nevoie de locomotive Co-Co 6 osii , acestea suprasolicitând infrastructura, mai ales în curbe și fiind destinate în principiu remorcării trenurilor de marfă. Cele mai bune locomotive pentru trenurile de călători sunt cele în condlfigurație Bo-Bo 4 osii .Softronic produce doar locomotive Co-Co.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
09 noiembrie 2024
09 noiembrie 2024