Prima pagină » Eveniment-Social » Mai mulți elevi ai Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași au participat la activitățile proiectelor Erasmus + derulate în Turcia și Portugalia
Mai mulți elevi ai Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași au participat la activitățile proiectelor Erasmus + derulate în Turcia și Portugalia

Mai mulți elevi ai Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași au participat la activitățile proiectelor Erasmus + derulate în Turcia și Portugalia

27 mai 2022, 13:00,
în Eveniment-Social

Visele devin realitate prin participarea elevilor la activitățile proiectelor Erasmus+ derulate în Turcia și Portugalia.

“Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil “ Iași este onorat de nominalizările pe care le-a primit pentru calitatea derulării proiectelor  Erasmus+ și a numărului record de finanțări europene accesate. Cu ocazia împlinirii a 25 de ani pentru programul Erasmus+, am prezentat bunele practice pe care le-am implementat în învățare, dar cele mai importante rămân startul pe care l-am primit pentru a fi cu adevărat o școală europeană și resursele educaționale deschise create de echipele din toate țările partenere care reprezintă un element de valorizare, durabilitate și un sprijin acordat tuturor profesorilor și elevilor, beneficiari ai acestora. Școlile care învață sunt școli care se transformă și doar împreună, elevi, părinți, absolvenți,  dezvoltând o comunitate de învățare în jurul școlii conectată la medii europene vom putea să dăruim elevilor educația de care au cu adevărat nevoie.” – a precizat prof. dr. Adina Romanescu, director al Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași.

A vorbi o limbă străină îți deschide ferestre spre comunicarea interculturală, spre colaborarea interpersonală si spre conexiunea cu ceilalți. Proiectele Erasmus sunt o oportunitate de a deveni cetățeni universali.

Activitățile proiectelor Erasmus + derulate în Turcia și Portugalia

În perioada 16-20 mai 2022 s-au desfășurat in Konya, Turcia, activități de învățare incluse in cadrul Proiectului Erasmus+ nr. 2020-1-BE02-KA229-074792_4, intitulat Let’s Build Word Towers Together. Proiectul reunește parteneri din Belgia (în calitate de școală coordonatoare), Italia, Romania, Polonia și Turcia și are ca scop dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleza pentru elevii din grupul țintă prin metode interactive.

Elevii de la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași Buiceac Robert, Epure Carla, Manolică Mateea, Nechita Alexandru, Pavăl Bogdan și Zamfir Maria, însoțiți de doamnele profesoare Lăcrămioara Popa și Narcisa Adochiei, au participat la quizz-uri, au completat chestionare elaborate în engleză, au realizat codarea cuvintelor în codul binar, au creat povești în limba engleză pornind de la imagini și au redactat jurnale de călătoriei.

Elevii au avut oportunitatea de a-și perfecționa cunoștințele de limba engleză, de a descoperi bogățiile culturale ale Turciei și de a lega prietenii.

O altă experiență Erasmus a fost pe direcția educației antreprenoriale care devine un domeniu necesar în educarea noii generații.

Elevii LIIS, Croitoriu Andrei Bogdan, Dărăbăneanu Liviu Eugen, Pravăț Călin, Robotă Călina, însoțiți de prof. Popa Lăcrămioara și prof. dr. Narcisa Adochiei, au avut oportunitatea de a participa în perioada 23-27 mai 2022 la activitățile de învățare incluse în cadrul Proiectului Erasmus+ nr. 2020-1-ES01-KA229-081904_5, intitulat Let’s Bring Dreams To Reality, derulate în Alcains, Portugalia.

Proiectul reunește parteneri din Cehia, Italia, Portugalia, Romania, Spania și Turcia și are ca scop familiarizarea cu instrumente și concepte din domeniul antreprenorial, deprinderea unor competențe necesare inserției pe piața muncii.

Elevii au participat la seminarii de marketing, de comportament al cumpărătorului, au continuat dicționarul virtual de termeni antreprenoriali pe platforma Padlet, au vizitat firme din regiune și au realizat strategia de publicitate a unui produs.

“Întreaga experiență a îmbinat educația antreprenorială, noile tehnologii, exersarea limbii engleze, rezultatele fiind diseminate în școlile partenere. Din jurnalele de călătorie realizate de elevi transpare fericirea de a comunica cu ceilalți dincolo de barierele culturale sau lingvistice și de a învățat lucruri noi.” – a adăugat profesorul Lăcrămioara Popa, coordonatorul proiectelor Erasmus+ menționate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`