În perioada 24-30 martie 2025, cadre didactice ale Școlii Gimnaziale „Ionel Teodoreanu” Iași au participat la mobilitatea Erasmus+ „Non-Formal Learning Methods And Techniques For Inclusion And Diversity”, Barcelona, Spania. Mobilitatea s-a desfășurat în cadrul celui de- al treilea an al Acreditării Erasmus+ pentru mobilități in domeniul educației școlare.
Cadre didactice ale Școlii Gimnaziale „Ionel Teodoreanu” Iași au participat la o mobilitatea Erasmus+
Stagiul de formare a debutat cu activități de cunoaștere și ice-breaking, a continuat cu definirea educației incluzive din prisma profesorului, elevului și părintelui, s-a discutat despre metodele prin care cadrele didactice pot răspunde nevoilor educației actuale, asigurându-ne că toți elevii beneficiază de o educație de calitate. Acest tip de educație contribuie semnificativ la dezvoltarea abilităților sociale, creativității, empatiei și toleranței.
A treia zi a mobilității a fost dedicată metodelor utilizate în educația nonformală pentru a face învățarea mai captivantă și plină de sens. Metodele explorate încurajează învățarea prin experiență și acțiune, valorificând capacitatea poveștilor de a stimula imaginația (Storytelling). Povești de viață valoroase au fost utilizate pentru a înțelege diferite perspective asupra vieții (Biblioteca vie), s-a creat un spațiu deschis pentru dialoguri libere (Cafeneaua publică). Discuțiile au continuat cu metodele și strategiile educației non-formale: Photovoice (utilizarea fotografiilor ca instrument de exprimare a ideilor și experiențelor personale), Flipped classroom (metodă care schimbă dinamica tradițională a învățării), Dezbaterea (îmbunătățește abilitățile de argumentare în cazul unor discuții structurate ce dezvoltă gândirea critică) și Neurografică (tehnică inovativă ce dezvoltă gândirea creativă). activitatea de vânătoare de comori (Treasure Hunt) și cu activitatea de improvizație. Tematica abordată s-a finalizat cu tehnicile și metodele educației non-formale (drama, mima, conversația în pereche) și jocul „Prietenul secret”.
„Participarea la acest curs a fost și o ocazie de interacțiune cu alte sisteme de educație, cu elemente de cultură și civilizație din spațiul european și o oportunitate de multiplicare în cadrul comunității noastre școlare a experienței/învățării dobândite de către profesori”, a transmis directorul unității școlare prof. Silviana Loghin.